Ramka produktowa w Drag&Drop Email Designer

Kreator wiadomości Drag&Drop Email Designer umożliwia szybkie i proste tworzenie responsywnych i profesjonalnych szablonów wiadomości. Oprócz personalizowania takich wiadomości informacjami pochodzącymi z karty kontaktu, możesz umieszczać ostatnio oglądane produkty przez użytkownika lub produkty z porzuconego koszyka, by zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe.

Korzyści:

  • możliwość tworzenia e-maili dynamicznych
  • możliwość tworzenia e-maili z porzuconym koszykiem

WAŻNE: Aby dodać ostatnio oglądane produkty lub produkty z porzuconego koszyka musisz dodać do systemu pliki XML, które będą zawierać informacje na temat produktów.

Wysyłka takiej wiadomości różni się od wysyłki zwykłego maila. W kreatorze masz możliwość stworzenia i zapisania szablonu takiej wiadomości. Natomiast możesz go wysłać za pomocą reguł automatyzacji dzięki akcjom Wyślij email z ostatnio oglądanymi produktami oraz Wyślij email po porzuconym koszyku.

Aby wykorzystać widżet Ramka produktowa należy przejść do

E-MAIL MARKETING => DRAG&DROP EMAIL DESIGNER => UŻYJ NOWEGO KREATORA => PRZEJDŹ DO EDYCJI


Spis treści

  1. Układ i ustawienia ogólne
  2. Pola produktowe
  3. Wygląd przycisku

1. Układ i ustawienia ogólne

Po dotarciu do trybu edycji w kreatorze tworzenia wiadomości z zakładki Widżety wybierz i przeciągnij w wybrane miejsce w wiadomości widżet Ramka produktowa (Kolumna) lub Ramka produktowa (Wiersz) w zależności od tego, jak chcesz aby wyświetlały się produkty w Twojej wiadomości.

[1] Układ – wybierz jeden z trzech dostępnych układów, w jakim będą wyświetlały się produkty w ramce.

[2] Maksymalna liczba produktów w elemencie – za pomocą slidera wybierz maksymalną liczbę produktów, które będą się wyświetlały w jednej ramce produktowej.

WAŻNE: W przypadku wiadomości z porzuconym koszykiem, jeżeli liczba produktów z koszyka będzie przekraczała maksymalną liczbę produktów w elemencie, wtedy wiadomość zostanie zapełniona do maksymalnej liczby produktów w elemencie, np. jeżeli w koszyku będą 4 produkty, a maksymalna liczba produktów w elemencie będzie wynosiła 3, wówczas zostaną umieszczone 3 produkty z koszyka. Jeśli chodzi o wiadomość z ostatnio oglądanymi produktami, jeżeli użytkownik oglądał 2 produkty, a maksymalna liczba produktów wynosi 4, wtedy wiadomość zostanie zapełniona dodatkowymi dwoma produktami, które zostaną wybrane na podstawie informacji kategoria.

[3] Liczba produktów w wierszu – za pomocą slidera ustaw maksymalną liczbę produktów, jaka będzie pojawiała się w wierszu. Jeżeli ustawisz jeden produkt w wierszu, podczas gdy maksymalna liczba produktów w elemencie będzie większa niż jeden, kolejne produkty będą przeniesione

[4] Maksymalna wysokość zdjęcia – po ustawieniu maksymalnej wysokości większe od niej zdjęcia będą dostosowywane z zachowaniem proporcji.

[5] Kolor tła – z palety kolorów wybierz kolor tła. Aby to zrobić najpierw należy odhaczyć okienko przezroczyste, które pojawia się nad paletą kolorów.

[6] Ustaw wielkość odstępu pomiędzy obrazkiem a tekstem i tekstem a przyciskiem.


2. Pola produktowe

Pola produktowe – pliki XML standardowo posiadają cztery podstawowe informacje o produkcie: nazwę, kategorię produktu, opis produktu oraz jego cenę. Jeżeli plik posiada niestandardowe informacje, takie jak promocyjna cena czy detale, można dodać je w tej zakładce. Wystarczy kliknąć + na etykiecie z daną informacją.

W polu tekstowym możesz dowolnie edytować czcionkę w ramce produktowej. Wystarczy że zaznaczysz informację, której wygląd chcesz formatować. Możesz zmieniać typ oraz rozmiary czcionki, a także pogrubiać, ustawiać kursywę lub podkreślenie. Zmieniaj kolory oraz podświetlenie, dodawaj linki lub wstawiaj punktory.

WAŻNE: Zaznaczenie Pokaż górną warstwę sprawi, że pole tekstowe zmieni kolor swojego tła odpowiednio do koloru wybranego dla widgetu. Po kliknięciu opcja stanie się aktywna również dla innych widgetów.


3. Wygląd przycisku

W tej zakładce możesz dostosować szczegółowy wygląd przycisku.

[1] Tekst na przycisku – w tym polu wprowadź tekst, który będzie pojawiał się na przycisku przekierowującym na stronę z produktem. Możesz dowolnie edytować czcionkę, zmienić font, ustawić kursywę, pogrubienie, podkreślenie oraz wielkość czcionki.

[2] – wybierz kolor czcionki na przycisku.

[3] – wybierz kolor tła przycisku.

[4] Szerokość przycisku – w tym polu ustaw szerokość przycisku w pikselach lub ustaw go za pomocą strzałek.

[5] Wysokość przycisku – w tym polu ustaw wysokość przycisku w pikselach lub ustaw go za pomocą strzałek.

[6] Położenie przycisku – w tym polu ustaw położenie przycisku: wyśrodkuj, przesuń do prawej lub lewej krawędzi.

[7] Zaokrąglenie – wybierz stopień zaokrąglenia krawędzi przycisku.

WAŻNE: Ponieważ link do przycisku, który przekierowuje użytkownika na stronę produktu jest dodawany automatycznie, nie trzeba w tej zakładce dodawać podlinkowania do przycisku. 


Po wprowadzeniu wszystkich ustawień kliknij Wróć do widżetów, by kontynuować tworzenie wiadomości lub Zapisz i zakończ jeżeli wiadomość jest gotowa.

Oto przykładowa wysłana wiadomość e-mail z produktami:

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Lipiec 28 2022 Lipiec 07 2022