Kreator: Porzucony koszyk

W kreatorze Porzuconego koszyka możesz metodą drag & drop tworzyć szablony wiadomości z produktami, które zostały dodane do koszyka, ale nie zostały zakupione. Kreator został wzbogacony o nowy zaawansowany widget Ramka Produktowa. Dzięki możliwości dynamicznego pobierania danych z pliku XML, treść wiadomości będzie zawsze aktualna i dostosowana do konkretnego kontaktu.

W połączeniu z odpowiednimi regułami automatyzacji możesz skutecznie ratować porzucone koszyki lub wysyłać ostatnio wyświetlane produkty.

Dowiedz się jak stworzyć regułę wykorzystującą Ramki Produktowe do ratowania koszyków >>

Dowiedz się jak stworzyć regułę wykorzystującą Ramki Produktowe do wysyłania ostatnio wyświetlanych produktów >>


Mechanizm działania

Widget Ramka Produktowa służy do wyświetlania w wiadomościach spersonalizowanych treści. W przypadku tego kreatora, będą to produkty, które dany kontakt dodał do koszyka, ale jednak ich nie kupił. Widget ma w odpowiednich polach wpisany kod, który zaciąga odpowiednie dane o produktach z pliku XML i przenosi je do wiadomości.

WAŻNE: Do wykorzystania tej funkcji systemu potrzebny jest odpowiednio przygotowany plik XML. Zalecamy upewnić się czy plik XML jest poprawny oraz czy miał wykonaną transformatę. Żeby zlecić transformatę oraz w razie jakichkolwiek wątpliwości, skontaktuj się z bok@salesmanago.pl

Dowiedz się jak dodać plik XML do systemu>> 

Dowiedz się jak poprawnie przygotować plik XML oraz do czego może on zostać wykorzystany>>

 

Aby uruchomić kreator, przejdź do Kreatory → Porzucony Koszyk.

1PL

W tym oknie pojawią się wszystkie stworzone szablony dla porzuconych koszyków. Kliknij Nowy porzucony koszyk, żeby stworzyć szablon.

2PL

[1] Wpisz nazwę dla wiadomości wysyłanych z tego szablonu.

[2] Wybierz plik .xml z danymi produktów sklepu, dla którego chcesz używać tego szablonu.

[3] Z zakładki Zaawansowane Widżety wybierz widget Ramka Produktowa i przeciągnij go na pole edycji poniżej.

Na obrazie poniżej wyświetlona jest grafika i pola szczegółów tylko dla jednego produktu, ale możesz ustawić nawet cztery produkty w jednej wiadomości. Ilość obrazków odpowiada ilości produktów w szablonie, a kolumny zawsze dopasowują się szerokością do szerokości szablonu. Ponadto, wiadomość zostanie automatycznie dostosowana do faktycznej ilości porzuconych produktów (np. jeśli klient porzuci koszyk z dwoma produktami, w szablonie ustawione są cztery, to klient zobaczy w wiadomości tylko 2 produkty).

WSKAZÓWKA: Jeden widget może pomieścić do czterech produktów, ale jeśli chcesz zawrzeć w wiadomości więcej produktów, możesz dodać kolejne widgety.

3PL

[1] Ustawienia szablonu.

[2] Przycisk służący do przesuwania elementów (pojawia się kontekstowo po najechaniu na element).

[3] Przyciski Ustawienia widgetu i Usuń widget 

[4] Grafika produktu.

[5] Pola szczegółów produktu.

WSKAZÓWKA: Możesz dowolnie edytować treść tych pól. Jeśli przez jednym kodem dopiszesz słowo, wówczas do wszystkich pól tego rodzaju zostanie dodane to słowo. Np. „Super cena! $prodRec{1}.price$” spowoduje, że przed ceną każdego produktu w ramce pojawi się napis „Super cena!”

[6] Przycisk prowadzący do strony danego produktu.

4PL

[7] Kolor tła. Kliknij nazwę koloru i wybierz kolor z palety albo pozostaw to pole puste, żeby element pozostał przezroczysty.

[8] Szerokość szablonu – użyj slidera albo wprowadź wartość do pola. Domyślna wartość to 600 px.

UWAGA: Zmiana szerokości spowoduj usunięcie wcześniej wprowadzonych zmian. 

[9] Kolor tła wiadomości. Kliknij nazwę koloru i wybierz kolor z palety albo pozostaw to pole puste, żeby element pozostał przezroczysty.

5PL

[10] Kolor tła ramki. Kliknij nazwę koloru i wybierz kolor z palety albo pozostaw to pole puste, żeby element pozostał przezroczysty.

[11] Maksymalna liczba produktów w wierszu (do 4).

[12] Pola szczegółów produktu.

[13] Przycisk prowadzący do strony danego produktu.

[14] Elementy dodatkowe – jeśli XML produktowy, którego używasz dla tego szablonu ma dodatkowe kolumny ze szczegółami, możesz je dodać do szablonu tutaj. Kliknij w pasek, żeby rozwinąć menu elementów, a następnie przeciągnij wybrany element do szablonu.

6PL

Kiedy skończysz pracę nad szablonem, Zapisz szablon i przejdź do zakładki Konfiguracja.

7PL

[15] Ustaw temat wiadomości (w temacie możesz zawrzeć proste obrazki), a następnie wybierz kampanię Google Analytics (jeśli używasz GA) oraz konto, z którego będzie wysyłana wiadomość.

Ikony po prawej otwierają odpowiednio okno edycji i tworzenia nowego konta wysyłkowego. Żeby przejść do zakładki Podgląd, naciśnij Dalej.

8PL

W zakładce Podgląd możesz zobaczyć, jak będzie wyglądać wiadomość w skrzynce odbiorcy. Możesz powrócić do edycji szablonu albo przejść do ostatnich ustawień w zakładce Wysyłka.

9PL

W ostatniej zakładce możesz ustawić [16] po ilu godzinach od porzucenia koszyka będzie wysyłana wiadomość z tego szablonu. Możesz ustawić wartość od 1 do 100 (slider).

WSKAZÓWKA: Dla jednego kontaktu, w ciągu jednego dnia zostanie wysłana maksymalnie jedna wiadomość z porzuconym koszykiem.

Żeby zakończyć pracę nad szablonem, naciśnij Zapisz reguły.

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas