Powiadomienia Web Push to ważny element wielu strategii marketingowych. Składające się z ikony i krótkiego tekstu wiadomości stanowią szybki i skuteczny sposób na komunikację z kontaktami. Analityka powiadomień pozwala na bieżąco kontrolować efektywność działań marketingowych w tym kanale i w razie potrzeby je optymalizować.
Aby otworzyć Dashboard powiadomień Web Push, należy przejść do
Web Push → Dashboard
Spis treści
- Podstawowe informacje
- Analityka powiadomień Web Push
- Analityka sprzedaży
- Analityka formularzy zgody
1. Podstawowe informacje
Dashboard powiadomień Web Push to kompleksowy panel analityczny, dający wygodny, graficzny podgląd do wskaźników skuteczności w tym kanale. Na Dashboardzie znajdziesz analitykę samych powiadomień, analitykę sprzedaży oraz analitykę formularzy zgody. Dla większej wygody z poziomu Dashboardu możesz też prosto przejść do kreatora powiadomień i kreatora formularzy.
Dowiedz się jak korzystać z kreatora powiadomień Web Push >>
Dowiedz się jak korzystać z kreatora powiadomień Dynamic Web Push >>
Dowiedz się jak korzystać z kreatora formularzy zgody >>
Na Dashboardzie znajdziesz analitykę ogólną, dotyczącą wszystkich powiadomień i wszystkich formularzy. Aby sprawdzić statystyki pojedynczego powiadomienia lub formularza, przejdź odpowiednio do listy powiadomień lub listy formularzy zgody i z tego poziomu przejdź do Analityki.
Czytaj więcej o liście powiadomień Web Push >>
Czytaj więcej o liście formularzy zgody >>
Zakres czasowy analityki – możesz wybrać, jaki zakres czasowy chcesz przeanalizować. Z rozwijanego menu wybierz interesującą cię opcję.
2. Analityka powiadomień Web Push
Pierwszą grupą statystyk na Dashboardzie powiadomień Web Push jest analityka powiadomień.
- Wysłane powiadomienia – liczba wysłanych powiadomień,
- Wyświetlone powiadomienia – liczba wyświetlonych powiadomień,
- Kliknięte – liczba klikniętych powiadomień wraz z współczynnikiem klikalności powiadomień (CTR),
- Wykres Analityki Powiadomień Web Push – graficzne przedstawienie analityki powiadomień z podziałem na wybrane wskaźniki. Na wykresie masz możliwość płynnego przełączania widoku w zależności od interesującego cię wskaźnika skuteczności (Wysłane, Wyświetlone, Kliknięte, CTR),
[1] Zmiana typu wykresu – możesz też wejść w ustawienia wykresu i zmienić typ [2] z liniowego na słupkowy lub odwrotnie. Aby zachować wybrane ustawienie, kliknij Zapisz [3].
- Wykres zaangażowania w wysłane powiadomienia – na wykresie pokazany stosunek procentowy pomiędzy kolejnymi etapami zaangażowania w powiadomienia. Sprawdzisz tu, jaki procent wysłanych powiadomień zostało wyświetlonych i ile procent wyświetlanych powiadomień zostało klikniętych.
3. Analityka sprzedaży
W Analityce sprzedaży znajdziesz dane dotyczące wpływu powiadomień Web Push na sprzedaż.
- Suma sprzedaży – suma sprzedaży wspomaganych w kanale Web Push (ogólnie) wraz z oznaczeniem, jaki udział ma ta wartość w całości sprzedaży w sklepie,
- Suma sprzedaży (last click) – suma sprzedaży wspomaganych wspomaganych w kanale Web Push (na zasadzie last click) wraz z oznaczeniem, jaki udział ma ta wartość w całości sprzedaży w sklepie,
- Liczba transakcji – liczba transakcji wspomaganych w kanale Web Push (ogólnie) wraz z oznaczeniem, jaki udział ma ta wartość w całości sprzedaży w sklepie,
- Liczba transakcji (last click) – liczba transakcji wspomaganych w kanale Web Push (na zasadzie last click) wraz z oznaczeniem, jaki udział ma ta wartość w całości sprzedaży w sklepie.
4. Analityka formularzy
Ostatnią grupą statystyk na Dashboardzie powiadomień Web Push jest analityka formularzy zgody. Możesz też szybko przejść do kreatora formularzy zgody [1].
Dowiedz się jak korzystać z kreatora formularzy zgody >>
- Liczba zgód (całkowita) – liczba wszystkich wyrażonych zgód z podziałem na kontakty monitorowane i anonimowe,
- Liczba odrzuconych zgód (całkowita) – liczba wszystkich odrzuconych formularzy zgody z podziałem na kontakty monitorowane i anonimowe,
- Liczba wyświetleń (w wybranym okresie) – liczba wszystkich wyświetleń formularzy zgody w analizowanym okresie z podziałem na kontakty monitorowane i anonimowe,
- Nowo zapisane (w wybranym okresie) – liczba wszystkich kontaktów, które wyraziły swoją zgodę na otrzymywanie powiadomień Web Push, które pojawiły się w analizowanym okresie, z podziałem na kontakty monitorowane i anonimowe,
- Nowo wypisane (w wybranym okresie) – liczba wszystkich kontaktów, które wycofały swoją zgodę na otrzymywanie powiadomień Web Push w analizowanym okresie z podziałem na kontakty monitorowane i anonimowe,
- Wykres Analityka kontaktów – graficzne przedstawienie analityki formularzy zgody z podziałem na wybrane wskaźniki. Na wykresie masz możliwość płynnego przełączania widoku w zależności od interesującego cię wskaźnika (Wszystkie, Nowo zapisane, Nowo wypisane).
[1] Zmiana typu wykresu – możesz też wejść w ustawienia wykresu i zmienić typ. [2] z liniowego na słupkowy lub odwrotnie. Aby zachować wybrane ustawienie, kliknij Zapisz [3].