Centrum Preferencji Klienta | Warunek: Kontakt ma określone preferencje dotyczące Kanałów i Częstotliwości

Kanały i Częstotliwość dostarczają informacji o preferowanym sposobie komunikacji twoich Kontaktów, a w szczególności ich ulubionego kanału marketingowego oraz preferowanego czasu (dzień tygodnia, przedział czasowy), a także intensywności wysyłania wiadomości (regularnie, czasami, sporadycznie). Dzięki Warunkowi: Kontakt ma określone preferencje dotyczące Kanałów i częstotliwości możesz dostosowywać komunikację z klientami na podstawie preferencji podanych za pomocą Centrum Preferencji Klienta. W praktyce oznacza to, że Reguła zawierająca ten warunek będzie działać dla danego Kontaktu, jeżeli Kontakt ma przypisane konkretne preferencje.


Aby użyć Warunku Kontakt ma określone preferencje dotyczące Kanałów i częstotliwości, przejdź do

Procesy Automatyzacji → Reguły Automatyzacji → Dodaj nową regułę → Elementy → Warunki


Spis treści


1. Informacje ogólne

Reguły Automatyzacji to grupa procesów, które reagują na zachowania Kontaktów w różnych kanałach. Reguła automatyzacji składa się z 2 lub 3 elementów podstawowych:

  1. Zdarzenie, czyli coś, co musi się wydarzyć i zostać zarejestrowane przez system, aby zainicjować (uruchomić) regułę.
  2. Warunek (opcjonalnie), czyli założenie, które musi zostać spełnione, aby reguła została zainicjowana (uruchomiona) dla danego Kontaktu.
  3. Akcja, czyli to, co robi system po wystąpieniu zdarzenia inicjującego regułę.

Jednym z Warunków dostępnych w systemie SALESmanago jest podanie przez Kontakt w Centrum Preferencji Klienta preferencji dotyczących Kanałów i częstotliwości komunikacji.


2. Dodawanie Warunku do Reguły

[1] Wybór Warunku – po wybraniu zakładki Elementy przejdź do Warunków i znajdź na liście Warunek Kontakt ma określone preferencje dotyczące Kanałów i częstotliwości. Możesz również wpisać nazwę tego Warunku w wyszukiwarce. Następnie przeciągnij Warunek na panel.

[2] Ustawienia Warunku – kliknij przycisk, aby ustawić zestaw preferencji, które chcesz dodać jako Warunek działania Reguły Automatyzacji.


3. Ustawienia Warunku

[1] Opcjonalne „nie” – negacja Warunku. Jeżeli zaznaczysz to pole, Warunek zostanie spełniony (a Reguła uruchomiona) dla wszystkich Kontaktów, które nie wskazały preferencji dotyczących Kanałów i Częstotliwości określonych w ustawieniach poniżej (zob. punkty [2], [3] i [4]).

[2] Wybierz Centrum Preferencji Klienta – wybierz z listy Centrum, z którego mają pochodzić dane warunkujące uruchomienie Reguły Automatyzacji. Na liście znajdują się wszystkie twoje aktywne Centra.

[3] Typ – wybierz typ preferencji, który chcesz wykorzystać w ustawianym Procesie Automatyzacji.

UWAGA: Na pojedynczym kafelku możesz określić ustawienia (zob. punkt [4] poniżej) tylko dla jednego typu danych. Jeżeli tworzona Reguła ma zawierać warunki dotyczące więcej niż jednego typu danych, przeciągnij na panel kolejne kafelki z listy Elementów (przykład poniżej).

Takie warunki: Kontakt ma określone preferencje dotyczące Kanałów i Częstotliwości będą połączone operatorem “i”, co oznacza, że aby Reguła zadziałała (została uruchomiona), muszą zostać spełnione warunki określone na wszystkich kafelkach. (Zob. również Ważne poniżej.)

[4] Ustawienia – w zależności od typu danych wybranego na liście (zob. punkt [3] powyżej) zobaczysz inne ustawienia. Wybierz te opcje, których chcesz użyć jako warunek w swojej Regule. Do wyboru masz:

  • Dni:
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Częstotliwość:
    • Regularnie
    • Czasami
    • Sporadycznie
  • Kanały:
    • SMS
    • E-mail
    • Web Push
  • Godziny:
    • zakres od-do w formacie 24-godzinnym

WAŻNE: Opcje połączone są operatorem “i”, co oznacza, że aby Warunek został spełniony, a Reguła została uruchomiona, Kontakt musi wskazać jako preferencje wszystkie zaznaczone w ustawieniach opcje (zob. przykłady poniżej).

PRZYKŁAD 1:

Opcje zaznaczone w Warunku to: Poniedziałek, Wtorek, Sobota, Niedziela.

Kontakt wskazał w Centrum Preferencji następujące dni: Sobota, Niedziela

W takim wypadku Kontakt nie spełnia Warunku (Reguła nie zostanie dla niego uruchomiona).

PRZYKŁAD 2:

Opcja zaznaczona w Warunku to: Niedziela.

Kontakt wskazał w Centrum Preferencji następujące dni: Sobota, Niedziela

W takim wypadku Kontakt spełnia Warunek (Reguła zostanie dla niego uruchomiona).


Aby zachować ustawienia, kliknij przycisk Zapisz zmiany. Następnie możesz kontynuować tworzenie swojej Reguły.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Kwiecień 23 2024