Kreator: Sidebar Zaawansowany

Sidebar to okno wysuwające się po jednej ze stron witryny zawierające różną treść. W SALESmanago możesz ustawić formularz kontaktowy w formie pojawiającej się kolumny, który będzie pozyskiwał informacje o kontaktach. Dane z wypełnionych pól są zaciągane według ustawień na kartę kontaktu.

Korzyści:

  • możliwość pozyskiwania nowych kontaktów
  • wyświetla się cały czas na stronie, dlatego klient nie przegapi szansy na zostawienie swoich danych
  • szybkie i efektywne dotarcie do potencjalnego klienta z ofertą

Aby rozpocząć projektowanie formularza przejdź do

LEAD GENEREATION => LEAD GENERATION => SIDEBAR


Spis treści

  1. Nowy sidebar
  2. Wybór kreatora: Kreator drag&drop lub HTML
  3. Ustawienia Thank you page
  4. Podgląd i Ustawienia
  5. Ustawienia e-maila potwierdzającego
  6. Opcje
  7. Końcowe ustawienia

1. Nowy sidebar

[1] Nazwa sidebaru – należy wprowadzić nazwę formularza potrzebną do zidentyfikowania go w systemie.

[2] Wybierz głównego właściciela nowych kontaktów – należy wybrać właściciela kontaktów, które będą pozyskiwane poprzez formularz.

[3] Wprowadź swój Google Analytics ID – możesz podać swoje Google Analytics ID, żeby otrzymywać statystyki na temat utworzonego pop-upu w swoim panelu Google Analytics. Żeby znaleźć swoje ID, zaloguj się do swojego konta Google Analytics i w kolumnie Account wybierz konto z rozwijanej listy. Następnie wybierz usługę z listy w kolumnie Property i kliknij Tracking Info → Tracking Code.

[4] Współdzielenie sidebaru odznacz tę opcję, jeśli chcesz dzielić ten formularz iframe z innymi użytkownikami w systemie.

[5] Stwórz formularz w kreatorze Drag&Drop – możesz wybrać kreator Drag&Drop do stworzenia swojej ramki Iframe. Jak zaprojektować formularz w tym kreatorze znajdziesz  tutaj.

[6] Stwórz formularz w edytorze HTML – do wyboru jest także kreator HTML. Jak zaprojektować formularz w tym kreatorze znajdziesz  tutaj.


2. Wybór kreatora: Kreator drag&drop lub HTML

Po wybraniu kreatora tworzenia formularza zostaniemy przekierowani w tę zakładkę.

[1] Język – możliwe jest zmienienie języka przykładowych szablonów. Języki do wyboru to: PolskiAngielskiNiemieckiRosyjski i Hiszpański.

[2] Stwórz nowy formularz – klikając w to pole zostaniemy przekierowani do wybranego kreatora w zależności czy poprzednio w wybraliśmy Drag&Drop czy HTML.


3. Ustawienia Thank you page

Po wypełnieniu formularza, kontakt zostanie przekierowany do strony z podziękowaniem za wypełnienie formularza. Takie powiadomienie możemy zaprojektować, wybrać jeden z dostępnych szablonów lub ustawić przekierowanie na inną stronę.

[1] Język – możliwe jest zmienienie języka przykładowych szablonów. Języki do wyboru to: PolskiAngielskiNiemieckiRosyjski i Hiszpański.

[2] Stwórz nowy Thank you page – po wybraniu tej opcji zostaniemy przekierowani do kreatora HTML.

[3] Przekieruj na inną stronę – możemy także ustawić aby osoba po wypełnieniu formularza została przekierowana na inną stronę, utworzoną na przykład poza systemem.

[1] Wybierz istniejący Landing Page – z Thank you page kontakt może zostać przekierowany na inny, istniejący już Landing Page, wtedy wystarczy z rozwijanej listy wybrać który.

[2] Podaj inny URL – jeżeli chcemy aby przekierowanie zostało ustawione na inną stronę, nie koniecznie stworzoną w systemie, należy wprowadzić jej adres URL.

[3] Dalej kliknij po ustawieniu przekierowania / Thank you page.


4. Podgląd i Ustawienia

Na tym etapie możemy zobaczyć podgląd utworzonego Sidebaru. W podglądzie możemy przetestować czy formularz działa poprawnie, a strona z podziękowaniem wygląda jak powinna.

[1] Pokaż przykładową stronę na podglądzie – jeżeli zaznaczymy tę opcję, w podglądzie wyświetli się przykładowy szablon strony a na nim Sidebar. W ten sposób możemy sprawdzić jak formularz będzie wyglądał na witrynie.

[2] Formularz kontaktowy kliknij by zobaczyć formularz kontaktowy na stronie podglądowej.

Przy kolumnie z formularzem umieszczony jest przycisk otwierający i zamykający kolumnę.

[1] Ustawienia okna sidebaru – możesz ustawić położenie Sidebaru manualnie wprowadzając jego:

  • wysokość,
  • szerokość

Klikając na ikonę zmiany koloru możesz dopasować :

  • kolor tła, które wyświetli się w ramce Sidebaru pod formularzem,
  • kolor obramowania, czyli kolor ramki formularza

[2] Ustawienia okna sidebaru  możesz także zaznaczyć czy domyślnie, po wejściu klienta na stronę, ma być rozwinięty czy nie.

[3] Ustawienia obrazka zamykającego – w tym miejscu możliwe jest ustawienie tła Sidebaru.

  • URL obrazka zamykającego – jeżeli chcemy wybrać obrazek inny niż domyślny jako przycisk zamykania i otwierania kolumny, w tym miejscu wprowadzamy jego adres URL.
  • Wysokość obrazka – możemy manualnie dostosować wysokość obrazka.
  • Szerokość – możemy manualnie dostosować szerokość obrazka.
  • Tło obrazka zamykającego – jeżeli chcemy zmienić kolor tła obrazka przycisku zamykającego i otwierającego kolumnę to wybieramy ikonę zmiany koloru, natomiast jeżeli chcemy aby tło było przezroczyste zaznaczamy przezroczysty.

Jeżeli wszystko się zgadza należy kliknąć Dalej.


5. Ustawienia e-maila potwierdzającego

Po wypełnieniu formularza kontakt otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem, należy ustawić wysyłkę takiej wiadomości.

[1] Temat e-maila potwierdzającego – wprowadź temat e-maila potwierdzającego.

[2] Konto e-mail – wybierz konto wysyłkowe, z którego e-mail potwierdzający zostanie wysłany.

[3] Dodaj nowe konto wysyłkowe – z tego miejsca można także dodać nowe konto wysyłkowe. O tym jak dodać nowe konto wysyłkowe znajdziesz  tutaj.

[4] Dodatkowe ustawienia e-maila potwierdzającego – jeżeli kontakt był już w bazie danych i wypełnił formularz możemy wybrać opcję Nie wysyłaj wiadomości jeśli kontakt istniał wcześniej w bazie.

Po ustawieniu konta wysyłkowego e-maila potwierdzającego kliknij Dalej.

Wyświetli się okno, z którego można przejść do kreatora e-maili.

[1] Język – możliwe jest zmienienie języka przykładowych szablonów. Języki do wyboru to: polski, angielski, niemiecki, rosyjski i hiszpański.

[2] Stwórz e-mail potwierdzający w kreatorze Drag&Drop – klikając w tę ikonę zostaniesz przekierowany do kreatora Drag&Drop. Jak stworzyć wiadomość w tym kreatorze znajdziesz  tutaj.

[3] Stwórz e-mail potwierdzający w edytorze HTML – klikając w tę ikonę zostaniesz przekierowany do kreatora HTML. Jak stworzyć wiadomość w tym kreatorze znajdziesz  tutaj.

WAŻNE: w e-mailu potwierdzającym wypełnienie formularza musi znaleźć się link opt-in. Jest to jeden z przykładów wiadomości, w których link opt-out nie jest wymagany. Aby wprowadzić link opt-in w kreatorze HTML należy wprowadzić $opt-in$ lub wybrać gotowy placeholder opt-in, natomiast w kreatorze Drag&Drop wystarczy przeciągnąć widżet Link opt-in.

Po stworzeniu e-maila potwierdzającego wybierz Dalej.


6. Opcje

[1] Nadaj tag pozyskanym kontaktom – jeżeli kontakt wypełnił formularz to może zostać do niego automatycznie przypisany tag. Należy wpisać nazwę tagu jaki chcemy aby został przypisany do kontaktu po wypełnieniu formularza.

[2] Nadaj tag kontaktom, które potwierdziły adres email – jeżeli kontakt potwierdził subskrypcję w formularzu to może zostać do niego automatycznie przypisany tag. Należy wpisać nazwę tagu jaki chcemy aby został przypisany do kontaktu po potwierdzeniu subskrypcji.

WAŻNE: rekomendujemy wprowadzanie tagów, które będą definiować miejsce pozyskania kontaktów. Jest to przydatne na przykład przy generowaniu Analityki Lead Generation gdzie należy podać źródło pozyskania kontaktów.

[3] Zaawansowane ustawienia – po kliknięciu znaku „+” rozwinie się opcja powiadomienia właściciela kontaktu o przesłaniu formularza. Jest to opcja dodatkowa.

Po ustawieniu opcji kliknij Dalej.


7. Końcowe ustawienia

[1] Kto powinien widzieć sidebar – w tym miejscu możesz ustawić grupę dla której Sidebar będzie wyświetlał się automatycznie, od razu po wejściu na stronę:

  • wszystkim kontaktom,
  • anonimowym kontaktom (kontaktom niemonitorowanym i niebędącym w systemie SALESmanago),
  • zdefiniowanym kontaktom (kontaktom, które są monitorowane).

[2] Kiedy wyświetlić sidebar – należy zaznaczyć tę opcję jeżeli chcemy ustawić czas:

  • zawsze – sidebar wyświetli się od razu po wejściu na stronę,
  • dla więcej niż i mniej niż – sidebar wyświetli się po ustawionym minimalnym lub maksymalnym czasie obecności kontaktu na stronie.
  • wizyty (>3h) – wizyta liczona jest raz na 3 godziny. Jeżeli kontakt wejdzie na stronę więcej niż raz w przeciągu trzech godzin to liczone to będzie jako jedna wizyta.
  • odsłony – każde przeładowanie, odświeżenie, i ponowne wizyta kontaktu.

Po wprowadzeniu ustawień kliknij Zapisz i generuj kod.

Wyskoczy powiadomienie o pomyślnym zapisaniu Sidebaru. Poniżej znajdziesz kod, możesz skopiować go do schowka, a następnie wkleić na stronę internetową, na której ma działać.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024