Testowanie integracji formularzy

W SALESmanago jest możliwość integracji formularzy oraz zdarzeń zewnętrznych (koszyk, zakup), dzięki którym dane po wypełnianiu pól formularza trafią na konto w SALESmanago, a kontakty będą od razu monitorowane.

Niektóre platformy udostępniają proste integracje. Sprawdź opisy integracji >>

Jest też możliwość samodzielnej integracji formularzy. Sprawdź dokumentację API oraz przykłady metod w PHP >>

Jak tylko integracja zostanie wykonana, musimy się upewnić, czy wszystkie dane są przekazywane do systemu oraz czy działa monitorowanie.

Testowanie integracji formularza.

1. Po wejściu na naszą stronę usuwamy ciasteczka dla naszej witryny (jeśli mamy ciasteczko o nazwie smclient). W tym celu wystarczy wejść w Ustawienia przeglądarki, usunąć ciasteczka lub skorzystać z trybu incognito.

Chrome: F12 -> Resources -> Cookies i po wybraniu naszej witryny usuwamy ciasteczka.

Internet Explorer: F12 -> Pamięć podręczna -> Wyczyść pliki cookie dla domeny.

Opera: Menu -> Ustawienia -> Preferencje -> Zaawansowane -> Ciasteczka -> Zarządzaj ciasteczkami. Po wybraniu witryny, usuwamy ciasteczka.

2. Wypełniamy wszystkie pola formularza, który testujemy. Podajemy adres e-mail, którego nie mamy w bazie.

3. Sprawdzamy na koncie w SALESmanago, czy adres pojawił się w bazie i czy zawiera:

– pozostałe dane z formularza (imię, adres, telefon itp.);

– prawidłowy status zgody (opt-in/opt-out) na otrzymywanie wiadomości (zaznaczony/odznaczony checkbox ze zgodą) -> na Karcie kontaktu, w menu: „Szczegóły”;

– tagi, które powinny być przypisane po zapisie.

4. Przeklikujemy kilka podstron. Możemy też sprawdzić, czy pojawiło się nam ciasteczko smclient w przeglądarce.

5. Odczekujemy ok. 5 minut i sprawdzamy, czy na naszej karcie kontaktu pojawiły się wizyty.

 

Powyższe czynności powtarzamy analogicznie dla każdego formularza, który został zintegrowany.

 

Testowanie integracji zdarzeń zewnętrznych.

Jeżeli testujemy bez ciasteczka smclient, na adresie, którego nie mamy w bazie -> po dodaniu produktów do koszyka, rejestrujemy/logujemy się na stronie. Jeśli jesteśmy już monitorowani, wystarczy tylko dodać produkty do koszyka. Następnie sprawdzamy, czy:

– adres e-mail istnieje w bazie i czy jest monitorowany – wizyty (jeżeli testujemy na nowym adresie);

– czy pojawiły się zdarzenia typu CART (sam koszyk), PURCHASE (zakup) na karcie kontaktu: menu -> Zdarzenia:

zaaaza

 

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808