Przydatne linki
SALESmanago posiada doskonale funkcjonujący kanał E-mail marketing, który umożliwia wysyłkę wiadomości z poziomu innych funkcjonalności w systemie. Możliwość planowania wysyłki wiadomości e-mail to duże udogonienie, które znacząco wpływa na komfort pracy działu marketingu.
Korzyści:
- lepsza organizacja pracy
- możliwość stworzenia dopracowanych kampanii na kilka miesięcy naprzód
Główne kroki
-
- Planowanie wysyłek
- Wprowadzanie zmian
- Przykłady praktyczne
1. Planowanie wysyłek
Możesz zaplanować wysyłkę w kilku miejscach w systemie, m.in. w:
- Email Marketing,
- Regułach Automatyzacji,
- Kreatorze Workflow,
- Kreatorze Drag & Drop,
- Kalendarzu Marketingowym.
JAK WYSYŁANE SĄ WIADOMOŚCI W SALESMANAGO?
Zaplanowane mailingi trafiają na serwer wysyłkowy natychmiast. Serwer zapamiętuje ustawienia wysyłki z konta SALESmanago i umieszcza wiadomość w kolejce. Kiedy nadchodzi data planowanej wysyłki, serwer pobiera aktualny szablon z konta SALESmanago i wysyła go według zapamiętanych ustawień. Zasada ta obowiązuje we wszystkich metodach wysłania e-maila.
2. Wprowadzanie zmian
Chcąc zmienić pozostałe ustawienia zakolejkowanego mailingu musisz anulować wysyłkę. Zrobisz to, przechodząc do zakładki E-mail Marketing => Analityka Wysłanych E-maili => Lista wysłanych wiadomości
Zaznacz checkbox pokaż także planowane i kliknij przycisk Usuń przy wybranej wiadomości.
>>Więcej informacji o anulowaniu mailingu
WAŻNE: Po zakolejkowaniu, wiadomość zostaje przeniesiona z indywidualnego konta SALESmanago na serwer. Dlatego jakiekolwiek zmiany wprowadzane w mailingu po zakolejkowaniu nie mają na niego wpływu. Dotyczy to m.in. ustawień konta wysyłkowego, adresatów, tematu wiadomości i filtrów. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest treść szablonu (teksty, obrazy, linki), którą możesz zmieniać aż do momentu wysyłki.
3. Przykłady praktyczne
Case 1: Mailing promocyjny – zmiana adresatów
Chcesz dotrzeć do klientów zainteresowanych wyprzedażą sezonową, która została zapowiedziana miesiąc wcześniej.
- Ustawiasz regułę automatyzacji, która przypisuje tag LEAD_WEB kontaktom, które odwiedzą w tym miesiącu podstronę z cennikiem. Aby wykluczyć osoby, które szybko stracą zainteresowanie promocją, dodajesz do reguły drugą akcję, która usuwa tag LEAD_WEB z kontaktów, które ponownie nie odwiedzą strony do końca miesiąca.
- Żeby poinformować klientów z tagiem LEAD_WEB o promocjach na koniec sezonu, przygotowujesz szablon e-mail, ale nie wysyłasz go na serwer do momentu rozpoczęcia promocji.
- Dzięki temu, kiedy zaadresujesz wysyłkę po tagu LEAD_WEB, grupa adresatów będzie aktualna i mailing trafi do właściwych osób. Klienci, którzy dostali tag LEAD_WEB dzień przed początkiem promocji otrzymają wiadomość, a klienci, którzy przestali się interesować wyprzedażą i stracili tag, nie otrzymają wiadomości.
Case 2: Newsletter sezonowy – zmiany w treści i temacie
Mailing z okazji Świąt Bożego Narodzenia został zakolejkowany z miesięcznym wyprzedzeniem.
- Tydzień przed wysyłką orientujesz się, że grafiki w szablonie są nieaktualne. Zmieniasz je na aktualne bezpośrednio w szablonie, ponieważ treść szablonu jest pobierana z konta w momencie wysyłki.
- Dzień przed zaplanowaną wysyłką zauważasz literówkę w temacie wiadomości. Anulujesz zaplanowany mailing, wprowadzasz poprawkę w temacie i kolejkujesz wiadomość ponownie.
Case 3: Cykl powiązanych wiadomości
Chcesz stworzyć cykl trzech następujących po sobie wiadomości.
- Pierwszą wiadomość wysyłasz od razu, a kolejne adresujesz do kontaktów, które otworzyły poprzednią wiadomość.
- Jeśli zakolejkujesz pozostałe mailingi zanim mailing 1 trafi do odbiorców, wówczas lista adresatów dla mailingu 2 i 3 będzie pusta, ponieważ w momencie wysyłania wiadomości na serwer, żaden z odbiorców nie zdążył jeszcze otworzyć mailingu 1.
- Żeby osiągnąć zamierzony efekt, tworzysz regułę automatyzacji: Zdarzenie: Kontakt kliknął link w emailu → Akcja: Wyślij email