LIVE CHAT: TWORZENIE CZATU

 

Live Chat umożliwia szybką i sprawną komunikację z klientami. Pozwala na natychmiastową reakcję na wszystkie zapytania i problemy klienta, a tym samym na zbudowanie relacji i atmosfery zaufania. Jest również skutecznym narzędziem do pozyskiwania nowych leadów jak i zarządzania nowymi klientami, gdyż jest w pełni zintegrowany z funkcjonalnościami SALESmanago.

Korzyści:

  • łatwa obsługa panelu konsultanta,
  • nielimitowana liczba rozmów na czacie w tym samym czasie,
  • w przypadku nieaktywnego konsultanta, klient może zostawić wiadomość,
  • możesz sam ustawić parametry Live Chat i ustawić jego działanie na twoich stronach,
  • szybki dostęp do informacji o kliencie, z którym konsultant rozmawia podczas czatu,
  • rozszerzone możliwości pozyskiwania nowych informacji o kliencie poprzez wysyłkę formularza progresywnego dostępnego na SALESmanago Live Chat,
  • automatyczne dostosowanie języka czatu do języka używanego w przeglądarce; dostępnych 10 wersji językowych: polska, angielska, niemiecka, hiszpańska, włoska, litewska, japońska, szwedzka, czeska i węgierska.

 

PRZEJDŹ DO WEBSITE MARKETING => LIVE CHAT


Główne kroki

  1. Ustaw konsultanta.
  2. Utwórz nowy czat
  3. Dodaj chat na stronę.

1. Ustaw konsultanta

Przy pierwszym zalogowaniu, pojawi się okno ustawień konsultanta. Dany konsultant odpowiada jednemu profilowi użytkownika w systemie. W tej sekcji możesz nadać konsultantowi nazwę, a także ustawić jego awatar, który będzie się wyświetlał na górnym pasku w oknie czatu.

>> Przeczytaj o kontach użytkowników w systemie

[1] Awatar – wybierz awatar konsultanta. Upuść plik lub wybierz go z galerii. Sugerowany rozmiar to 50×50 px.

[2] Nazwa – zmień nazwę konsultanta. Domyślna nazwa będzie automatycznie pozyskana z nazwy użytkownika systemu.

[3] Zapisz i kontynuuj.

 

 

[1] Możesz zawsze edytować dane konsultanta za pomocą przycisku na głównym ekranie.


2. Utwórz nowy czat

Aby utworzyć nowy czat, kliknij + Dodaj nowy czat. W tym kroku dostosujesz wygląd okna czatu, które będzie się pojawiało na ekranie, według swoich preferencji. Dodatkowo, możesz wprowadzić ustawienia dotyczące wygladu formularza, który będzie się wyświetlał w przypadku kiedy na czacie nie będzie aktywnego konsultanta. Ponadto dostosujesz ustawienia formularza kontaktowego, który będzie się wyświetlał użytkownikowi, który jeszcze nie widnieje w Twoim systemie.

 

Następnie przejdź przez wszystkie opcje czatu:

A. Okno live czatu

B. Nieaktywny konsultant

C. Prośba o dane

D. Ustawienia


A. Okno live czatu

[1] Nazwa konsultanta lub firmy – wprowadź nazwę konsultanta lub firmy, która będzie się wyświetlała na górnym pasku w oknie czatu.

[2] Awatar lub zdjęcie konsultanta – wybierz awatar domyślnego konsultanta, który będzie wyświetlany przed podjęciem rozmowy przez konkretnego konsultanta.

[3] Wygląd live czatu – globalny – wybierz ustawienia kolorów okna i czcionek dla wszystkich wyświetlanych okien czatu: Monitoruj zmiany w okienku podglądu po prawej strony.

WSKAZÓWKA: W ustawieniach Nieaktywny konsultant, możesz zmodyfikować kolor główny jak i kolor czcionki dla okna nieaktywnego konsultanta.

[4] Zaokrąglenie okna – wybierz stopień zaokrąglenia krawędzi dla okna czatu.

[5] Przycisk czatu – wybierz ikonę, która będzie się wyświetlać na ekranie. Po tym jak użytkownik w nią kliknie, rozwinie się okno czatu w przeglądarce.

[6] Ukryj przycisk – zaznacz tę opcję, jeżeli chcesz dodać swój spersonalizowany przycisk.

>>Dowiedz się jak spersonalizować przycisk

[7] Kształt przycisku – wybierz kształt przycisku.

[8] Podgląd – za pomocą przycisków podglądaj wygląd czatu kolejno na ekranie komputera, tabletu i telefonu komórkowego.

Kliknij Dalej.

B. Nieaktywny konsultant

 

[1] Pola formularza – pola, które będą wymagane do uzupełnienia przezużytkownika, aby zostawić wiadomość. Możesz dowolnie dodawać lub usuwać pola. Dostępne pola: nazwa, adres e-mail, numer telefonu, ulica, województwo, miasto, kod pocztowy, firma i wiadomość.

[2] Gdy otrzymasz wiadomość pod nieobecność konsultanta wyślij email na poniższe adresy – wpisz adres e-mail osoby, która ma zostać poinformowana o wiadomości.  Zostanie wysłany e-mail, a wiadomość wpadnie do folderu Oczekujące.

[3] Wygląd live chatu – wybierz ustawienia kolorów dla okna nieaktywnego konsultanta.

[4] Podgląd – za pomocą przycisków  wyświetl wygląd okna nieaktywnego konsultanta kolejno na ekranie komputera, tabletu i telefonu komórkowego.

Kliknij Dalej.

C. Prośba o dane

 

[1] Pola formularza – wybierz dane, o które poprosisz użytkownika. Możesz dowolnie dodawać lub usuwać pola. Dostępne pola: nazwa, adres e-mail, numer telefonu, ulica, województwo, miasto, kod pocztowy, firma i wiadomość.

[2] Opcje wyświetlania – zaznacz opcję:

wyświetlaj w momencie, gdy kontakt chce rozpocząć konwersację – jeśli chcesz, by formularz wyświetlał się, gdy kontakt chce rozpocząć rozmowę

nie wyświetlaj kontaktom, których dane posiadasz już w systemie (kontaktom monitorowanym) – jeśli nie chcesz wyświetlać formularz kontaktom, których dane już posiadasz.

 

UWAGA: Formularz prośby o dane jest formularzem progresywnym – w przypadku monitorowanego kontaktu, wyświetlą się pola do wpisania tych danych, których jeszcze nie posiadasz w systemie.  

>> Przeczytaj o formularzu progresywnym

[3] Podgląd – za pomocą przycisków  wyświetl wygląd okna prośby o dane kolejno na ekranie komputera, tabletu i telefonu komórkowego.

Kliknij Dalej.

D. Ustawienia

 

[1] Nazwa czatu – nazwa identyfikująca czat w systemie.

[2] Aktywuj czat – kliknij, aby uruchomić czat na danej stronie.

[3] Domena  – wybierz adresy, na których wyświetli się czat. Możesz wybrać tylko jedną opcję. Możesz wybrać tylko jedną opcję:

na każdej wybranej domenie

na stronach w wybranej domenie, które zawierają frazę

na stronach w wybranej domenie, które nie zawierają frazy

UWAGA: Wprowadź nazwę głównego adresu w formie domain.com lub www.domain.com. Nazwa nie powinna zaczynać się od http/https ani zawierać podstron.

[4] Położenie – wybierz, czy czat ma wyświetlać się po lewej czy po prawej stronie ekranu.

[5] Urządzenia mobilne – zaznacz Nie pokazuj na urządzeniach mobilnych, jeśli nie chcesz, aby czat wyświetlał się na tabletach i telefonach komórkowych.

[6] Przypisz tag pozyskanym kontaktom – wpisz tag, po którym zidentyfikujesz kontakty z czatu. Tagi zostaną automatycznie przypisane w systemie.

[7] Przypisz pozyskane kontakty do właściciela – wpisz adres mailowy użytkownika systemu, który zostanie właścicielem kontaktów z czatu. Kontakty zostaną automatycznie przypisane danemu właścicielowi.

[8] Do klientów którzy opuścili czat wyślij odpowiedź z adresu – wybierz adres mailowy z systemu, z którego zostanie wysłana odpowiedź do klientów, którzy opuścili czat.

[9] Uruchom rekomendacje produktowe LiveChat – wybierz tę opcję, jeśli chcesz uruchomić rekomendacje produktowe na czacie. Będzie to możliwe, jeżeli uprzednio prześlesz do systemu pliki XML z informacjami o produktach ze sklepu internetowego. To umożliwi wysyłanie rekomendacji produktowych podczas konwersacji na czacie z klientem. Ta opcja będzie widoczna na karcie kontaktu podczas rozmowy na czacie.

[10] Zastąp nazwę domyślnego konsultanta nazwą konsultanta podejmującego rozmowę – wybierz opcję jeśli chcesz, by w momencie podjęcia przez konsultanta rozmowy domyślne dane konsultanta zostały automatycznie zastąpione danymi konsultanta podejmującego rozmowę.

[11] Podgląd – za pomocą przycisków wyświetl wygląd okien kolejno na ekranie komputera, tabletu i telefonu komórkowego.

[12] Wybierz okno, którego podgląd ma zostać wyświetlony.

Kliknij Zakończ. Czat został utworzony.


3. Dodaj czat na stronę

Do działania czatu nie potrzebujesz nowych scryptów. Nie musisz wgrywać osobnego kodu, aby uruchomić Live Chat na swojej stronie – czat jest dostępny po wklejeniu standardowego kodu SALESmanago, dzięki któremu monitorujesz kontakty. Aby uruchomić czat zdefiniuj odpowiedni URL oraz aktywuj go w Ustawieniach czatu.

>> Czym jest kod monitorujący i jak go dodać

>> Jak sprawdzić, czy kod monitorujący działa prawidłowo


Więcej

>> Jak obsługiwać czat jako konsultant

 

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas