Centrum Preferencji Klienta | Dashboard i analityka

SALESmanago udostępnia różne narzędzia wbudowane w Customer Data Platform, które umożliwiają zbieranie informacji o klientach w Centrum Preferencji Klienta. Narzędzia te możesz dowolnie łączyć i wykorzystywać, aby jeszcze lepiej poznać swoich odbiorców. Analizuj dane na wygodnym Dashboardzie, by zauważać trendy w preferencjach odbiorców i optymalizować swoje działania.

Aby otworzyć Dashboard Centrum Preferencji Klienta, przejdź do 

Centrum Preferencji → Dashboard


Spis treści


1. Informacje ogólne

Dashboard Centrum Preferencji Klienta to kompleksowy panel analityczny, dający wygodny, graficzny podgląd wskaźników skuteczności dostępnych w ramach tego narzędzia. Na Dashboardzie znajdziesz analitykę samego Centrum, analitykę poszczególnych kategorii preferencji oraz propozycje rekomendacji dla poszczególnych Kontaktów. Dla większej wygody z poziomu Dashboardu możesz też prosto przejść do kreatora nowego Centrum i edycji analizowanego Centrum.

Dowiedz się jak korzystać z kreatora Centrum Preferencji Klienta >>

Czytaj więcej o typach danych zbieranych w Centrum Preferencji Klienta >>

Czytaj więcej o wykorzystaniu danych zbieranych w Centrum Preferencji Klienta >>

Z poziomu dashboardu możesz:

  1. Stworzyć nowe Centrum.
  2. Podejrzeć wybrane Centrum.
  3. Wykonać następujące Akcje na aktywnym Centrum:
  1. Aktywować/Dezaktywować Centrum,
  2. Edytować Centrum,
  3. Zduplikować Centrum,
  4. Usunąć Centrum,
  5. Otworzyć pop-up Kolejne kroki:
  • 4. Zmienić zakres czasowy analityki – poprzez wybranie konkretnego okresu spośród opcji w rozwijanym menu:

  • 2. Analityka Centrum Preferencji

    Aby wyświetlić statystyki konkretnego Centrum, kliknij jego nazwę [1]. Pierwszą grupą statystyk na Dashboardzie Centrum Preferencji Klienta jest analityka pojedynczego Centrum.

  • Uzupełnione zestawy preferencji – liczba uzupełnionych zestawów. Zestaw preferencji to dowolne informacje o Kontakcie uzupełnione w Centrum Preferencji Klienta.
  • Udział procentowy – informacja o tym, jaki procent twoich Kontaktów ma uzupełniony zestaw preferencji w Centrum Preferencji Klienta.
  • Nowe uzupełnione zestawy preferencji – liczba nowych zestawów preferencji uzupełnionych we wskazanym okresie.
  • Unikalne odsłony Centrum – odsłony zliczane za każdym razem, gdy Centrum zostanie otworzone po raz pierwszy.
  • Nowe odsłony Centrum – wszystkie odsłony we wskazanym okresie zliczane za każdym razem, gdy Centrum zostanie otworzone.
  • Średnia liczba odsłon Centrum per Kontakt – liczba wszystkich otwarć Centrum podzielona przez całkowitą liczbę Kontaktów.
  • Udział Kontaktów uzupełniających swoje profile – wizualna reprezentacja tego, jaka część twojej bazy Kontaktów używa Centrum i uzupełnia zestawy preferencji.
  • Analityka wejść – wizualna reprezentacja wybranych statystyk w ujęciu czasowym.

[1] Zmiana typu wykresu – wejdź w ustawienia wykresu [1], aby zmienić typ wykresu [2] z liniowego na słupkowy lub odwrotnie. Aby zachować wybrane ustawienie, kliknij Zapisz [3].


3. Analityka preferencji

W analityce preferencji znajdziesz informacje na temat liczby deklaracji w poszczególnych kategoriach preferencji. Sprawdź, ile Kontaktów wskazało jako preferowane poszczególne kanały, częstotliwości, dni i godziny.

  • Deklaracje dotyczące preferowanych kanałów komunikacji – wizualna reprezentacja tego, ile razy poszczególne kanały zostały wskazane przez Kontakty jako preferowane.
  • Deklaracje dotyczące preferowanej częstotliwości otrzymywania komunikatów marketingowych – wizualna reprezentacja tego, ile razy poszczególne częstotliwości zostały wskazane przez Kontakty jako preferowane.
  • Deklaracje dotyczące preferowanych godzin otrzymywania komunikatów marketingowych – wizualna reprezentacja tego, ile razy poszczególne godziny zostały wskazane przez Kontakty jako preferowane godziny otrzymywania komunikatów.
  • Deklaracje dotyczące preferowanych dni otrzymywania komunikatów marketingowych – wizualna reprezentacja tego, ile razy poszczególne dni tygodnia zostały wskazane przez Kontakty jako preferowane dni otrzymywania komunikatów.
  • Lista zgód – statystyki dotyczące zgód opt-in i marketingowych wyświetlanych we wskazanym Centrum Preferencji.
  • Najczęściej wskazywane preferencje produktowe – lista preferencji najczęściej wskazywanych przez użytkowników w sekcji dotyczącej preferencji produktowych.
  • Nowe uzupełnione zestawy preferencji – lista Kontaktów, które ostatnio uzupełniły zestawy preferencji w Centrum Preferencji.

4. Propozycja rekomendacji dla kontaktu

Propozycja rekomendacji to zestaw produktów ze sklepu dobieranych indywidualnie dla każdego Kontaktu na podstawie zaznaczonych preferencji produktowych.

Żeby zacząć tworzyć propozycje rekomendacji na podstawie preferencji, konieczne jest zebranie preferencji produktowych w Centrum Preferencji Klienta. Na tej podstawie system oblicza najlepsze rekomendacje produktowe dopasowane do zainteresowań indywidualnych Kontaktu. Możesz wykorzystać te dane w ramkach rekomendacji, e-mailach z rekomendacjami oraz powiadomieniach Web Push. 
Propozycje są dobierane osobno dla każdego Kontaktu. Aby zobaczyć konkretny zestaw, wybierz adres e-mail danego Kontaktu z rozwijanej listy [1].

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Kwiecień 30 2024