Przydatne linki
Na podstawie szablonów możemy przygotowywać już finalne wiadomości e-mail. W SALESmanago przyjęto prosty układ, w którym za szkielet graficzny wiadomości odpowiada szablon, natomiast samą wiadomość tworzymy na jego podstawie, wypełniając zdefiniowane wcześniej pola odpowiednią treścią. Dzięki temu wiadomości można tworzyć w prosty sposób bez potrzeby edycji grafiki czy znajomości HTML-a.
Sprawdź jak stworzyć szablon wiadomości lub sprawdź jak stworzyć szablon wiadomości w kreatorze
W celu stworzenia nowej wiadomości przechodzimy na listę wiadomości z poziomu
E-MAIL MARKETING-> LISTA E-MAILI => STWÓRZ Z SZABLONU
Spis treści:
- Ustawienia wiadomości
- Zawartość wiadomości
- Dodawanie załączników
1. Ustawienia wiadomości
Po kliknięciu przycisku ukazuje się nam ekran edycji wiadomości.
Na samej górze ekranu wprowadzamy podstawowe parametry e-maila, takie jak:
[1] Nazwa – nazwa identyfikująca wiadomość w systemie.
[2] Nazwa kampanii UTM do monitorowania w Google Analitics – w przypadku, gdy używasz parametrów UTM przy linkach, określ jaką nazwę będzie miał parametr campaign przy adresach URL dodanych do wiadomości.
[3] Grupa – miejsce, w jakiej grupie na liście e-maili zostanie zapisana wiadomość.
[4] Szablon – z rozwijanej listy wybierz wcześniej przygotowany szablon wiadomości, klikając w ten przycisk zostanie nam wyświetlone okno, z którego będziemy mogli wybrać stworzony wcześniej szablon.
[5]Konto – należy wybrać konto, które zostało utworzone w systemie i przez które zostanie wysłana wiadomość Więcej informacji
[6] Temat wiadomości – wprowadź temat wiadomości, który będzie wyświetlał się użytkownikowi w skrzynce odbiorczej.
WSKAZÓWKA: 65 znaków uważa się za optymalną liczbę w temacie e-maila. Przeciętnie używa się od 41 do 50 znaków.
[7] Współdzielony – należy zaznaczyć czy dany e-mail ma być współdzielony, czyli dostępny dla innych kont użytkowników.
[8] Ta wiadomość ignoruje filtry wysyłek – jeżeli w systemie mamy ustawione filtry dotyczące ilości wysyłanych wiadomości, można je pominąć przy wysyłce wiadomości zaznaczając tą opcję.
WAŻNE: Aby ustawić filtry możemy również przejść do zakładki USTAWIENIA -> INNE -> USTAWIENIA E-MAIL I SMS. Więcej informacji
[9] E-mail dynamiczny – zaznacz, jeżeli wiadomość, którą tworzysz będzie zawierała produkty. Dzięki temu oznaczeniu będziesz mógł wybrać tego e-maila przy wysyłaniu e-maila dynamicznego z reguł automatyzacji.
[10] Dodaj nową grupę – możesz dodać nową grupę wiadomości na liście e-maili.
2. Zawartość wiadomości
Po wprowadzeniu podstawowych parametrów możemy przystąpić do edycji treści pól zdefiniowanych w wybranym szablonie.
Z rozwijanej listy [11] wybieramy interesujące nas w danym momencie pole, a następnie wprowadzamy jego treść w edytorze [12].
Cały czas mamy dostępny podgląd finalnego e-maila, które znajduje się poniżej okna edycji.
W treści poszczególnych pól, podobnie jak w szablonie wiadomości, możemy stosować dynamicznie uzupełniane atrybuty, takie jak imię odbiorcy, adres, numer telefonu, datę wysyłki, konkretny detal z karty kontaktu i wiele innych.
Więcej o personalizacji wiadomości e-mail
3. Dodawanie załączników
[13] Istnieje również możliwość dodania załączników do wiadomości.
[14] Dodaj pliki – aby załączyć pliki należy nacisnąć przycisk „dodaj plik”. W ten sposób pojawi nam się poniższe okno:
Aby móc dodać plik, należy uprzednio dodać go do repozytorium. Jeżeli plik został dodany, możemy wybrać go z listy i zatwierdzić klikając „Ok”. Jeżeli nie, możemy przekazać nowy plik do repozytorium. Dowiedz się więcej klikając tutaj
Po zapisaniu wiadomości, możemy przejść do wysyłki. Sprawdź jak wysłać wiadomość