Wysyłka automatyczna wiadomości e-mail to podstawowy typ akcji wykorzystywanych w Marketing Automation. Ten typ akcji może obsługiwać wszystkie typy wysyłek wiadomości, takie jak:
- wysyłka wiadomości powitalnej – Welcome Message,
- wysyłka e-maila dynamicznego,
- wysyłka e-maila porzuconego koszyka,
- wysyłka predefiniowanej wiadomości e-mail po osiągnięciu tzw. Trigger Point, może to być np. wysyłka oferty po przekroczeniu przez kontakt 300 punktów scoringu lub odwiedzeniu zakładki z możliwościami współpracy,
- wysyłka cykli wiadomości typu drip campaign wysyłanych w określonych odstępach czasu po wystąpieniu zdarzenia, np. trzy wiadomości po jednym, trzech i siedmiu dniach od zapisania się na newsletter,
- wysyłka wiadomości w ramach kampanii Lead Nurturing,
- wysyłka wiadomości z produktami z konkretnej kategorii odwiedzonej przez kontakt,
- wysyłka predefiniowanego e-maila z konkretnym, oglądanym przez kontakt produktem,
- wysyłka wiadomość z kodem rabatowym.
W akcji należy określić:
[1] Typ akcji: Wyślij e-mail do kontaktu.
[2] E-mail: należy wybrać wiadomość, która ma zostać wysłana do kontaktu. Do dyspozycji są wszystkie wiadomości zapisane na liście wiadomości standardowych.
[3] Po wystąpieniu zdarzenia: moment wysyłki wiadomości liczony od momentu sprawdzenia warunków. Jeśli warunków nie ma, czas jest liczony od momentu wystąpienia zdarzenia.
Ważne: Jeśli akcji jest więcej, czas uruchomienia każdej z nich również jest liczony od spełnienia warunków!
[4] Dla kontaktów aktywnych dobierz optymalną datę / godzinę wysyłki: wybór optymalnej daty/godziny pozwala na wysyłkę wiadomości indywidualnie dopasowanej do największej aktywności kontaktu. Oznacza to, że system sprawdzi kiedy kontakt jest najbardziej aktywny i w tym czasie wyśle do niego wiadomość.
[5] Wyślij kopię e-maila do głównego właściciela kontaktu: zaznaczenie tej opcji spowoduje, że w momencie, kiedy wiadomość zostanie wysłana do kontaktu, w tym samym czasie, ta sama wiadomość zostanie wysłana do głównego właściciela kontaktu. Dzięki temu będzie wiadomo, kiedy reguła została uruchomiona dla np. naszego klienta.
[6] Wyślij kopie e-maila do dowolnego kontaktu CC: w tym miejscu możemy wpisać dowolny adres e-mail, na który ma zostać wysłana ta sama wiadomość, w tym samym czasie co do kontaktu, dla którego została uruchomiona reguła.
Przykład: Sprawdzenie warunków jest ustawione po 14 godzinach od wystąpienia zdarzenia. W akcji ustawiamy wysyłkę wiadomości po 7 godzinach.
W takim układzie, po wystąpieniu zdarzenia o 1:25 w nocy, warunki są sprawdzane po 14 godzinach, o 15:25. Jeśli są spełnione, odliczane jest kolejne 7 godzin ustawione w akcji. Wiadomość wyśle się o 22:25.
Zamiast określać po jakim czasie od Zdarzenia ma wyjść wiadomość, możemy też zaznaczyć opcję „Dopasuj czas wysyłki automatycznie do aktywności kontaktu”. Wiadomość wyjdzie wtedy o godzinie i/lub w dniu, w zależności od:
- aktywności kontaktu na stronie www,
- reakcji na wiadomości e-mail (nie tylko klikalność, ale też otwieralność),
- zdarzeń zewnętrznych (koszyk, zakup), jeśli mamy integrację platformy sklepowej z SALESmanago.
Analitykę (dzienną i godzinową) znajdziemy na karcie kontaktu, w zakładce Zdarzenia.