Powiadomienia Web Push to ważny element wielu strategii marketingowych. Aby jednak móc je wysyłać, trzeba uzyskać zgodę osób subskrybujących na wysyłanie wiadomości. Używa się w tym celu formularzy zgody. Formularze stworzone w kreatorze SALESmanago możesz po zapisaniu znaleźć na Liście Formularzy zgody.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-lista-formularzy-zgody-web-push-1-1024x363.png)
Aby otworzyć listę Formularzy zgody, należy przejść do
Web Push → Formularze zgody
Spis treści
- Podstawowe informacje
- Lista Formularzy zgody
- Zakładki listy
- Filtry listy
- Personalizacja listy
- Widok formularzy na liście
- Analityka formularza zgody Web Push
1. Podstawowe informacje
Kreator formularzy zgody Web Push to proste, intuicyjne narzędzie, które pozwala krok po kroku tworzyć formularze natywne i graficzne. Zapisane i aktywowane formularze oraz szkice są zebrane na liście Formularzy zgody. Lista zapewnia szybki dostęp do podstawowych statystyk, a także pozwala łatwo wejść w analitykę pojedynczego formularza.
Dowiedz się jak korzystać z kreatora formularzy zgody >>
Z poziomu Listy możesz też wykonać dodatkowe działania.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-lista-formularzy-zgody-web-push-1a-1024x363.png)
[1] Nowy formularz – przekierowuje do kreatora formularzy zgody.
[2] Skonfiguruj Twoją domenę – przekierowuje do panelu konfiguracji domeny. Konfiguracja sprawia, że przeglądarka nie wyświetla dodatkowego okna po wyrażeniu zgody na otrzymywanie powiadomień za pomocą formularza stworzonego w SALESmanago.
Czytaj więcej o wysyłce powiadomień Web Push z własnej domeny >>
2. Lista Formularzy zgody
Lista formularzy zgody Web Push daje ci szybki dostęp do formularzy aktywnych i zapisanych jako szkice. Lista ma sporo opcji filtrowania i dostosowania widoku. Pozwala też jednym kliknięciem przejść do analityki konkretnego formularza.
WAŻNE: Zbiorcza analityka formularzy dostępna jest z poziomu Dashboardu powiadomień Web Push.
Zakładki listy
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-lista-formularzy-zgody-web-push-2-1024x363.png)
[1] Formularze zgody – lista gotowych formularzy zgody wraz z podstawowymi informacjami i statystykami. Na liście znajdą się formularze zapisane za pomocą opcji Zapisz lub Zapisz i aktywuj w kreatorze formularzy zgody. Z tego poziomu możesz wykonać działania na formularzu albo przejść do jego analityki.
Czytaj więcej o kreatorze formularzy zgód Web Push >>
[2] Szkice – lista formularzy zgody Web Push zapisanych jako szkice wraz z podstawowymi informacjami. Na liście znajdą się powiadomienia zapisane za pomocą opcji Zapisz jako szkic w kreatorze formularzy zgody. Z tego poziomu możesz usunąć lub edytować formularz.
UWAGA: Ponieważ te formularze nie zostały jeszcze aktywowane, na liście nie będzie żadnych statystyk.
Filtry listy
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-lista-formularzy-zgody-web-push-3-1024x363.png)
1. Zakres dat
Ten filtr pozwala szybko znaleźć formularze utworzone w określonym czasie.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-lista-formularzy-zgody-web-push-4.png)
[1] Filtrowanie po dacie – kliknij ikonę kalendarza, aby rozwinąć kalendarz i wybrać zakres dat.
[2] Rok i miesiąc – skorzystaj z rozwijanego menu, żeby szybko przeskoczyć do interesującego cię momentu. Zaznacz najpierw rok, a potem miesiąc.
[3] Nawigacja pomiędzy miesiącami – możesz też skorzystać z nawigacji za pomocą strzałek, aby znaleźć wybraną datę.
[4] Zakres dat – gdy znajdziesz już moment początkowy, kliknij właściwą datę, a następnie najedź na moment końcowy i również kliknij datę. W ten sposób zaznaczysz zakres dat, który będzie stanowić podstawę tego filtra.
2. Wyszukiwanie
Wyszukiwanie pozwala szybko znaleźć powiadomienie po wpisaniu jego nazwy.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-lista-formularzy-zgody-web-push-5.png)
Aby wyszukać powiadomienie zacznij wpisywać jego nazwę. Po wpisaniu 3 znaków zauważysz, że lista zaczyna się dynamicznie dopasowywać do zapytania.
3. Usuwanie filtrów
Filtrowanie można dowolnie modyfikować.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-lista-formularzy-zgody-web-push-6.png)
[1] Usuń wszystkie filtry – klikając ikonę kosza, możesz szybko usunąć wszystkie wprowadzone filtry.
[2] Usuń filtr – filtry można usuwać także pojedynczo. Jeśli chcesz usunąć pojedynczy filtr z listy, kliknij „x” w polu przy nazwie filtra.
Personalizacja listy
Kolumny w liście formularzy możesz w dowolnym momencie dostosować do swoich preferencji.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-lista-formularzy-zgody-web-push-7-1024x330.png)
[1] Personalizuj – kliknij przycisk, żeby rozwinąć menu.
[2] Wybierz kolumny – zaznacz, które kolumny chcesz mieć widoczne na liście. Do wyboru są:
- Nazwa – nazwa podana przy tworzeniu formularza,
- Data utworzenia – data utworzenia formularza,
- Liczba subskrybentów – liczba osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie powiadomień za pomocą wskazanego formularza zgody,
- Status – informacja o tym, czy formularz jest aktywny czy nie,
- Kontakty monitorowane – liczba kontaktów monitorowanych, które wyraziły zgodę na otrzymywanie powiadomień za pomocą wskazanego formularza zgody,
- Kontakty anonimowe – liczba kontaktów anonimowych, które wyraziły zgodę na otrzymywanie powiadomień za pomocą wskazanego formularza zgody.
Widok formularzy na liście
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-lista-formularzy-zgody-web-push-8-1024x215.png)
[1] Rozwijanie/zwijanie widoku pojedynczego formularza – użyj pojedynczej strzałki, żeby zwinąć lub rozwinąć widok wybranego formularza na liście.
[2] Wybrane statystyki – szybki podgląd statystyk dla wartości wybranych w menu Personalizuj. Statystyki te, jako jedyne, są widoczne także przy zwiniętym widoku formularza.
WAŻNE: Dla widoku listy Szkice system nie wyświetla żadnych statystyk. Wynika to z faktu, że formularz nie jest jeszcze w całości przygotowany i nie był nigdy aktywowany.
[3] Podstawowe informacje – informacje o dacie utworzenia, wersjach językowych i tagach przypisywanych do kontaktów po wyrażeniu zgody. Z tego miejsca można też przejść do listy kontaktów, które wyraziły zgodę na otrzymywanie powiadomień Web Push za pomocą tego formularza zgody.
[4] Podgląd formularza – ogólny podgląd formularza.
[5] Kluczowe metryki – informacje o liczbie wyświetlonych i klikniętych formularzy, a także współczynnik klikalności wybranego formularza.
WAŻNE: Dla widoku listy „Szkice” system nie wyświetla żadnych statystyk. Wynika to z faktu, że formularz nie jest dokończony i aktywowany.
[6] Analityka – przycisk pozwalający na przejście do analityki szczegółowej wybranego formularza.
[7] Akcje – przycisk otwierający menu z akcjami możliwymi do przeprowadzenia na danym formularzu.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-lista-formularzy-zgody-web-push-9.png)
[A] Aktywuj/Dezaktywuj – zmienia status formularza zgody.
[B] Edytuj – przekierowuje do kreatora formularzy zgody Web Push, gdzie możesz podjąć pracę nad formularzem.
[C] Duplikuj – tworzy identyczną kopię wybranego formularza.
[D] Usuń – trwale usuwa formularz.
WAŻNE: Dla widoku „Szkice” możesz jedynie edytować lub usunąć formularz .
3. Analityka formularza zgody Web Push
Kliknięcie w przycisk Analityka na liście formularzy przenosi cię automatycznie do analityki wybranego formularza.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-analityka-formularza-zgody-web-push-1-1024x905.png)
[1] Nazwa – nazwa podana przy tworzeniu formularza.
[2] Podstawowe informacje – informacje o dacie utworzenia, wersjach językowych i tagach przypisywanych do kontaktów po wyrażeniu zgody. Z tego miejsca można też przejść do listy kontaktów, które wyraziły zgodę na otrzymywanie powiadomień Web Push za pomocą tego formularza zgody.
[3] Podgląd formularza – ogólny podgląd formularza. Kliknięcie przycisku otwiera okno z domyślnym podglądem.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-analityka-formularza-zgody-web-push-2.png)
[4] Eksport – kliknięcie przycisku otwiera okno z informacją, że wyeksportowane pliki znajdą się w Repozytorium. Po zatwierdzeniu żądania przyciskiem Eksportuj, system rozpocznie eksport danych analityki formularzy kontaktowych.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-analityka-formularza-zgody-web-push-2a.png)
[5] Podstawowe statystyki – szybki podgląd statystyk:
- Liczba wyświetleń – liczba wszystkich wyświetleń formularza zgody,
WAŻNE: Dla formularzy zgody stworzonych przed wdrożeniem nowego modułu Web Push 2.0, statystyka “liczba wyświetleń” pokazuje dane zliczone od momentu wdrożenia nowej wersji modułu.
- Liczba zgód – liczba wszystkich zgód wyrażonych za pomocą wybranego formularza wraz z informacją o jego współczynniku klikalności (CTR),
- Liczba odrzuconych zgód – liczba wszystkich odrzuceń zgód wybranego formularza.
[6] Szczegółowe statystyki – przegląd statystyk dotyczących formularza. Sprawdzisz tutaj Wyświetlenia, Kliknięcia i CTR w zależności od urządzenia, systemu operacyjnego i przeglądarki używanej przez osoby subskrybujące powiadomienia. Dodatkowo możesz też posiłkować się wykresem wizualizującym udział procentowy poszczególnych opcji w całej wysyłce. Co więcej, po najechaniu na pasek zobaczysz okienko pokazujące przypisane statystyki.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-analityka-formularza-zgody-web-push-3-1024x214.png)
[A] Przełączanie pomiędzy widokami – na wykresie możesz przełączać widoki, aby analizować:
- Najczęściej używane urządzenia,
- Najpopularniejsze systemy operacyjne,
- Najpopularniejsze przeglądarki internetowe.
[7] Analityka Formularza Zgody – analityka skuteczności formularza z podziałem na kontakty monitorowane i anonimowe.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-analityka-formularza-zgody-web-push-5-1024x338.png)
- Wykres Analityka Formularza Zgody – na wykresie znajdziesz wizualizację zebranych statystyk z podziałem na kontakty monitorowane i anonimowe. Możesz płynnie przełączać się [A] między widokami:
- Wyświetlone (liczba wszystkich wyświetleń formularza zgody),
- Udzielone zgody (liczba zgód wyrażonych za pomocą wybranego formularza),
- Średni CTR (średni współczynnik klikalności wybranego formularza zgody),
- Kontakty wypisane (liczba wszystkich kontaktów, które wycofały swoją zgodę na otrzymywanie powiadomień Web Push, zebraną za pomocą wskazanego formularza).
[B] Zmiana typu wykresu – możesz też wejść w ustawienia wykresu i zmienić typ z liniowego na słupkowy lub odwrotnie. Aby zachować wybrane ustawienie, kliknij Zapisz.
![](https://pomoc.salesmanago.pl/wp-content/uploads/2021/11/salesmanago-analityka-formularza-zgody-web-push-4.png)
[C] Zakres czasowy analityki – możesz wybrać, jaki zakres czasowy chcesz przeanalizować. Z rozwijanego menu zaznacz interesującą cię opcję.
- Wyświetlone formularze – liczba wszystkich wyświetleń formularza zgody w analizowanym okresie z podziałem na kontakty monitorowane i anonimowe oraz oznaczeniem CTR dla każdej z tych grup,
- Udzielone zgody – liczba zgód wyrażonych w analizowanym okresie za pomocą wybranego formularza z podziałem na kontakty monitorowane i anonimowe oraz oznaczeniem CTR dla każdej z tych grup,
- Kontakty nowo wypisane – liczba wszystkich kontaktów, które wycofały swoją zgodę na otrzymywanie powiadomień Web Push, zebraną za pomocą wskazanego formularza w analizowanym okresie z podziałem na kontakty monitorowane i anonimowe.