XML – możliwości wykorzystania i wymagania techniczne

XML (Extensible Markup Language) to uniwersalny język znaczników, który służy do prezentacji danych o produktach lub usługach (treściach) w sposób strukturalizowany, które zamieszczone są na stronie WWW. Instrukcję poprawnego przygotowania pliku XML znajdziesz tutaj >> Posiadanie poprawnego pliku XML jest niezbędne do prowadzenia następujących działań:

  • Wysyłka e-maila dynamicznego czyli wiadomości zawierającej treść idealnie dopasowaną do zainteresowań kontaktu, np. jeżeli kontakt oglądał na stronie czerwone buty, możemy wysłać do niego wiadomość zawierającą ten sam produkt, który oglądał, wraz z propozycjami innych czerwonych butów lub innych produktów promocyjnych z tej kategorii lub konkretnej marki. Dzięki informacjom zawartym w pliku XML proces ten odbywa się automatycznie. Poznaj więcej możliwości tworzeni e-maili dynamicznych >> 
  • Dynamiczna ramka rekomendacji – ramka zamieszczona na stronie WWW lub w wiadomości, która w czasie rzeczywistym personalizuje zawarte treści. Można np. wyświetlić propozycje wycieczek do Egiptu osobom, które przeglądały ofertę takiej wycieczki albo wysłać do kontaktu wiadomość z produktami podobnymi do kupionych wcześniej. W celu prezentowania pełnych informacji o produkcie, wszystkie dane, które chcemy wyświetlić, muszą być zawarte w  pliku XML. Dowiedz się jak automatycznie wysyłać rekomendacje produktowe >>
  • Ustawienie pop-upu dynamicznego – wyświetlanie okna pop-up z informacją np. o ostatnio porzuconym produkcie, kiedy użytkownik kolejny raz odwiedza stronę. Im więcej danych zawartych jest w pliku XML, tym więcej informacji może być później prezentowanych, np. specjalna cena promocyjna.
  • Wysyłka e-maila z porzuconym koszykiem – jest to specjalny rodzaj wiadomości dostosowanej do ratowania koszyków porzuconych przez kontakty odwiedzające stronę. Email tego rodzaju zawiera w treści produkty, które dany kontakt porzucił oraz odpowiednie dane zaciągnięte z pliku XML sklepu. To rozwiązanie pozwala nakłonić część klientów do ponownego rozważenia zakupu. Dowiedz się jak automatycznie wysyłać emaile z porzuconym koszykiem >>
  • Wykorzystania modułu AI Machine Learning – czyli inteligentnych rekomendacji AI, czyli technologii uczącej się zachowania klientów, przewidującej ich zachowanie zakupowe i na bazie tego rekomendującej spersonalizowane produkty. Wgląd w historię zakupową, analiza korelacji produktów pomiędzy różnymi kategoriami, a także badanie ścieżki zakupowej każdego klienta umożliwia dotarcie do niego w odpowiednim momencie i medium z dobrze dobraną ofertą.
  • Wykorzystanie Automatic Sales Chat – bot zsynchronizowany ze stroną na Facebooku, który może zastępować dział obsługi klienta, szczególnie podczas pierwszego kontaktu z klientem. Automatic Sales Chat potrafi m.in. wyświetlać wywołane produkty, przekierowywać rozmówcę do konkretnych podstron, wyświetlać opisy produktów, kategorie, czy informacje o produktach. Możliwe jest tworzenie dowolnej ilości scenariuszy co pozwala na budowanie złożonych struktur rozmowy.

WSKAZÓWKA: powyższe opisy są jedynie przykładowymi scenariuszami, jakie mogą zostać wykorzystane do tworzenia e-maili dynamicznych, dynamicznych ramek rekomendacji, czy dynamicznych pop-upów. W rzeczywistości możemy stworzyć dowolny scenariusz prezentowania i personalizowania treści. Jedynym ograniczeniem są informacje zawarte w pliku XML oraz przesyłane dane – im więcej informacji, tym więcej możliwości.

Ponadto:

  • w celu stworzenia scenariusza z porzuconym koszykiem – należy przesyłać informację o porzuconym koszyku (jako zdarzenie zewnętrzne – koszyk / external events – cart),
  • w celu stworzenia scenariusza związanego z zakupionym produktem – musimy przesłać informację o dokonanym zakupie (jako zdarzenie zewnętrzne – zakup / external events – purchase),
  • w celu np. doboru produktów, które są bestsellerami musimy mieć zawartą informację w XML-u, które produkty są bestsellerami,
  • w celu zaciągania do treści dynamicznej informacji o cenie promocyjnej – informacja ta musi również być zawarta w XML-u,
  • jeśli posiadasz w sklepie produkty sezonowe, również oznacz je w pliku XML, dzięki temu tylko aktualne produkty będą prezentowane Twoim klientom.
  • są respektowane standardowe XML, wykorzystywane w Google Shopping i Ceneo.

WSKAZÓWKA: Zdarzenia zewnętrzne mogą być przesyłane przez API, JavaScript i wtyczki.

Dodatkowo należy pamiętać, że jeśli jakieś informacje o produkcie nie są przesyłane w zdarzeniu zewnętrznym, a chcemy je wykorzystać do personalizowania elementów dynamicznych, muszą się one znaleźć w XML-u. Produkty identyfikowane są dzięki ID produktu.


OGÓLNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE XML-a

Informacja zawarta w XMLu Ogólnie
ID (external_id): unikalne i niezmienne w ramach jednego XML character varying (do 32 znaków – bez polskich liter ) wymagane
Nazwa (name): do 100 znaków wymagane1
Marka (brand): do 512 znaków wymagane
Kategoria główna (category_main): do 200 znaków wymagane
Opis (description): do 1024 znaków wymagane
Cena (price): liczba, wartości dziesiętne do dwóch miejsc po kropce wymagane
URL produktu (url_product): do 512 znaków wymagane
URL obrazu (url_img): do 512 znaków wymagane
Dodatkowe informacje (available, bestseller, new_product): wartości 0 / 1, tak / nie itp. (boolean) opcjonalnie
Lista kategorii (categories): do 512 znaków opcjonalnie
Możliwe jest dodanie pięciu szczegółów: do 512 znaków opcjonalnie
Producent (manufacturer): do 100 znaków opcjonalnie
Cena promocyjna (price_promo): liczba, wartości dziesiętne do dwóch miejsc po kropce opcjonalnie
Liczba dostępnych produktów (quantity): liczba całkowita opcjonalnie
Popularność (popularity): liczba całkowita opcjonalnie
Płeć (gender): liczba całkowita opcjonalnie
Sezon (season): do 40 znaków opcjonalnie
Kolor (color): do 40 znaków opcjonalnie

opcjonalnie – wymagane w przypadku gromadzenia danych transakcyjnych.
wymagane1 – jeśli pole nie zostanie wypełnione to automatycznie dostanie wartość „noName”.
wymagane – jest to pole wymagane

WAŻNE:

code1

  • każdy XML musi być cały czas dostępny pod konkretnym adresem URL

PRZYKŁAD pliku XML

Poniżej znajduje się przykładowa struktura pliku XML. Pamiętaj, że plik XML musi być na bieżąco aktualizowany. Im więcej danych zamieścisz w XMLu, tym ciekawsze i bardziej rozbudowane scenariusze doboru produktów będziesz mógł tworzyć!
cod

WSKAZÓWKA: Jeśli nie masz pewności jak stworzyć scenariusz treści dynamicznych na podstawie pliku XML, skontaktuj się ze swoim Project Managerem lub napisz na adres bok@salesmanago.pl. Nasi pracownicy zawsze chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i pomogą wybrać najlepsze rozwiązanie dla Twojej branży.

Dowiedz się jak dodać plik XML do systemu>> 

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Kwiecień 23 2024