Przydatne linki
W SALESmanago możesz robić raporty przyrostu kontaktów dla konkretnych tagów i etapów lejka sprzedażowego, uwzględniając datę dodania kontaktu do systemu.
Przejdź do Raporty → Konwersje i Zachowania
[1] Konwersja (tag) – wybierz typ raportu.
[2] Wyślij raport do – domyślnie raport jest wysyłany na adres email zalogowanego użytkownika.
[3] W kopii CC możesz dodać inne adresy email, które również otrzymają raport. Możesz wprowadzić więcej niż jeden adres (rozdzielone przecinkami).
[4] Kontakty utworzone w zakresie – zaznacz tę opcję, żeby ograniczyć raport do określonego przedziału czasowego.
[5] Lejek sprzedażowy – wybierz lejki, dla których chcesz zbadać punkty konwersji. Otworzy się okno, w którym możesz wybrać konkretne lejki i etapy.
[6] Wybierz tagi – wybierz tagi, dla których chcesz zbadać punkty konwersji.
[7] Nazwa raportu – wprowadź nazwę raportu.
Teraz kliknij Generuj raport. System zacznie przetwarzać dane. Kiedy analiza dobiegnie końca, raport znajdziesz na liście Raporty i analizy poniżej.
WSKAZÓWKA: SALESmanago przypisuje też domyślne nazwy dla raportów, zależnie od ich typu.
W tabeli Raporty i analizy raport będzie wyświetlony pod nazwą CONVERSION2.
Kliknij Otwórz obok wybranego raportu, żeby zapoznać się z wynikami.
ANALIZA RAPORTU KONWERSJA (tag)
Raport zaczyna się od podstawowych statystyk na temat zbioru danych, m.in. Ilość kontaktów, które objął raport, informację o danych ograniczonych według daty, rodzaj określonej konwersji.
[8] Źródło pierwszego wejścia kontaktu na stronę WWW – informacja o sposobie wejścia kontaktu na stronę, kiedy był jeszcze anonimowy (niezidentyfikowany).
[9] Atrybucja kanałów marketingowych przed konwersją – źródła wejścia kontaktów na stronę; od momentu wejścia nią po raz pierwszy, do momentu zidentyfikowania kontaktu (czyli do momentu utworzenia jego karty kontaktu w systemie).
[10] Źródło ostatniego wejścia kontaktu bezpośrednio przed konwersją – informacja o sposobie wejścia kontaktu na stronę, po którym został on zidentyfikowany (czyli dodany do systemu).
[11] Punkty konwersji – sposób pozyskania kontaktu – lista tagów przypisanych do kontaktów, dla których został wygenerowany ten raport.