Kreator: Email dynamiczny

W kreatorze e-maila dynamicznego możesz metodą drag & drop tworzyć e-maile dynamiczne, które charakteryzują się całkowicie spersonalizowaną treścią odnoszącą się do zainteresowań każdego kontaktu, do którego zostanie wysłana wiadomość. Kreator wykorzystuje nowy zaawansowany widget Ramka Produktowa. Dzięki możliwości dynamicznego pobierania danych z pliku XML, treść wiadomości będzie zawsze aktualna i dostosowana do konkretnego kontaktu.


Mechanizm działania

Widget Ramka Produktowa służy do wyświetlania w wiadomościach spersonalizowanych treści. W przypadku tego kreatora, będą to produkty, które dany kontakt oglądał na stronie sklepu. Widget ma w odpowiednich polach wpisany kod, który zaciąga odpowiednie dane o produktach z pliku XML i przenosi je do wiadomości.

WAŻNE: Do wykorzystania tej funkcji systemu potrzebny jest odpowiednio przygotowany plik XML. Zalecamy upewnić się czy plik XML jest poprawny oraz czy miał wykonaną transformatę. Żeby zlecić transformatę oraz w razie jakichkolwiek wątpliwości, skontaktuj się z bok@salesmanago.pl

Dowiedz się jak dodać plik XML do systemu>> 

Dowiedz się jak poprawnie przygotować plik XML oraz do czego może on zostać wykorzystany>>


Aby uruchomić kreator, przejdź do Procesy automatyzacji -> Kreator -> E-mail Dynamiczny

1PL

W tym oknie pojawią się wszystkie stworzone e-maile dynamiczne. Kliknij Nowy E-mail Dynamiczny, żeby stworzyć szablon wiadomości.

2PL

[1] Wpisz nazwę dla wiadomości wysyłanych z tego szablonu.

[2] Wybierz, dla której witryny ma być aktywny ten szablon.

[3] Wybierz plik .xml z danymi produktów sklepu, dla którego chcesz używać tego szablonu.

[4] Na tym pasku możesz z zakładek wybierać i przeciągać elementy szablonu. Z zakładki Zaawansowane Widżety wybierz widget Ramka Produktowa i przeciągnij go na pole edycji (kolejność czynności jak na obrazie poniżej).

[5] Posek elementów.

[6] Ustawienia kolorów i rozmiaru szablonu.

3PL

Edycja widgetu Ramka Produktowa

Na obrazie poniżej wyświetlona jest grafika i pola szczegółów tylko dla jednego produktu, ale możesz ustawić nawet cztery produkty w jednej wiadomości. Ilość obrazków odpowiada ilości produktów w szablonie, a kolumny zawsze dopasowują się szerokością do szerokości szablonu.

WSKAZÓWKA: Jeden widget może pomieścić do czterech produktów, ale jeśli chcesz zawrzeć w wiadomości więcej produktów, możesz dodać kolejne widgety.

3PL

[1] Ustawienia szablonu.

[2] Przycisk służący do przesuwania elementów (pojawia się kontekstowo po najechaniu na element).

[3] Przyciski Ustawienia widgetu i Usuń widget 

[4] Grafika produktu.

[5] Pola szczegółów produktu.

WSKAZÓWKA: Możesz dowolnie edytować treść tych pól. Jeśli przez jednym kodem dopiszesz słowo, wówczas do wszystkich pól tego rodzaju zostanie dodane to słowo. Np. „Super cena! $prodRec{1}.price$” spowoduje, że przed ceną każdego produktu w ramce pojawi się napis „Super cena!”

[6] Przycisk prowadzący do strony danego produktu.

4PL

[7] Kolor tła. Kliknij nazwę koloru i wybierz kolor z palety albo pozostaw to pole puste, żeby element pozostał przezroczysty.

[8] Szerokość szablonu – użyj slidera albo wprowadź wartość do pola. Domyślna wartość to 600 px.

UWAGA: Zmiana szerokości spowoduj usunięcie wcześniej wprowadzonych zmian. 

[9] Kolor tła wiadomości. Kliknij nazwę koloru i wybierz kolor z palety albo pozostaw to pole puste, żeby element pozostał przezroczysty.

5PL

[10] Kolor tła ramki. Kliknij nazwę koloru i wybierz kolor z palety albo pozostaw to pole puste, żeby element pozostał przezroczysty.

[11] Maksymalna liczba produktów w wierszu (do 4).

[12] Pola szczegółów produktu.

[13] Przycisk prowadzący do strony danego produktu.

[14] Elementy dodatkowe – jeśli XML produktowy, którego używasz dla tego szablonu ma dodatkowe kolumny ze szczegółami, możesz je dodać do szablonu tutaj. Kliknij w pasek, żeby rozwinąć menu elementów, a następnie przeciągnij wybrany element do szablonu.

6PL

Kiedy skończysz pracę nad szablonem, Zapisz szablon i przejdź do zakładki Konfiguracja.

7PL

[15] Ustaw temat wiadomości (w temacie możesz zawrzeć proste obrazki), a następnie wybierz kampanię Google Analytics (jeśli używasz GA) oraz konto, z którego będzie wysyłana wiadomość.

Ikony po prawej otwierają odpowiednio okno edycji i tworzenia nowego konta wysyłkowego. Żeby przejść do zakładki Podgląd, naciśnij Dalej.

8PL

W zakładce Podgląd możesz zobaczyć, jak będzie wyglądać wiadomość w skrzynce odbiorcy. Możesz powrócić do edycji szablonu albo przejść do ostatnich ustawień w zakładce Wysyłka.

10PL

W ostatniej zakładce możesz ustawić [16] po ilu godzinach od wizyty będzie wysyłana wiadomość z tego szablonu. Możesz ustawić wartość od 1 do 100 (slider).

Żeby zakończyć pracę nad szablonem, naciśnij Zapisz reguły.

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas