Konfiguracja wiadomości z potwierdzeniem subskrypcji (Double opt-in)

Wysyłanie newsletterów wiąże się z odpowiednim zarządzeniam zgodami użytkowników. Pamiętaj, że treści marketingowe mogą trafiać wyłącznie do tych kontaktów, które świadomie wyraziły chęć otrzymywania tego rodzaju wiadomości. Jedną z najlepszych praktyk rynkowych jest poproszenie osoby zapisującej się na newsletter poprzez formularz o potwierdzenie wyrażonej zgody w odrębnej wiadomości. Taki mechanizm nazywany jest double opt-in, ponieważ kontakt wyraża zgodę dwukrotnie:

  • zapisując się na newsletter poprzez formularz,
  • potwierdzając subskrypcję poprzez link w wiadomości e-mail.

Dostępne w SALESmanago widgety, w tym formularze i pop-upy, mogą działać w trybie double opt-in. Dzięki temu upewnisz się, że twoje kontakty rzeczywiście zamierzały zapisać się na newsletter, i ograniczysz liczbę błędnych adresów e-mail. Ponadto poprawisz wskaźniki dostarczalności, otwieralności i konwersji przy wysyłce wiadomości e-mail. 

Przykładowa wiadomość z potwierdzeniem subskrypcji:


1. Aktywacja Double Opt-in w SALESmanago

Podstawowa forma konfiguracji wiadomości z potwierdzeniem subskrypcji pozwala na użycie w niej wybranego konta wysyłkowego, ustalenia własnego tematu, treści wiadomości oraz strony, na którą zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu w link.

Aby przygotować tego rodzaju wiadomość, możesz skorzystać z gotowych szablonów w kreatorze E-mail Marketing lub stworzyć własny wzór. 

Czytaj więcej o tworzeniu wiadomości potwierdzającej subskrypcję >>

WAŻNE: Szablon należy przygotować dla konkretnej wersji językowej, aby wysyłać osobne wiadomości dla użytkowników np. języka polskiego i angielskiego.

Po stworzeniu szablonu e-maila z potwierdzeniem, przejdź do ustawień API w systemie SALESmanago (UstawieniaInne Aplikacja), aby aktywować double opt-in.

[1] Wysyłaj e-mail potwierdzający zapis do użytkownika – zaznacz opcję „Double opt-in”, jeśli chcesz, aby do twoich kontaktów trafiała wiadomość z linkiem do potwierdzenia zapisu na newsletter. 

[2] Konto e-mail – wybierz konto wysyłkowe, z którego mają być wysyłane wiadomości z potwierdzeniem.

[3] Ustawienia językowe – w tej sekcji możesz ustawić wiadomości dla poszczególnych wersji językowych. Wybierz szablon e-maila, ustaw jego temat oraz wskaż konto wysyłkowe.

WAŻNE: Po wprowadzeniu zmian kliknij Zapisz.


2. Aktywacja Double Opt-in w zintegrowanych przez wtyczkę sklepów eCommerce

Istnieje możliwość aktywowania Double opt-in podczas integracji platform eCommerce z systemem SALESmanago, która jest przeprowadzana za pomocą wtyczki stworzonej przez naszych deweloperów. Domyślnie e-mail potwierdzający zapis do newslettera zostanie wysłany w wersji językowej dostosowanej do przeglądarki odbiorcy, zgodnie z konfiguracją wersji językowych z ustawień SALESmanago. Aby skorzystać z tej opcji, pozostaw opcjonalne pola Template ID, Account ID i Subject puste.

Jeśli nie chcesz, aby język szablonu był wybierany automatycznie na podstawie języka przeglądarki, możesz wskazać konkretny szablon, którego chcesz użyć do potwierdzania subskrypcji w swoim sklepie. Potrzebujesz do tego trzech wspomnianych wyżej parametrów:

  • Template ID identyfikator szablonu przygotowanego w SALESmanago,
  • Account ID identyfikator konta wysyłkowego w E-mail Marketingu, z którego zostanie wysłana wiadomość.
  • Subject temat wiadomości potwierdzającej zapis na newsletter.

W adresie URL szablonu znajdziesz Template ID. W tym celu zaloguj się na swoje konto, po czym przejdź do E-mail MarketingSzablony HTML Edytuj przy wybranym szablonie. 

PRZYKŁAD:

252F6458e086-e7ec-4ac6-8dad-af27645bc340 to identyfikator dla adresu: https://www.salesmanago.pl/app/html/template/creator.htm?s%252F6458e086-e7ec-4ac6-8dad-af27645bc340%252Fmain%252Fformat

W adresie URL konta e-mail, z którego zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca, znajdziesz Account ID. W tym celu zaloguj się na swoje konto, po czym przejdź do UstawieniaKonta E-mail Edytuj przy wybranym koncie. 

PRZYKŁAD:

1a72303c-35fc-42e2-ab81-dffb10d90ff1 to identyfikator dla adresu: https://www.salesmanago.pl/app/settings/emailAccounts.htm#/accounts/upsert/em/1a72303c-35fc-42e2-ab81-dffb10d90ff1


3. Aktywacja Double Opt-in przez API

Aktywując Double Opt-in za pomocą integracji przez API, wyślesz wiadomość potwierdzającą w wersji językowej dostosowanej do przeglądarki odbiorcy lub formularza zapisu na newsletter. E-mail możesz dopasować do jednego z kilkunastu języków obsługiwanych przez system SALESmanago:

  • polski (PL),
  • angielski (EN),
  • niemiecki (DE),
  • rosyjski (RU),
  • hiszpański (ES),
  • włoski (IT),
  • francuski (FR),
  • czeski (CZ),
  • portugalski (PT),
  • niderlandzki (NL),
  • szwedzki (SE),
  • bułgarski (BG),
  • rumuński (RO),
  • chorwacki (HR),
  • chiński (ZN),
  • słowacki (SK),
  • japoński (JP).

Aby włączyć potwierdzenie zapisu, ustaw useApiDoubleOptIn na wartość „true”. Następnie użyj parametru lang, aby określić język szablonu wiadomości za pomocą kodu języka ISO (dwa znaki), lub wskaż bezpośrednio szablon e-maila, korzystając z trzech parametrów:

  • apiDoubleOptInEmailTemplateId – identyfikator szablonu przygotowanego w SALESmanago,, 
  • apiDoubleOptInEmailAccountId identyfikator konta wysyłkowego w E-mail Marketingu, z którego zostanie wysłana wiadomość.
  • apiDoubleOptInEmailSubject temat wiadomości potwierdzającej zapis na newsletter.

PRZYKŁAD:

{

   /* Część requestu contact/upsert */

   „useApiDoubleOptIn”: true,

   /* WSKAŻ SZABLON: */

   „apiDoubleOptInEmailTemplateId”: null,

   „apiDoubleOptInEmailAccountId”: null,

   „apiDoubleOptInEmailSubject”: null,

   /* LUB JĘZYK: */

   „lang”: „PL”
}

WAŻNE: Template ID oraz Account ID mają pierwszeństwo przed parametrem lang.

Czytaj więcej o wysyłaniu potwierdzenia subskrypcji w API >>

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 21 2023 Listopad 15 2023