Jak przejść z GetResponse do SALESmanago

SALESmanago to kompleksowe oprogramowanie nowej generacji do automatyzacji marketingu wykorzystywane przez działy marketingu i sprzedaży w ponad 10 000 firm każdej wielkości.
SALESmanago rozpoznaje użytkowników odwiedzających Twoją stronę, analizuje ich zachowanie online i dokonywane transakcje. Na podstawie tych informacji buduje kompletny i indywidualny profil klienta. Informacje te są przetwarzane przez algorytmy systemu Machine Learning & AI, aby dostarczyć w pełni spersonalizowane oferty i zapewnić klientowi unikalne doświadczenie w odpowiednim czasie na każdym kanale marketingowym:

  • Email marketing
  • Live chat
  • Strona WWW
  • Web push
  • Social media
  • Aplikacje mobilne
  • Sieci reklamowe (Facebook, Google) i RTB

SALESmanago Workflow pomoże Ci w zautomatyzowaniu wszelkich marketingowych procesów, jakie jesteś sobie w stanie wyobrazić, a tym samym zwiększyć: efektywność kanału E-mail marketing, wskaźnik konwersji na stronie internetowej oraz produktywność działu sprzedaży.
Za pomocą naszych prostych kreatorów stworzysz piękne kreacje bez pomocy działu IT.
Nasi klienci uwielbiają współpracę z nami. Oferujemy miesięczne umowy, darmowy onboarding i szkolenia, sprawiając, że sukces projektu Marketing Automation jest wspólnym wyzwaniem dla nas oraz naszych klientów.

ZOBACZ, JAK PROSTO JEST PRZEJŚĆ Z GetResponse do SALESmanago >>


Jak przejść z GetResponse do SALESmanago

Spis treści

  1. Wprowadzenie
  2. Dodanie kodu monitorującego
  3. System organizacji SALESmanago
  4. Przeniesienie bazy kontaktów
  5. Przeniesienie wiadomości
  6. CRM w SALESmanago
  7. Integracje
  8. Odpowiedniki narzędzi, które znasz z GetResponse
    CRM
    E-mail Marketing
    Procesy Automatyzacji
    Konta użytkownika
    Pozyskuj kontakty
    Panele analityczne
  9. SALESmanago oferuje jeszcze więcej

Przekazujemy instrukcję jak łatwo i szybko można zmienić narzędzie informatyczne związane z prowadzonymi działaniami marketingowymi. Znajdziesz tu między innymi wskazówki jak przenieść zawartość konta w systemie GetResponse do systemu Marketing Automation SALESmanago. Niniejsza instrukcja nie ma na celu nakłaniania do zmiany GetResponse, a stanowi jedynie wyjaśnienie najczęściej pojawiających się wątpliwości technicznych.

1. Wprowadzenie

Witaj w SALESmanago! Będziemy ciężko pracować na Twój sukces, o czym przekonało się już ponad 10 tys. klientów SALESmanago na całym świecie.

Naszą przewagą nad GetResponse jest wielozadaniowość i uniwersalność. Szerokie spektrum narzędzi SALESmanago, które z łatwością dopasujesz, pomoże Ci zrealizować Twoje cele biznesowe.

Składamy na Twoje ręce ten krótki przewodnik, który przeprowadzi Cię z GetResponse do SALESmanago szybko, łatwo i bezboleśnie 🙂

Zaczynamy!

2. Dodanie kodu monitorującego

Pierwszym krokiem z SALESmanago jest wgranie kodu monitorującego do źródła Twojej strony. Należy go umieścić przed zakończeniem sekcji. Jeden kod monitorujący będzie zbierał dane z dowolnej liczby stron i umożliwi Ci śledzenie zachowania użytkowników znajdujących się na Twojej stronie internetowej. Jeśli prowadzisz e-commerce możesz skorzystać z naszych gotowych integracji, dzięki którym kod monitorujący zostanie dodany automatycznie.

Kliknij tutaj po więcej informacji o implementacji kodu monitorującego

3. System organizacji w SALESmanago

W GetResponse pracowałeś w Zespole, natomiast w SALESmanago możesz tworzyć konta użytkownika o różnych uprawnieniach w obrębie jednego głównego konta aplikacji. Użytkownicy mogą logować się do aplikacji poprzez użycie osobnych adresów e-mail, korzystać z systemu jednocześnie, mieć przydzieloną osobną grupę kontaktów, współdzielić dane w aplikacji oraz prowadzić samodzielnie działania.

Kliknij tutaj po więcej informacji o Kontach użytkownika

4. Przeniesienie bazy kontaktów

Pierwszą i najważniejszą czynnością jest przeniesienie kontaktów dotychczas zgromadzonych w GetResponse do systemu SALESmanago.

Najprostszym sposobem jest eksport kontaktów z GetResponse na Twój komputer.

Zaloguj się do konta GetResponse. Przejdź do zakładki Kontakty, zaznacz wszystkie kontakty i wybierz opcję Akcje. Z rozwijanej listy wybierz pozycję Eksportuj a następnie rozszerzenie pliku csv, xls lub xml. W przypadku, gdy chcesz eksportować więcej niż 65 tysięcy kontaktów naraz, wybierz rozszerzenie CSV. Wybierz opcję Eksportuj nowy plik i pobierz. – podstawowa analityka kontaktów, analityka wizyt na stronie, profile behawioralne odwiedzających, ruch na stronie w czasie rzeczywistym;
Zaloguj się do konta SALESmanago i importuj bazę kontaktów. Wybierz zakładkę CRM z głównego menu, następnie Lista kontaktów -> Import -> Importuj nowe kontakty.

WAŻNE: GetResponse posiada listy subskrypcyjne. W SALESmanago działamy na TAGACH, co znacznie rozszerza możliwości tworzenia zaawansowanych segmentów kontaktów.

W tych pięciu krokach ustalisz, które informacje o kontakcie zostaną przeniesione z pliku do systemu, nadasz nazwę importowanym szczegółom przypisanym kontaktom w pliku oraz nadasz kontaktom tagi.

Instrukcja: Import kontaktów z pliku

Tagi

Dotychczas w GetResponse pracowałeś na listach subskrypcyjnych. W przeciwieństwie do GetResponse, SALESmanago pozwala przypisać użytkownikowi poszczególne tagi, które służą do adresowania różnorodnych działań do wybranej przez siebie grupy. To z kolei umożliwia Ci tworzenie zaawansowanych segmentów.

Kliknij tutaj po więcej informacji na temat segmentacji

5. Przeniesienie wiadomości

Możesz przenieść wszystkie szablony wiadomości stworzonych w kreatorze HTML lub e-maile tekstowe z GetResponse do konta SALESmanago.

E-maile tekstowe
Gdy chcesz skopiować treść newslettera stworzonego w GetResponse, wyślij na swój adres e-mail wiadomość lub po prostu skopiuj tekst bezpośrednio z edytora GetResponse (przejdź do Email marketing i wejdź w wybraną wiadomość).

Zaloguj się do SALESmanago i stwórz nową wiadomość. Wejdź do zakładki E-mail Marketing, wybierz Listę e-maili.

Aby stworzyć nowy e-mail od podstaw, wybierz opcję Stwórz z szablonu a następnie jeden z kreatorów (zaawansowany edytor, kreator HTML lub Drag&Drop Email Designer).

Szablony wiadomości

Aby przenieść szablon wiadomości z GetResponse do systemu SALESmanago, potrzebujesz kod HTML. Na koncie GetResponse przejdź do Email Marketing, wybierz interesujący Cię newsletter i przejdź do jego edycji. Następnie skopiuj cały kod.

Zaloguj się do konta SALESmanago i stwórz nową wiadomość. Zrobisz to w zakładce E-mail Marketing -> Lista e-maili -> Stwórz z szablonu. Przejdź do widoku kodu HTML i wklej skopiowany kod w polu.

WAŻNE: Przy kopiowaniu szablonów wiadomości należy się upewnić, że ta czynność nie narusza żadnych praw (m.in. praw autorskich, znaków towarowych i innych) które należą do GetResponse i do innych osób trzecich. W razie wątpliwości, zasięgnij profesjonalnej porady prawnej.

6. CRM w SALESmanago

W systemie CRM GetResponse mogłeś połączyć działania marketingowo-sprzedażowe dzięki listom. W systemie CRM SALESmanago możesz robić to samo dzięki lejkom sprzedażowym – ocenisz długość trwania cyklu sprzedażowego, uporządkujesz wartość poszczególnych działań pod kątem ich skuteczności, przeanalizujesz wskaźnik konwersji pomiędzy etapami. Kampanie i lejki sprzedażowe w SALESmanago najczęściej znajdują zastosowanie w sektorach B2B.

Tworzenie kampanii sprzedażowych

  1. Wejdź w zakładkę CRM -> Kampanie i lejki. Zdecyduj, która grupa kontaktów będzie się znajdować w lejku oraz rozplanuj etapy (w każdej chwili możesz dodać kolejne).
  2. Kliknij Zapisz.
  3. Kontaktami w lejku możesz zarządzać w panelu Zarządzaj leadami. Tam zobaczysz wszystkie etapy lejka i kontakty znajdujące się w danym etapie.

Dodawanie klientów do lejka

Aby przenieść klientów z cyklu sprzedażowego GetResponse do lejka w SALESmanago postępuj według instrukcji Przeniesienie bazy kontaktów (punkty 1-4).

Aby dodać klientów do lejka przejdź na stronę CRM -> Kampanie i lejki, wybierz interesujący Cię lejek, a następnie przejdź do trybu edycji lejka. Wybierz Dodaj nową grupę

7. Integracje

SALESmanago oferuje dostęp do integracji z wieloma serwisami, których już używasz. Tu znajduje się pełna lista integracji wraz z instrukcją. Niektóre z integracji są wyróżnione na koncie SALESmanago w zakładce Ustawienia -> Integracja.

Skontaktuj się z nami, jeżeli nie znalazłeś na liście programu, z którym chcesz zintegrować konto SALESmanago.

8. Odpowiedniki narzędzi, które znasz z GetResponse

SALESmanago i GetResponse służą podobnym celom stąd wiele podobnych funkcji, które znajdziesz na platformach pod różnymi nazwami.

SALESmanago GetResponse
Kontakty Kontakty
Kampanie i Lejki Listy
E-mail Newsletter
Autoresponder Autoresponder
Procesy Automatyzacji Marketing Automation
Workflow Cykl automation
Formularze Formularze
Analityka Statystyki
Testy A/B/X Testy A/B
Kreator Drag&Drop E‑mail Designer Edytor wiadomości
CRM CRM
Kampanie i lejki Cykle sprzedaży
Zadania Zadania

CRM

Podobnie jak w GetResponse, w SALESmanago pozyskujesz nowe kontakty, którymi możesz zarządzać w zakładce CRM. W tej zakładce możesz też tworzyć lejki sprzedażowe i nimi zarządzać.
Kliknij tutaj po więcej informacji o CRM

E-mail Marketing

Aby wysłać pojedynczy e-mail lub cykl wiadomości, wejdź w zakładkę E-mail Marketing i wybierz kreator Drag&Drop Email Designer lub zaawansowany kreator. Możesz ustawić dopasowanie czasu wysyłki do najwyższej aktywności kont

Kliknij tutaj po więcej informacji o E-mail Marketingu

Procesy Automatyzacji

W tej zakładce za pomocą reguł automatyzacji lub workflow możesz tworzyć rozbudowane procesy. Podobnie jest w GetResponse (zakładka Marketing Automation). Dodatkowo możesz tworzyć serię automatycznych wiadomości (zarówno w systemie SALESmanago jak i GetResponse nazywane są autoresponderami) i wysyłać e-maile dynamiczne z rekomendacjami produktów dopasowanymi do profilu klienta.

Kliknij tutaj po więcej informacji o Procesach Automatyzacji

Pozyskuj kontakty

GetResponse dawało Ci możliwość stworzenia formularzy pop-up w zakładce Formularze. W SALESmanago zrobisz to w zakładce Pozyskuj kontakty gdzie możesz również stworzyć landing page, iFrame oraz sidebary.

Kliknij tutaj po więcej informacji o Pozyskiwaniu kontaktów

Panele analityczne

W GetResponse śledziłeś wyniki kampanii w zakładce Statystyki. W SALESmanago odpowiednikiem Statystyk w GetResponse są Panele Analityczne, w których możesz obserwować wyniki kampanii oraz sprawdzać efektywność działań, które prowadzisz za pośrednictwem naszych funkcjonalności, tym samym optymalizując koszty.

Kliknij tutaj po więcej informacji o Panelach analitycznych

9. SALESmanago oferuje jeszcze więcej

Copernicus AI & Machine Learning

To technologia ucząca się zachowania każdego pojedynczego klienta, przewidująca jego zachowanie zakupowe i na bazie tego rekomendująca spersonalizowane produkty. Szczegółowy wgląd w historię zakupową, analiza korelacji produktów pomiędzy różnymi kategoriami, a także badanie ścieżki zakupowej każdego klienta umożliwia dotarcie do niego w odpowiednim momencie i miejscu z wysoko spersonalizowaną i przyciągającą uwagę ofertą.

Kliknij tutaj po więcej informacji o zaawansowanej technologii

Live Chat

Pozyskuj klientów, rozwiązuj ich problemy, udzielaj pomocy, a także sprzedawaj efektywnie przez Live Chat dzięki wielu typom rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji.

Kliknij tutaj po więcej informacji o Live Chacie

Powiadomienia Web Push

To krótkie spersonalizowane wiadomości, które wysyłasz prosto na urządzenie odbiorcy. Wcale nie musisz posiadać jego danych osobowych, użytkownik musi jedynie wyrazić zgodę na ich otrzymywanie. Czas wysyłki tych powiadomień jest bardzo elastyczny, a ilość nieograniczona!

Kliknij tutaj po więcej informacji o powiadomieniach Web Push

Rozbudowana karta kontaktu

Oprócz zbierania podstawowych danych, SALESmanago zapisuje na karcie kontaktu szereg informacji na temat zachowania kontaktu. Z takim zbiorem danych masz wysokie szanse, by trafić do kontaktu z możliwie jak najlepszym komunikatem o najwłaściwszym czasie.

Kliknij tutaj po więcej informacji o karcie kontaktu

Reguły Automatyzacji i Workflow

Dzięki regułom automatyzacji możesz realizować proste działania (np. automatyczne powiadomienia i alerty dla działu handlowego o aktywności potencjalnych klientów), a także realizować w pełni automatyczne, złożone i skomplikowane kampanie marketingowe. W Workflow zaplanujesz i zbudujesz kompleksowe kampanie marketingowe obejmujące najbardziej zaawansowane procesy.

Kliknij tutaj po więcej informacji o Regułach Automatyzacji i Workflow

Panel Lead Generation

Jest on w całości dedykowany pozyskiwaniu nowych kontaktów. Posiada analitykę, więc możesz mierzyć efekty swoich działań. W całości pozyskuje kontakty za pomocą formularzy pop-up, sidebar, iframe, możesz także stworzyć landing page. Funkcjonuje też rozróżnianie kontaktów zidentyfikowanych i anonimowych. Za pomocą tych wszystkich narzędzi stworzysz też piękne i responsywne formularze na Twoją stronę internetową. Skorzystaj z gotowych szablonów lub zaprojektuj kreację od zera. Spraw by licznik konwersji wywindował w górę.

Kliknij tutaj po więcej informacji o formularzach

Webinary

Konsultanci SALESmanago są w pełnej gotowości do pomocy. Możesz umówić się na konsultacje już z poziomu konta na platformie.

Pomoc

Nasi konsultanci czekają na Twoje pytania od 6:00 do 24:00.
Wystarczy, że skontaktujesz się z nami pisząc na adres e-mail lub za pośrednictwem czatu. Ikona czatu widnieje w prawym dolnym rogu ekranu.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808