Centrum Preferencji Klienta | Warunek: Kluczowa informacja

Kluczowa informacja to parametr, który odnosi się do konkretnej cechy lub preferencji Kontaktu. Składa się ona z dwóch części: atrybutu oraz wartości. Atrybut mówi o tym, czego dotyczy informacja, a wartość pozwala konkretnie określić atrybut. Dzięki Warunkowi Kluczowa informacja możesz dostosowywać komunikację z klientami na podstawie informacji podanych za pomocą Centrum Preferencji Klienta. W praktyce oznacza to, że reguła będzie działać dla danego Kontaktu, jeżeli ma przypisane konkretne Kluczowe informacje.

Aby użyć Warunku: Kluczowa informacja, przejdź do

Procesy Automatyzacji → Reguły Automatyzacji → Nowa reguła → Elementy → Dodaj Warunki


Spis treści


1. Informacje ogólne

Reguła Automatyzacji to proces, który reaguje na zachowania Kontaktów w różnych kanałach. Składa się z 2 lub 3 elementów podstawowych:

  1. Zdarzenie, czyli coś, co musi się wydarzyć i zostać zarejestrowane przez system, aby zainicjować (uruchomić) regułę.
  2. Warunek (opcjonalnie), czyli założenie, które musi zostać spełnione, żeby reguła została zainicjowana (uruchomiona) dla danego Kontaktu.
  3. Akcja, czyli to, co robi system po wystąpieniu zdarzenia inicjującego regułę (jeżeli został spełniony warunek – w przypadku Reguł zawierających warunek).

Jednym z Warunków dostępnych w systemie SALESmanago jest podanie przez Kontakt, za pośrednictwem Centrum Preferencji Klienta, Kluczowej Informacji o dowolnej lub określonej wartości.


2. Dodawanie Warunku do Reguły

[1] Wybór Warunku – po wybraniu zakładki Elementy przejdź do Warunków i znajdź na liście Warunek Kluczowa informacja. Możesz również wpisać nazwę tego Warunku w wyszukiwarce. Następnie przeciągnij Warunek na panel.

[2] Ustawienia Warunku – kliknij przycisk, aby ustawić Kluczową informację, którą chcesz dodać jako Warunek działania Reguły Automatyzacji.


3. Ustawienia Warunku

[1] Opcjonalne „nie” – negacja Warunku. Jeżeli zaznaczysz to pole, Warunek zostanie spełniony (a Reguła uruchomiona) dla wszystkich Kontaktów, które nie udostępniły Kluczowej Informacji określonej w ustawieniach poniżej (zob. punkty [2] i [3]).

[2] Kluczowa informacja – wybierz z listy Kluczową Informację, która ma warunkować uruchomienie Reguły Automatyzacji. Na liście znajdują się wszystkie Kluczowe Informacje, które zostały utworzone w systemie.

[3] Wartość – wybierz wartość Kluczowej Informacji, którą chcesz ustawić jako Warunek w tworzonej Regule Automatyzacji. Możesz wybrać wartość dowolną lub zdefiniowaną. 

Jeżeli wybierzesz Wartość dowolną, Reguła będzie się uruchamiać dla wszystkich Kontaktów, które podały wskazaną Kluczową informację. Jeżeli wybierzesz Wartość zdefiniowaną, Reguła będzie się uruchamiać dla Kontaktów, które podały Kluczową Informację o jednej konkretnej wartości.

Jeśli wybierzesz Wartość zdefiniowaną,  z rozwijanej listy [A] wybierz wartość, którą chcesz ustawić jako warunek w Twojej Regule Automatyzacji.

Aby zachować ustawienia, kliknij przycisk Zapisz zmiany. Teraz możesz kontynuować tworzenie swojej Reguły.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Kwiecień 30 2024