Rich Web Push

 

Rich web push to rozszerzona wersja powiadomień web push. Rozwiązanie to pozwala na prowadzenie komunikacji w niestandardowy sposób, nawet z anonimowymi użytkownikami. Podczas gdy standardowy web push pozwala na zamieszczenie krótkiego tekstu w sąsiedztwie małej grafiki, rich web push pojawia się na ekranie jako atrakcyjny baner z dużą grafiką. Jedynym warunkiem jest wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień web push poprzez formularz zgody. Aby użytkownik otrzymał powiadomienie, wystarczy otwarte okno przeglądarki, bez konieczności przebywania na konkretnej stronie WWW. Czas wysyłki jest bardzo elastyczny, a ilość nieograniczona. 

Dzięki powiadomieniom rich web push:

  • dotrzesz do kontaktu z najważniejszymi informacjami zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych, po zaakceptowaniu przez użytkownika zgody na powiadomienia osobno na każdym z urządzeń;
  • zwiększysz wielokrotnie grono odbiorców powiadomienia. Poza użytkownikami opt-in dotrzesz również do użytkowników niemonitorowanych, ze statusem opt-out, a nawet tych, którzy nie znajdują się w bazie. Powiadomienie wysyłane jest do wszystkich użytkowników, którzy wyrażą zgodę na ich otrzymywanie, dzięki czemu możesz również przekonwertować anonimowych użytkowników w tych zidentyfikowanych;
  • wysyłasz powiadomienie prosto na urządzenie odbiorcy w czasie rzeczywistym. Skutkuje to 30-krotnie większą liczbą kliknięć niż w przypadku masowych e-maili;
  • zwiększysz ilość reakcji na Twoje powiadomienie dzięki atrakcyjnej, przykuwającej wzrok grafice;
  • zareagujesz na zachowania kontaktów – możesz utworzyć powiadomienie jako akcję na wybrane zdarzenie w regułach automatyzacji.

 

Porównanie przykładowych powiadomień Web Push i Rich Web Push

(wyświetlane na przeglądarce Chrome)

Graficzna forma powiadomienia może się różnić w zależności od przeglądarki użytkownika, ponieważ możliwości powiadomień zarówno web push jak i rich web push są regulowane przez system użytkownika jak i poszczególne przeglądarki.

 

Zgoda na otrzymywanie powiadomień

Powiadomienia rich web push mogą być wysłane do każdego użytkownika, który choć raz odwiedzi twoją stronę i wyrazi zgodę na ich otrzymywanie w formularzu zgody. Dowiedz się, jak stworzyć formularz zgody dla powiadomień web push.

Tak wygląda przykładowy formularz zgody na otrzymywanie powiadomień web push.

Powiadomienia rich web push wysyłane są poprzez przeglądarkę Chrome, dlatego też, ze względu na możliwość modyfikacji formy i atrakcyjności powiadomienia web push w platformie SALESmanago, po zaakceptowaniu formularza zgody, użytkownik musi wyrazić zgodę również w oknie przeglądarki. Ponadto, ciasteczka monitorujące przypisywane przez SALESmanago nie są powiązane z ciasteczkiem na zgodę powiadomień. Zatem samo wyczyszczenie ciasteczek nie zlikwiduje zgód na wysyłanie powiadomień. Po wyczyszczeniu ciasteczek i ponownym wejściu na stronę użytkownik ponownie zobaczy formularz zgody, a powiadomienia będą do niego wysyłane niezależnie od tego, czy ponownie wyrazi zgodę.

 

Kompatybilność

Przeglądarka Chrome jako jedyna na rynku wprowadziła innowację, jaką są powiadomienia rich web push. Jesteśmy na bieżąco z nowściami, w związku z tym powiadomienia rich web push dostępne są dla przeglądarki Chrome w wersji 55 i nowszej. Ponadto, platforma SALESmanago umożliwia automatyczną wysyłkę standarowego powiadomienia web push, w przypadku nieobługiwania rich web push przez przeglądarkę użytkownika.

 

PRZEJDŹ DO WEBSITE MARKETING => WEB PUSH


1. Jak stworzyć powiadomienie Rich  Web Push?

2. Ustawienia

3. Grupa kontaktów

 

Jak stworzyć powiadomienie Web Push?

1. Stwórz formularz zgody.

2. Stwórz nowe powiadomienie – przejdź do Website Marketing → Web Push i kliknij + Dodaj nowy web push.

1PL

WSKAZÓWKA: Pamiętaj, aby otrzymywać web push, użytkownik musi wyrazić zgodę poprzez formularz zgody oraz potwierdzić komunikat przeglądarki. Dla powiadomień web push i rich web push użyj tego samego formularza zgody. Aby zobaczyć, w jaki sposób stworzyć formularz zgody, przejdź do Web push – formularz zgody.

 

Ustawienia

2PL

[1] Nazwa powiadomienia web push – wprowadź nazwę systemową powiadomienia.

Kliknij Dalej.

[1] Tytuł – wprowadź tytuł powiadomienia. Maksymalnie 45 znaków.

[2] Ikona – dodaj grafikę do powiadomienia. Następujące typy plików mogą być używane jako ikony: JPG, PNG, WebP, ICO/CUR, i BMP. Format GIF w ikonie powiadomienia nie jest obsługiwany przez przeglądarki.Sugerowany rozmiar 150×150 px.

[3] Obrazek powiadomienia – dodaj główną grafikę powiadmienia. Następujące typy plików mogą być używane jako ikony: JPG, PNG, WebP, ICO/CUR, i BMP. Format GIF w ikonie powiadomienia nie jest obsługiwany przez przeglądarki. Sugerowany rozmiar 360×240 px.

[4] Docelowy URL – dodaj pełny link do powiadomienia.

[5] Dla urządzeń, które nie obsługują – możesz wybrać rodzaj akcji w przypadku, gdy przeglądarka użytkownika nie obsługuje powiadomień Rich Web Push.

UWAGA: Powiadomienia rich web push są dostępne tylko na wersję Chrome 55 i nowsze, dlatego zawsze warto zaznaczyć opcję „wyświetl powiadomienia web push” , aby mieć pewność, że każdy dostanie komunikat. Z poziomu systemu nie wiadomo kto jakiej przeglądarki używa, a po wybraniu „wyświetl powiadomienia web push” użytkownik na pewno otrzyma któreś z powiadomień. Po zaznaczenia tej opcji, należy przejść przez ustawienia web push opisane tutaj.

[6] Podgląd powiadomienia.

Kliknij Dalej.

 

Grupa kontaktów

[1] Wybór formularza zgody – wybierając formularz zgody, wybierasz grupę odbiorców powiadomienia web push. Możesz wybrać wiele formularzy zgody z wielu różnych stron, aby trafić do jak największej grupy odbiorców na różnych adresach URL.

[2] Grupa odbiorców – możesz ograniczyć grupę odbiorców w zależności od tego, czy są to:

  • kontakty zidentyfikowane – inaczej monitorowane, osoby, które mają przypisane ciastko śledzące z monitorowanej strony.
  • kontakty anonimowe – kontakty, które nie są monitorowane (nie mają ciastka śledzącego z monitorowanej strony).
  • wszystkie kontakty
  • wybrane za pomocą tagów – wpisz odpowiednio tagi kontaktów, których chcesz wybrać do wysyłki lub z niej wykluczyć.

[3] Data wysyłki – ustaw konkretny dzień oraz godzinę pojawienia się powiadomienia web push.

[4] Czas ważności powiadomienia  ustaw jak długo po wysłaniu powiadomienia może się ono wyświetlić na urządzeniu odbiorcy. Po upływie tego czasu powiadomienie straci ważność i nie będzie wyświetlane. Maksymalny czas ważności to 4 tygodnie.

UWAGA: Po wysłaniu powiadomienie wyświetla się jednokrotnie dla każdego odbiorcy, od razu, kiedy będzie to możliwe (np. kiedy odbiorca włączy komputer i otworzy przeglądarkę).

Żeby zakolejkować powiadomienie na serwerze, kliknij Wyślij. Powiadomienie zostanie wysłane do wszystkich osób spełniających warunki w momencie kolejkowania wiadomości.

WSKAZÓWKA: Powiadomienia web push oraz rich web push możesz również wysłać podczas tworzenia własnych reguł automatyzacji w panelu Procesy Automatyzacji → Reguły Automatyzacji → Akcja: Wyślij powiadomienie web push


Więcej

Jak stworzyć powiadomienie rich web push w Regułach Automatyzacji
Jak stworzyć formularz zgody dla powiadomień web push i rich web push
Analityka web push

 

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas