Przydatne linki
Jedną z podstawowych możliwości segmentowania bazy kontaktów w systemie jest przypisywanie STANU do danego kontaktu. Stan kontaktu jest automatycznie nadawany przez system. Korzystanie z tej opcji i zakres jej wykorzystania są zależne od preferencji użytkownika konta w SALESmanago. Głównym zadaniem jest pomoc w prowadzeniu i interpretacji podstawowych statystyk oraz precyzyjnej klasyfikacji np. kto jest naszym potencjalnym klientem. Dodatkowo stosowanie stanów kontaktu we własnej bazie poszerza zakres możliwych automatyzacji.
W SALESmanago wyróżnia się cztery podstawowe stany kontaktu: POTENCJALNI KLIENCI, PARTNERZY , KLIENCI, INNI (wszystkie pozostałe wizyty). Natomiast każdemu nowo dodanemu kontaktowi zostaje przypisany stan POTENCJALNY KLIENT
UWAGA: Stan oraz status kontaktu to pojęcia o tym samym znaczeniu i używane są w w tym wpisie zamiennie.
Spis treści
- Zmiana statusu kontaktu
a) import bazy kontaktów do systemu
b) dodawanie ręczne kontaktu do systemu
c) CRM – zarządzaj kontaktami
d) API – metoda contact - Sprawdzanie stanu kontaktu
a) karta kontaktu - Dodatkowe możliwości działań z wykorzystaniem stanu kontaktu
1. Zmiana stanu kontaktu
[A] Import bazy kontaktów do systemu
Importując kontakty do systemu SALESmanago masz wiele możliwości oznakowania kontaktów. Możesz między innymi nadawać tagi nowym kontaktom, zmieniać ich status zgody na wysyłkę marketingową (czyli możesz importować kontakty ze statusem opt-in [co dzieje się domyślnie] lub opt-out). Istnieje możliwość zmiany statusu kontaktu podczas importu. Więcej informacji na temat importowania znajdziesz tutaj More information
[B] Dodawanie ręczne kontaktu do systemu
Aby dodać nowy kontakt wystarczy przejść do panelu CRM => Lista kontaktów => Dodaj. Czwarte pole [ilustracja powyżej] pozwala na zmianę stanu/statusu kontaktu.
[C] CRM – Lista kontaktów/Zarządzaj
Zmiana może odnosić się do pojedynczego kontaktu bądź grupy kontaktów. Więcej informacji: Zarządzanie kontaktami wprowadzenie, zarządzanie kontaktami – zmień stan kontaktu.
[D] API – metoda contact
Stan kontaktu można również przypisać przy przesyłaniu danych poprzez integrację na poziomie API dzięki contactupsert. Więcej informacji znajduje się w specyfikacji API & Developers.
2. Sprawdzanie stanu kontaktu
[A] Karta kontaktu
Po wyświetleniu karty kontaktu (ścieżka: CRM => Lista kontaktów => Szczegóły wybranego kontaktu) możesz sprawdzić aktualny stan kontaktu. Kliknij przycisk Edytuj, włączysz tryb edycji karty kontaktu, a tym samym będzie możliwość zmiany stanu kontaktu.
3. Dodatkowe możliwości działań z wykorzystaniem stanu kontaktu
- sortowanie kontaktów poprzez stan kontaktu można przeprowadzić w zakładce CRM -> Kontakty. Umożliwia to szybką weryfikację grupy kontaktów posiadających dany stan.
- możliwość eksportowania kontaktów poprzez wybór stanu – więcej informacji TUTAJ,
- wysyłanie wiadomości bezpośrednio do osób o danym stanie kontaktu – więcej informacji TUTAJ,
- identyfikowanie stanu kontaktu w poszczególnym etapie lejka sprzedażowego,
- zapis, czy dany kontakt dokonał zakupu naszego produktu bądź usługi w postaci zmiany statusu z Potencjalny na Klient.
Więcej praktycznych zastosowań wykorzystania stanu kontaktu: opcja 1, opcja 2.