Przydatne linki
Selektory służą do grupowania kontaktów w oparciu o wspólne cechy, takie jak lokalizacja, segment dynamiczny czy status zgody. Możesz ich używać do adresowania kampanii zamiast adresów e-mail, czy tagów.
WAŻNE: Planowane mailingi trafiają na serwer wysyłkowy już w momencie wpisania do harmonogramu. Zmiany wprowadzone w późniejszym terminie nie zadziałają wstecz Dowiedz się więcej o planowaniu i zmienianiu kampanii email
Selektory możesz zastosować wszędzie, gdzie jest możliwy wybór kontaktów, między innymi w Zarządzaniu kontaktami
CRM => Lista kontaktów => Zarządzaj
oraz przy Eksporcie kontaktów do pliku
CRM => Lista kontaktów => Eksport
UWAGA: Możesz używać selektorów zarówno w polskiej, jak i angielskiej wersji językowej. W nawiasach kwadratowych umieszczone zostały ich angielskie odpowiedniki.
-
- tag: [tag:] – adresy z danego tagu ,
- zgoda_potwierdzona: [consent_confirmed:] – adresy kontaktów, które w momencie sprawdzania posiadają aktywną zgodę, wyraziły zgodę i jeszcze jej nie cofnęły:
- otwarto: [opened:] – adresy, które otworzyły wiadomość z danego mailingu,
- nie_otwarto: [not_opened:] – adresy, które nie otworzyły wiadomości z danego mailingu,
- kliknięto: [clicked:] – adresy, które kliknęły wiadomość z danego mailingu,
- nie_kliknięto: [not_clicked:] – adresy, które nie kliknęły wiadomości z danego mailingu,
- wysłano: [sent:] – adresy, do których został wysłany dany mailing,
- zaplanowano: [planned:] – adresy do których wysyłka została zaplanowana,
- monitorowane: [monitored:] – kontakty monitorowane,
- niemonitorowane: [not_monitored:] – kontakty niemonitorowane
- wypisane: [opted_out:] – kontakty, które wypisały się z mailingów,
- zapisane: [opted_in:] – kontakty zapisane do mailingu,
- sms_zapisane: [phone_opted_in:] – kontakty, które są zapisane na otrzymywanie wiadomości SMS,
- sms_wypisane: [phone_opted_out:] – kontakty, które są wypisane z otrzymywanie wiadomości SMS,
- jedna_wiadomość_tygodniowo: [one_message:] – kontakty, które podczas wypisu z wysyłek wyraziły zgodę na otrzymywanie nie więcej niż jednej wiadomości tygodniowo. O tym, jaka wiadomość zostanie wysłana do kontaktu decyduje pierwszeństwo zakolejkowania wiadomości w przedziale od poniedziałku do niedzieli.
- wszystkie_kontakty: [all:] – wszystkie kontakty w bazie,
- stan: [state:] – klient, potencjalny, partner, inny,
- lejek: [funnel:] – adresy z danego lejka,
- etap: [stage:] – adresy z danego etapu w lejku,
- usunięte: [deleted:] – kontakty usunięte,
- błędne: [invalid:] – kontakty niepoprawne,
- wydarzenie: [event:] [nazwa wydarzenia] – kontakty zapisane na wydarzenie,
- sms_wysłany: [sent_sms:] – kontakty, do których wysłaliśmy daną wiadomość SMS,
- urodziny: [birthday:] – dla kontaktów, które mają urodziny:
- dziś – wybierz urodziny: dziś,
- jutro – wybierz urodziny: jutro,
- za 7 dni (licząc od jutra) – wybierz urodziny: za 7 dni,
- w wybranym miesiącu – urodziny: 01, gdzie dla miesięcy styczeń-wrzesień numer miesiąca poprzedzamy 0 a urodziny: 10, gdzie dla miesięcy październik-grudzień numeru miesiąca nie poprzedzamy 0.
- w dowolnie podanej dacie (format dd-mm np: urodziny:15-01)
- tag: [tag:] – adresy z danego tagu ,
Ważne: Należy pamiętać o myślniku pomiędzy dniem, a miesiącem.
UWAGA: W poniższych przykładach (miasto, kraj, województwo, kod_pocztowy) ważne jest, aby zdefiniować przykład i podać wartość selektora po znaku specjalnym “:”. Np. miasto: Kraków.
-
- miasto: [city:] – wybieranie po mieście w adresie kontaktu,
- kraj: [country:] – wybieranie po kraju w adresie kontaktu,
- województwo: [province:] – wybieranie po województwie w adresie kontaktu
- kod_pocztowy: [post_code_prefix:] – wybieranie po kodzie pocztowym.
-
- właściciel: [owner:] – kontakty, których właścicielem jest podane konto,
- główny_właściciel: [main_owner:] – kontakty, których głównym właścicielem jest podane konto,
- pierwszy_zakup: [first_purchase:] – selektor odnoszący się do pierwszego zakupu produktu, dostępne warianty poniżej:
Przykład zastosowania selektora „pierwszy_zakup” – ustawienie e-maila cyklicznego, który będzie wysyłany do klientów, którzy dokonali pierwszego zakupu w wybranym czasie. Może być to e-mail z kodem rabatowym, który zostanie wysłany do użytkowników, którzy dokonali pierwszego zakupu rok temu.
-
- ostatni_zakup: [last_purchase:] – selektor odnoszący się do ostatniego zakupu produktu, dostępne warianty poniżej:
Selektory dla klientów posiadających moduł analityka predykcji churnu klienta i transakcji:
- predykcja churnu klienta
- churn_probability_low
- churn_probability_medium
- churn_probability_high
- churn_probability_very_high
- predykcja wystąpienia następnej transakcji
- purchase_probability_low
- purchase_probability_medium
- purchase_probability_high
- purchase_probability_very_high
Selektory dla klientów posiadających moduł segmenty dynamiczne:
-
- segment_dynamiczny: [dynamic_segment:] – kontakty znajdujące się w wybranym dynamicznym segmencie.
Selektory Programu Lojalnościowego:
-
- program_lojalnościowy_etap: [loyalty_program_threshold:] – kontakty znajdujące się w wybranym progu Programu Lojalnościowego.