DKIM to metoda, która pozwala łączyć domenę internetową z serwisem pocztowym i służy potwierdzeniu autentyczności adresu e-mail, z którego została wysłana wiadomość. Pozwala to odbiorcy na weryfikację, czy wysłana z konkretnego adresu treść została zautoryzowana przez właściciela domeny. Ma to na celu zapobiec podszywania się pod nadawcę adresu e-mail, czyli taktykę stosowaną w phishingu oraz spamowaniu.
Jak działa DKIM?
DKIM pozwala domenie skojarzyć jej nazwę z wiadomością e-mail, umieszczając w wiadomości podpis cyfrowy. Weryfikacja odbywa się za pomocą publicznego klucza podpisującego, który jest opublikowany w DNS domeny nadawcy. Ważny podpis gwarantuje, że wiadomość e-mail (w tym załączniki) nie została zmodyfikowana od momentu podpisu. Zwykłe sygnatury DKIM nie są widoczne dla użytkowników końcowych i mają one wpływ na wynik filtrów antyspamowych.
Przygotowanie DKIM w SALESmanago
- Wskaż domenę lub listę domen, z której będą wysyłane e-maile (np. firmaXYZ.pl, mail.firmaXYZ.pl, XYZ.pl) i przekaż tę informację do opiekuna projektu.
- Podaj hosting, na którym znajduje się domena (bądź domeny).
- Administratorzy SALESmanago przygotują indywidualny klucz, który dodasz do swoich wpisów DNS.
PRZYKŁAD: Jeśli posiadasz w SALESmanago np. trzy konta E-mail Marketingu: (sklep@firmaXYZ.pl, newsletter@XYZ.pl, sklep@mail.firmaXYZ.pl) masz możliwość podpisania więcej niż jednej domeny – oznacza to, że każde konto E-mail Marketingu założone w SALESmanago może być podpisane kluczem DKIM.
WAŻNE: Podpisanie kluczem DKIM będzie wymagało dodania wpisów do strefy DNS na każdej domenie (w tym przypadku na dwóch domenach: firmaXYZ.pl oraz XYZ.pl).
Przykładowe klucze
A. SPF
Do DNS domeny należy dodać poniższy wpis:
Domena: twojadomena.pl
Typ rekordu: TXT
Wartość: „v=spf1 include:_spf.jupiter.salesmanago.pl -all”
Ustawienie takiego rekordu TXT dla domeny poskutkuje autoryzacją wysyłki wyłącznie z platformy SALESmanago. Jeśli chcesz wysyłać pocztę z danej domeny również z innych usług, uwzględnij je we wpisie SPF, dodając odpowiednie dyrektywy, dostarczone przez dostawcę usługi poczty. Jeśli występuje już inny wpis rozpoczynający się dla danej domeny od „v=spf1”, należy dodać do tego wpisu dyrektywę include:_spf.jupiter.salesmanago.pl przed -all
B. DKIM
Dodaj do konfiguracji dwa rekordy CNAME:
- Struktura pierwszego wpisu
Domena: salesmanago._domainkey.twojadomena.pl
Typ: CNAME
Wartość: salesmanago._domainkey.smgrid.pl.
- Struktura drugiego wpisu
Domena: salesmanago2._domainkey.twojadomena.pl
Typ: CNAME
Wartość: salesmanago2._domainkey.smgrid.pl.
WAŻNE: Panele hostingów domen mogą różnie walidować kropki na końcu podanych wartości. W przypadku problemów z odrzuceniem wpisów spróbuj wprowadzić podane wartości bez kropek na końcu.
Podczas implementacji DKIM możesz zimplementować również wpisy SPF. Jest to dodatkowa metoda autoryzacji wiadomości.
Czytaj więcej o konfiguracji klucza SPF >>
Jeśli chcesz sprawdzić poprawność DKIM:
- zgłoś się do opiekuna projektu,
- skorzystaj z darmowych narzędzi internetowych (np. https://mxtoolbox.com/dkim.aspx),
- przejdź do dashboardu E-mail Marketingu.
Czytaj więcej o dashboardzie E-mail Marketingu >>
Sprawdź, jak ustawić rekordy DKIM na najbardziej popularnych hostingach: