Przydatne linki
W SALESmanago możesz generować raporty z informacjami o tym, kiedy oraz które kontakty trafiły do danego lejka.
Przejdź do Raporty → Konwersje i Zachowania
[1] Konwersja (tag) – wybierz typ raportu.
[2] Wyślij raport do – domyślnie raport jest wysyłany na adres email zalogowanego użytkownika.
[3] W kopii CC możesz dodać inne adresy email, które również otrzymają raport. Możesz wprowadzić więcej niż jeden adres (rozdzielone przecinkami).
[4] Kontakty utworzone w zakresie – zaznacz tę opcję, żeby ograniczyć raport do określonego przedziału czasowego.
[5] Wybierz kampanie – wybierz kampanię sprzedażową (lejek sprzedażowy) na podstawie, której chcesz stworzyć raport.
[6] Wybierz etap konwersji – wybierz z listy etap kampanii, który chcesz zbadać pod kątem przyrostu kontaktów.
[7] Zaznacz ten checkbox i wybierz tag lub tagi, żeby w raporcie wyróżnić tylko kontakty z określonymi tagami (na wykresie przedstawiającym pozyskanie kontaktu).
[8] Zaznacz ten checkbox i wybierz tag lub tagi, żeby w raporcie uwzględnić tylko kontakty z określonymi tagami.
[9] Uwzględnij tylko wybrane tagi przy pozyskaniu kontaktu – dodaj tagi, jeśli chesz zdefiniować zakres raportu tylko i wyłącznie do wybranych tagów.
[10] Nazwa raportu – wprowadź nazwę raportu.
Teraz kliknij Generuj raport. System zacznie przetwarzać dane. Kiedy analiza dobiegnie końca, raport znajdziesz na liście Raporty i analizy poniżej.
WSKAZÓWKA: SALESmanago przypisuje też domyślne nazwy dla raportów, zależnie od ich typu.
W tabeli Raporty i analizy raport będzie wyświetlony pod nazwą CONVERSION_FUNNEL
Kliknij Otwórz obok wybranego raportu, żeby zapoznać się z wynikami.
ANALIZA RAPORTU KONWERSJA (lejek)
Raport zaczyna się od podstawowych statystyk na temat zbioru danych, m.in. Ilość kontaktów, które objął raport, informację o danych ograniczonych według daty i tagów, informacje dla jakiego lejka sprzedażowego oraz etapu został wygenerowany raport.
[10] Źródło pierwszego wejścia kontaktu na stronę WWW – informacja o sposobie wejścia kontaktu na stronę, który jest jeszcze anonimowy (niezidentyfikowany).
[11] Atrybucja kanałów marketingowych przed pozyskaniem kontaktu – źródła wejścia kontaktów na stronę; od momentu wejścia nią po raz pierwszy, do momentu zidentyfikowania kontaktu (czyli do momentu utworzenia jego karty kontaktu w systemie).
[12] Źródło ostatniego wejścia kontaktu bezpośrednio przed pozyskaniem kontaktu – informacja o sposobie wejścia kontaktu na stronę, po którym został zidentyfikowany (czyli dodany do systemu).
[13] Sposób pozyskania kontaktu – lista tagów przypisanych do kontaktów, dla których został wygenerowany ten raport.
[14] Atrybucja kanałów marketingowych przed konwersją – źródła wizyt kontaktów na stronie od momentu trafienia kontaktu do systemu, aż do momentu przypisania do lejka sprzedażowego.
[15] Źródło ostatniego wejścia kontaktu bezpośrednio przed konwersją – informacja o źródle ostatniego wejścia kontaktu na stronę, po którym został przypisany do lejka sprzedażowego.
[16] Szczegóły kontaktów – lista kontaktów przypisanych do określonego lejka sprzedażowego.