Treści warunkowe

Treści warunkowe to funkcjonalność dostępna w Email Designerze, dzięki której z łatwością spersonalizujesz swoje kampanie e-mailowe. Pozwala ona na zróżnicowanie ofert i całych części wiadomości tak, aby pasowały do ​​zainteresowań wybranych grup odbiorców pojedynczej kampanii e-mailowej. Skorzystaj z zaawansowanego targetowania treści, w tym warunków opartych o mechanizmy AI, aby precyzyjnie zdefiniować segmenty kontaktów, dla których będzie wyświetlany dany wariant komunikatu. Narzędzie to pozwala między innymi na wysyłanie mailingów wielojęzycznych, dostosowywania ofert dostępnych w programie lojalnościowym, personalizowanie treści na podstawie segmentacji behawioralnej i nie tylko.

Aby użyć treści warunkowych w E-mail Designerze przejdź do

E-mail marketing => +Nowy e-mail => Szablon z możliwością wysyłki => Przejdź do edycji => Inne


Spis treści

  1. Co to są treści warunkowe?
  2. Jak dodać i edytować warianty w treściach warunkowych?
  3. Podgląd wariantów

  1. Co to są treści warunkowe?

Treści warunkowe to opcja personalizacji pozwalająca na tworzenie różnych wariantów jednej wiadomości. Każdy wariant może być dowolnie personalizowany poprzez przeciągnięcie odpowiednich widżetów w jego pole. Wybierając warunki w ustawieniach wariantów możesz zdefiniować, dla których kontaktów dany wariant wiadomości zostanie wyświetlony.

W jednej wiadomości e-mail możesz użyć maksymalnie 3 różnych treści warunkowych, które mogą się składać z maksymalnie 4 wariantów, dzięki którym zmienisz wygląd poszczególnych pól wiadomości e-mail. Każdy wariant może składać się z maksymalnie 3 warunków oraz 5 widżetów:


2. Jak dodać i edytować warianty w treściach warunkowych?

Aby użyć treści warunkowych w kreacji maila przeciągnij blok treści warunkowych w wybrane miejsce, w pole podglądu.

Następnie przeciągnij w obszar danego wariantu interesujące cię widżety. Możesz stworzyć nawet cztery różne warianty dla każdego bloku treści warunkowych i do każdego z nich dodać maksymalnie 5 różnych widżetów.

Jeśli wybrałeś już widżety, które będą wyświetlać się w danym wariancie e-maila w kolejnym kroku musisz określić jego warunki. W tym celu kliknij ikonę ustawień lub blok wariantu.

Dla jednego wariantu możesz podać maksymalnie trzy warunki spośród dostępnych:

  • Kontakt posiada tag
  • Scoring kontaktu osiągnął
  • Scoring kontaktu przekroczył
  • Scoring tagu jest większy lub równy
  • Kontakt posiada szczegół
  • Wystąpiło zdarzenie zewnętrzne
  • Kontakt jest w segmencie RFM
  • Predykcja wystąpienia churnu
  • Predykcja wystąpienia zakupu 

WAŻNE: Warunki wariantów sprawdzane są w momencie wysyłki wiadomości.

Warunki w treściach warunkowych działają na tej samej zasadzie jak warunki w procesach automatyzacji. To znaczy, że wszystkie warunki muszą być spełnione, aby dany wariant wyświetlił się kontaktowi.

WAŻNE: Warianty posiadają swoje priorytety. W momencie wysyłki maila system sprawdza warunki zgodnie z kolejnością wariantów dla wybranej grupy docelowej. To znaczy, że jeśli kontakt będzie spełniał warunki więcej niż jednego wariantu otrzyma e-maila z wyższym priorytetem wysyłki. Warianty posiadają priorytety zgodne z numeracją. Przykładowo, jeśli kontakt spełnia warunki zawarte w wariancie 1 i 2, otrzyma e-mail utworzony przy użyciu wariantu 1. Możesz dowolnie zmieniać priorytety wariantów przesuwając je między sobą. Jeśli kontakt nie spełnia założeń z wariantów, otrzyma wiadomość, która nie zawiera sekcji treści warunkowych. 


3. Podgląd wariantów

Jeśli chcesz zobaczyć jaka treść wiadomości będzie wysłana do przykładowego klienta kliknij przycisk Podgląd, a następnie wpisz adres e-mail kontaktu dla którego chcesz wygenerować podgląd:

Możesz również wygenerować podgląd dla konkretnego wariantu zaznaczając go, a następnie klikając przycisk Podgląd:

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808