Przydatne linki
W SALESmanago możesz przeprowadzić analizę konwersji dla wybranych kontaktów i wygenerować raport z wynikami.
Przejdź do Raporty → Konwersje i Zachowania
[1] Analityka konwersji – wybierz typ raportu.
[2] Wyślij raport do – domyślnie raport jest wysyłany na adres email zalogowanego użytkownika.
[3] W kopii CC możesz dodać inne adresy email, które również otrzymają raport. Możesz wprowadzić więcej niż jeden adres (rozdzielone przecinkami).
[4] Kontakty – wpisz nazwy, adresy email lub tagi przypisane do kontaktów. Raport zostanie wygenerowany dla tych kontaktów.
[5] Pomiń kontakty – wpisz nazwy, adresy email lub tagi przypisane do kontaktów. Raport zostanie wygenerowany z wyłączeniem tych kontaktów.
[6] Data – wprowadź datę początkową i końcową, żeby ograniczyć raport do określonego przedziału czasowego.
[7] Przeszukuj – zdefiniuj zakres analizy przez zaznaczenie odpowiednich pól wyboru. Możesz przeszukać następujące dane: Wizyty, Media Społecznościowe, Reklamy, Kampanie email, Emaile wysłane z reguł automatyzacji, dane UTM, Zdarzenia i Zdarzenia zewnętrznych.
[8] Cel – określ cel przez zaznaczenie jednej z opcji. Następne pole umożliwi wybranie konkretnego zdarzenia zewnętrznego lub etapu w lejku.
[9] Typ zdarzenia zewnętrznego/Etap w lejku – wybierz typ zdarzenia lub etap w lejku, dla którego chcesz wykonać analizę. Dostępne zdarzenia to m.in. koszyk (dodanie produktu do koszyka), zakup (dokonanie zakupu), wizyta (wejście na monitorowaną stronę), rozmowa telefoniczna.
[10] Kwota – zdefiniuj zakres kwoty powiązanej z konwersją, który chcesz poddać analizie.
[11] Nazwa raportu – wprowadź nazwę raportu.
Teraz kliknij Generuj raport. System zacznie przetwarzać dane. Kiedy analiza dobiegnie końca, raport znajdziesz na liście Raporty i analizy poniżej.
WSKAZÓWKA: SALESmanago przypisuje też domyślne nazwy dla raportów, zależnie od ich typu.
W tabeli Raporty i analizy raport będzie wyświetlony pod nazwą CONVERSION_ANALYSIS.
Kliknij Otwórz obok wybranego raportu, żeby zapoznać się z wynikami.
ANALIZA RAPORTU: ANALITYKA KONWERSJI
Raport zaczyna się od podstawowych statystyk na temat zbioru danych, m.in.informację o ograniczeniu danych według daty, kontaktach biorących udział w analizie i kontaktach wykluczonych.
Wykres kołowy przedstawia rozkład procentowy między pięcioma najistotniejszymi z rozpoznanych ścieżek konwersji.
[12] Kliknij tę ikonę, żeby wydrukować lub pobrać wykres.
[13] Raport zdarzeń – podsumowanie wyników konwersji dla ścieżek konwersji wyświetlonych na wykresie. Każdemu zdarzeniu w tabeli odpowiadają wartości.
- konwersja wspomagana – jaki pośredni wpływ na konwersję miało to źródło ruchu na stronie. Jako kanały wspomagające liczone są te, które pojawiły się na ścieżce konwersji przed interakcją końcową.
- konwersja kończąca – jaki bezpośredni wpływ na konwersję miało to źródło ruchu na stronie. Kanały ostatniej interakcji przed konwersją.
- wartość wspomagana – łączna wartość powiązana z tymi konwersjami. Wspomagane i ostatnie konwersje mogą być liczone podwójnie. Na przykład, jeśli jedna osoba dokona dwóch konwersji, wówczas wszystkie interakcje kanału znajdujące się na obu ścieżkach konwersji będą liczone dla obu konwersji.