Kreator: Porzucony koszyk

W kreatorze Porzuconego koszyka możesz metodą drag & drop tworzyć szablony wiadomości z produktami, które zostały dodane do koszyka, ale nie zostały zakupione. W kreatorze znajduje się widget Ramka Produktowa, który jest niezbędny do wysłania maila z porzuconym koszykiem. Dzięki możliwości dynamicznego pobierania danych z pliku XML, treść wiadomości będzie zawsze aktualna i dostosowana do konkretnego kontaktu. W połączeniu z odpowiednimi regułami automatyzacji możesz skutecznie ratować porzucone koszyki lub wysyłać ostatnio wyświetlane produkty.

WAŻNE: Do wykorzystania tej funkcji systemu potrzebny jest odpowiednio przygotowany plik XML. Zalecamy upewnić się czy plik XML jest poprawny oraz czy miał wykonaną transformatę. Żeby zlecić transformatę oraz w razie jakichkolwiek wątpliwości, skontaktuj się z bok@salesmanago.pl

Korzyści:

  • możliwość wysyłania e-maili z porzuconym koszykiem
  • zwiększony wzrost sprzedaży
  • zwiększenie ruchu na stronie z mailingu
  • możliwość prowadzenia działań remarketingowych

>>Dowiedz się jak stworzyć regułę wykorzystującą Ramki Produktowe do ratowania koszyków

>>Dowiedz się jak stworzyć regułę wykorzystującą Ramki Produktowe do wysyłania ostatnio wyświetlanych produktów

>>Dowiedz się jak dodać plik XML do systemu

>>Dowiedz się jak poprawnie przygotować plik XML oraz do czego może on zostać wykorzystany

Przejdź do PROCESY AUTOMATYZACJI => KREATORY => PORZUCONY KOSZYK


Główne kroki

  1. Wybierz wiadomość e-mail lub stwórz nową 
  2. Tworzenie wiadomości w kreatorze
  3. Widget Ramka produktowa
  4. Dostosuj ustawienia wysyłki wiadomości

Wiadomość e-mail / Stwórz nową wiadomość

Pierwszym krokiem, który należy podjąć jest stworzenie wiadomości lub wybranie gotowej wiadomości z listy. Na liście znajdują się tylko te e-maile, które zawierają ramkę produktową. W pierwszym przypadku należy kliknąć [ + ] Stwórz nową, po czym nastąpi przekierowanie do kreatora wiadomości e-mail.

W przypadku wyboru gotowej wiadomości:

[1] Wybierz – po wybraniu wiadomości, wyświetli się ona po prawej stronie ekranu w podglądzie wiadomości.

[2] – Zobacz jak wyświetla się wiadomość kolejno na ekranie monitora, na tablecie lub na smartphonie.

[3] Dalej – przejdź do ustawień wysyłki wiadomości z porzuconym koszykiem.


Tworzenie wiadomości w kreatorze

W systemie SALESmanago możesz tworzyć wiadomości w zaawansowanym kreatorze Drag&Drop Email Designer. Odnajdziesz tam różnorodne widgety, które dodasz do wiadomości i skomponujesz w spójną całość bez pomocy programistów. Sam proces tworzenia wiadomości jest bardzo prosty i szybki, ponieważ polega on na przeciąganiu i upuszczaniu do niej wybranych elementów. Unikalne technologie zastosowane w kreatorze oraz prosta i intuicyjna obsługa zapewnia maksymalne efekty

>>Dowiedz się więcej o tworzeniu wiadomości w Drag&Drop Email Designer


Widget Ramka Produktowa

Widget Ramka Produktowa jest niezbędnym elementem szablonu wiadomości z porzuconym koszykiem. Widget umożliwia zaciąganie produktów do wiadomości, które użytkownik dodał do koszyka, ale nie sfinalizował transakcji. Widget ma w odpowiednich polach wpisany kod, który zaciąga odpowiednie dane o produktach z pliku XML (pliki zawierają standardowo informacje o nazwie, kategorii, cenie oraz o opisie produktu) i przenosi je do wiadomości.

Ustawienia ogólne

[1] Układ – wybierz jeden z trzech dostępnych układów w jakim będą wyświetlały się produkty w ramce.

[2] Maksymalna liczba produktów w elemencie – za pomocą slidera wybierz maksymalną liczbę produktów, które będą się wyświetlały w jednej ramce produktowej.

WAŻNE: W przypadku wiadomości z porzuconym koszykiem, jeżeli liczba produktów z koszyka będzie przekraczała maksymalną liczbę produktów w elemencie, wtedy wiadomośc zostanie zapełniona do maksymalnej liczby produktów w elemencie, np. jeżeli w koszyku będą 4 produkty, a maksymalna liczba produktów w elemencie będzie wynosiła 3, wówczas zostaną umieszczone 3 produkty z koszyka. Jeśli chodzi o wiadomość z ostatnio oglądanymi produktami, jeżeli użytkownik oglądał 2 produkty, a maksymalna liczba produktów wynosi 4, wtedy wiadomość zostanie zapełniona dodatkowymi dwoma produktami, które zostaną wybrane na podstawie informacji kategoria

[3] Liczba produktów w wierszu – za pomocą slidera ustaw maksymalną liczbę produktów, jaka będzie pojawiała się w wierszu. Jeżeli ustawisz jeden produkt w wierszu, podczas gdy maksymalna liczba produktów w elemencie będzie większa niż jeden, wówczas kolejne produkty będą przeniesione niżej.

[4] Kolor tła – z palety kolorów wybierz kolor tła. Aby to zrobić najpierw należy odhaczyć okienko przezroczyste, które pojawia się nad paletą kolorów.

Pola produktowe

W tej zakładce możesz wybrać informacje o produkcie. Standardowo pojawiają się: nazwa, opis, cena, kategoria. Jeżeli plik XML zawiera niestandardowe informacje na temat produktu (np. cena promocyjna lub detal) możesz je dodać naciskając + przy wybranej informacji. W efekcie pojawi się ona w polu tekstowym obok innych informacji.

W polu tekstowym możesz dowolnie formatować czcionkę z informacjami o produktach, zmieniać jej rodzaj, wielkość, justowanie, pogrubienie, kolory, dodawać punktory itp. Dodatkowo, możesz umieszczać dowolne, edytowalne teksty przed lub po jednostkach informacyjnych o produkcie. Przykład: Możesz dopisać „Specjalnie dla Ciebie” przed informacją cena. Wtedy w wiadomości przy jednostce cena wyświetlać się będzie ten tekst.

Przycisk

W tej zakładce możesz dostosować szczegółowy wygląd przycisku.

[1] Tekst na przycisku – w tym polu wprowadź tekst, który będzie pojawiał się na przycisku przekierowującym na stronę z produktem.

[2] – wybierz kolor czcionki na przycisku.

[3] – wybierz kolor tła przycisku.

[4] Szerokość przycisku – w tym polu ustaw szerokość przycisku w pikselach lub ustaw go za pomocą strzałek.

[5] Wysokość przycisku – w tym polu ustaw wysokość przycisku w pikselach lub ustaw go za pomocą strzałek.

[6] Zaokrąglenie – wybierz stopień zaokrąglenia krawędzi przycisku.

WAŻNE: Ponieważ link do przycisku, który przekierowuje użytkownika na stronę produktu jest dodawany automatycznie, nie trzeba w tej zakładce dodawać podlinkowania do przycisku. 

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień kliknij Wróć do widżetów, by kontynuować tworzenie wiadomości lub Zapisz i zakończ jeżeli wiadomość jest gotowa.


Dostosuj ustawienia wysyłki wiadomości

Ostatnim krokiem jest wprowadzenie ustawień wysyłki wiadomości.

[1] Nazwa – w tym polu znajduje się nazwa e-maila pod jaką możesz ją znaleźć w systemie. Chcąc zmienić temat i nadawcę wiadomości musisz odznaczyć okno Zmień temat oraz nadawcę wiadomości. Wyświetlą Ci się dodatkowe pola.

[2] Temat wiadomość – wprowadź temat wiadomości w tym polu, który będzie się wyświetlał użytkownikowi jako temat e-maila. Wprowadzając temat możesz śledzić postęp zmian po prawej stronie ekranu na podglądzie wiadomości. Do tematu możesz dodać proste ikony (przycisk po prawej).

[3] Konto wysyłkowe – z rozwijanej listy wybierz adres e-mail, z którego zostanie wysłana wiadomość z porzuconym koszykiem. Naciskając przycisk [ ] możesz szybko dodać kolejne konto wysyłkowe.

>>Dowiedz się jak dodać konto wysyłkowe

[4] Sklep internetowy – z rozwijanej listy wybierz sklep internetowy, z którego będą zaciągane produkty w porzuconym koszyku.

[5] Moment wysyłki – za pomocą slidera wybierz po jakim czasie zostanie wysłana wiadomość od porzucenia koszyka. Zakres wynosi od 1 do 100 godzin.

[6] Nazwa kampanii Google Analytics – przy kreacji finalnej wiadomości możesz jeszcze raz zmienić parametr campaign, który będzie dodany do linku jako jeden z parametrów UTM.

[7] Test wiadomości – wybierz adres e-mail na który zostanie wysłana wiadomość testowa.

[8] Podgląd – po tym jak wprowadzisz adres e-mail do testu wiadomości będziesz mieć możliwość sprawdzenia jak wyglądają produkty.

[9] Generuj HTML – po tym jak wprowadzisz adres e-mail do testu wiadomości, wygeneruj  HTML, w tym trybie będziesz mógł edytować wiadomość.

[10] Wyślij test – kliknij by wysłać wiadomość testową.

[11] Podgląd – możesz zobaczyć jak wiadomość będzie wyglądała na ekranie monitora, tableta i smartphona.

[12] Zakończ – po wprowadzeniu wszystkich zmian kliknij, aby zakończyć proces tworzenia e-maila dynamicznego.

Istnieje możliwość zapisania wiadomości jako szkicu i aktywować ją później lub możesz od razu przejść do wysyłki.

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas