Centrum Preferencji Klienta to wysokiej klasy narzędzie Zarządzania Preferencjami Klientów, umożliwiające firmom eCommerce zbieranie danych bezpośrednio od klientów (zero-party data) i natychmiastową aktywację tych danych poprzez realizację kampanii omnichannel w czasie rzeczywistym.
Wiele narzędzi zapewnia przepływ cennych danych zero-party do Customer Data Platform. Należą do nich quizy, pop-upy i inne formularze. Najbardziej zaawansowanym narzędziem, które łączy w sobie możliwości tych funkcji, są nowoczesne Centra Preferencji Klienta. To w nich użytkownicy mogą w jednym miejscu udostępniać, a także zarządzać najważniejszymi informacjami o sobie oraz o tym, jak postrzegają swoje relacje z marką.
Centrum Preferencji Klienta pozwala korzystać z różnych narzędzi wbudowanych w Customer Data Platform, by zbierać informacje o konsumentach. Możesz je dowolnie łączyć i wykorzystywać, aby jeszcze lepiej poznać swoich odbiorców.
Co ważne, dane mogą być opracowywane i gromadzone w każdym zakresie. Zależy to od tego, jak rozwija się firma, linia produktów oraz klienci. Wykorzystaj je do budowania lepiej spersonalizowanej komunikacji, która zwiększy Customer Lifetime Value każdego klienta.
Najważniejsze możliwości
- Spraw, aby twoi klienci poczuli się wysłuchani, dając im platformę do swobodnego dzielenia się i zarządzania swoimi preferencjami.
- Skutecznie zwiększaj zaangażowanie klientów dzięki udoskonalonemu mechanizmowi udostępniania danych, aby stale zwiększać ich Customer Lifetime Value.
- Buduj trwałe, znaczące relacje z klientami, dając im pełną kontrolę nad ich danymi i słuchając ich sugestii, aby zminimalizować wskaźnik churnu.
- Oddaj głos swoim klientom, aby spersonalizować kampanie oraz procesy marketingowe na podstawie ich indywidualnych preferencji i zwiększyć współczynnik konwersji.
- Zbuduj relację opartą na świadomej zgodzie, bez pośredników w całym procesie. Stań się właścicielem danych, z których korzystasz i kontroluj rozwój relacji oraz przebieg komunikacji.
- Uniezależnij się od danych podmiotów zewnętrznych, koncentrując się na gromadzeniu, zarządzaniu oraz wykorzystywaniu własnych danych zero- i first-party, aby konsekwentnie przygotować się na przyszłość bez plików cookie, a także na nowe przepisy dotyczące prywatności danych.
Centrum Preferencji Klienta – podstawowe informacje
Klienci chętnie dzielą się swoimi danymi w zamian za spersonalizowane doświadczenie. Stwórz Centrum Preferencji Klienta i pozwól im zarządzać swoimi zainteresowaniami, personalizować ofertę oraz wyrażać intencje zakupowe.
Przewodnik po Centrum Preferencji Klienta — poznaj Centrum Preferencji Klienta, jego przeznaczenie i sposoby wykorzystania.
Centrum Preferencji Klienta | Zastosowanie w marketingu – zapoznaj się z podstawowymi informacjami na temat Centrum Preferencji Klienta. Poznaj przykłady zastosowań marketingowych tej funkcjonalności.
Centrum Preferencji Klienta | Rodzaje danych – dowiedz się, jakie rodzaje danych możesz zbierać w Centrum Preferencji Klienta. Poznaj ich znaczenie i zobacz przykłady.
Centrum Preferencji Klienta | Kreator Centrum Preferencji Klienta – dowiedz się, jak krok po kroku stworzyć Centrum Preferencji Klienta.
Centrum Preferencji Klienta | Dashboard i analityka – sprawdź co znajdziesz na dashboardzie analitycznym Centrum Preferencji Klienta i jak się po nim poruszać.
Centrum Preferencji Klienta | Lista szkiców – sprawdź, co znajdziesz na liście szkiców i zobacz, na jakie działania pozwalają tak zapisane Centra.
Centrum Preferencji Klienta | Kluczowe informacje – sprawdź, czym są kluczowe informacje, jak je tworzyć i jak ich później używać.
Centrum Preferencji Klienta – dalsze kroki
Centrum Preferencji Klienta umożliwia korzystanie z różnych narzędzi wbudowanych w Customer Data Platform w celu etycznego zbierania informacji bezpośrednio od konsumentów i wykorzystania ich w procesach marketingowych.
Centrum Preferencji Klienta | Wstawianie na stronie – dowiedz się, jak przygotować specjalną przestrzeń zawierającą doskonale zaprojektowane Centrum Preferencji.
Centrum Preferencji Klienta | Zbieranie danych – dowiedz się, jak zbierać dane zero-party za pomocą Centrum Preferencji Klienta.
Centrum Preferencji Klienta | Wykorzystanie danych – dowiedz się, jak wykorzystać dane zero-party zebrane za pomocą Centrum Preferencji Klienta.
Centrum Preferencji Klienta – wykorzystanie danych w segmentacji i rekomendacjach
Twórz Segmenty Kontaktów i Rekomendacje ze scenariuszem, na podstawie którego klientom będą wyświetlane produkty dopasowane do ich preferencji. Wykorzystaj Segmentację i Rekomendacje w zaawansowanej komunikacji omnichannel.
Centrum Preferencji Klienta | Tworzenie segmentu na podstawie preferencji – Stwórz segment w oparciu o preferencje podane przez klientów.
Centrum Preferencji Klienta | Rekomendacje na stronie – stwórz Ramkę Rekomendacji, która przyciągnie uwagę odwiedzających i zachęci ich do zakupu produktów, które naprawdę ich interesują.
Centrum Preferencji Klienta | Rekomendacje e-mail – stwórz Ramkę Rekomendacji ze scenariuszem, który pokazuje użytkownikom produkty odpowiadające ich faktycznym zainteresowaniom i wysyła je za pomocą dostosowanych dynamicznych e-maili.
Centrum Preferencji Klienta | Rekomendacje w powiadomieniach Web Push – skonfiguruj scenariusze rekomendacji w powiadomieniach Dynamic Web Push.
Centrum Preferencji Klienta – wykorzystanie danych w Regułach Automatyzacji i Workflow
Wykorzystaj informacje z Centrum Preferencji Klienta do uruchomienia sekwencji zautomatyzowanych działań omnichannel.
Centrum Preferencji Klienta | Zdarzenie: Kontakt podał preferencję dotyczącą Kanałów i Częstotliwości – dodawanie zero-party data do procesów automatyzacji: przykłady wdrożeń, opis ustawień.
Centrum Preferencji Klienta | Warunek: Kontakt ma określone preferencje dotyczące Kanałów i Częstotliwości – dodawanie zero-party data do procesów automatyzacji: przykłady wdrożeń, opis ustawień.