Wyślij email

SALESmanago posiada doskonale funkcjonujący kanał E-mail marketing, który umożliwia wysyłkę wiadomości z poziomu innych funkcjonalności w systemie. Możliwość planowania wysyłki wiadomości e-mail to duże udogonienie, które znacząco wpływa na komfort pracy działu marketingu.

Korzyści:

  • lepsza organizacja pracy
  • możliwość stworzenia dopracowanych kampanii na kilka miesięcy naprzód

Główne kroki

    1. Planowanie wysyłek
    2. Wprowadzanie zmian
    3. Przykłady praktyczne

1. Planowanie wysyłek

Możesz zaplanować wysyłkę w kilku miejscach w systemie, m.in. w:

 

JAK WYSYŁANE SĄ WIADOMOŚCI W SALESMANAGO?

Zaplanowane mailingi trafiają na serwer wysyłkowy natychmiast. Serwer zapamiętuje ustawienia wysyłki z konta SALESmanago i umieszcza wiadomość w kolejce. Kiedy nadchodzi data planowanej  wysyłki, serwer pobiera aktualny szablon z konta SALESmanago i wysyła go według zapamiętanych ustawień. Zasada ta obowiązuje we wszystkich metodach wysłania e-maila.


2. Wprowadzanie zmian

Chcąc zmienić pozostałe ustawienia zakolejkowanego mailingu musisz anulować wysyłkę. Zrobisz to, przechodząc do zakładki E-mail Marketing => Analityka Wysłanych E-maili => Lista wysłanych wiadomości 

Zaznacz checkbox pokaż także planowane i kliknij przycisk Usuń przy wybranej wiadomości.

>>Więcej informacji o anulowaniu mailingu

WAŻNE: Po zakolejkowaniu, wiadomość zostaje przeniesiona z indywidualnego konta SALESmanago na serwer. Dlatego jakiekolwiek zmiany wprowadzane w mailingu po zakolejkowaniu nie mają na niego wpływu. Dotyczy to m.in. ustawień konta wysyłkowego, adresatów, tematu wiadomości i filtrów. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest treść szablonu (teksty, obrazy, linki), którą możesz zmieniać aż do momentu wysyłki.


3. Przykłady praktyczne

Case 1: Mailing promocyjny – zmiana adresatów

Chcesz dotrzeć do klientów zainteresowanych wyprzedażą sezonową, która została zapowiedziana miesiąc wcześniej.

  • Ustawiasz regułę automatyzacji, która przypisuje tag LEAD_WEB kontaktom, które odwiedzą w tym miesiącu podstronę z cennikiem. Aby wykluczyć osoby, które szybko stracą zainteresowanie promocją, dodajesz do reguły drugą akcję, która usuwa tag LEAD_WEB z kontaktów, które ponownie nie odwiedzą strony do końca miesiąca.
  • Żeby poinformować klientów z tagiem LEAD_WEB o promocjach na koniec sezonu, przygotowujesz szablon e-mail, ale nie wysyłasz go na serwer do momentu rozpoczęcia promocji.
  • Dzięki temu, kiedy zaadresujesz wysyłkę po tagu LEAD_WEB, grupa adresatów będzie aktualna i mailing trafi do właściwych osób. Klienci, którzy dostali tag LEAD_WEB dzień przed początkiem promocji otrzymają wiadomość, a klienci, którzy przestali się interesować wyprzedażą i stracili tag, nie otrzymają wiadomości.

Case 2: Newsletter sezonowy – zmiany w treści i temacie

Mailing z okazji Świąt Bożego Narodzenia został zakolejkowany z miesięcznym wyprzedzeniem.

  • Tydzień przed wysyłką orientujesz się, że grafiki w szablonie są nieaktualne. Zmieniasz je na aktualne bezpośrednio w szablonie, ponieważ treść szablonu jest pobierana z konta w momencie wysyłki.
  • Dzień przed zaplanowaną wysyłką zauważasz literówkę w temacie wiadomości. Anulujesz zaplanowany mailing, wprowadzasz poprawkę w temacie i kolejkujesz wiadomość ponownie.

Case 3: Cykl powiązanych wiadomości

Chcesz stworzyć cykl trzech następujących po sobie wiadomości.

  • Pierwszą wiadomość wysyłasz od razu, a kolejne adresujesz do kontaktów, które otworzyły poprzednią wiadomość.
  • Jeśli zakolejkujesz pozostałe mailingi zanim mailing 1 trafi do odbiorców, wówczas lista adresatów dla mailingu 2 i 3 będzie pusta, ponieważ w momencie wysyłania wiadomości na serwer, żaden z odbiorców nie zdążył jeszcze otworzyć mailingu 1.
  • Żeby osiągnąć zamierzony efekt, tworzysz regułę automatyzacji: Zdarzenie: Kontakt kliknął link w emailu → Akcja: Wyślij email