Tworzenie szablonu e-mail

Zanim utworzymy wiadomość, musimy najpierw stworzyć szablon. W szablonie możemy zawrzeć szkielet wiadomości – stałe części, jak logo, stopka, układ + pola, w nawiasach klamrowych, które uzupełniamy z poziomu E-mail Marketing -> Lista e-maili, np. {naglowek} {baner} {tresc} {produkt}.

W szablonie można również stworzyć całą wiadomość, w przypadku, gdy informacje zawarte w szablonie będą dotyczyć jednorazowego mailingu. Wtedy przy tworzeniu wiadomości wystarczy wybrać przygotowany szablon i zapisać.

Ważne: Dodanie możliwości wypisania się z mailingu w szablonie jest obowiązkowe.
Więcej na ten temat >>

Nowy szablon dodajemy z poziomu listy E-MAIL MARKETING -> LISTA SZABLONÓW

12

Możemy dodać szablon na dwa sposoby:

[1] Importuj ZIP – importując gotowy kod szablonu wraz z grafikami z pliku ZIP. Pakujemy w ZIP index.html + grafiki, a nie folder z szablonem.
[2] Dodaj nowy szablon – pozwala na stworzenie szablonu w starym kreatorze, bądź wgranie szablonu przygotowanego w kodzie html.

Uwaga: Aby stworzyć szablon w nowym kreatorze należy przejść do E-MAIL MARKETING-> KREATOR E-MAILI DRAG&DROP. Więcej informacji znajduje się tutaj >> 

  • Możemy również wyszukać szablon używając do tego jego nazwy. Wpisz wybraną frazę w pole SZUKAJ.

Po kliknięciu przycisku DODAJ NOWY SZABLON przechodzimy do widoku edytora szablonów:

Tworzenie_szablonu_2

[1] Nazwa – należy wprowadzić nazwę, pozwalającą na identyfikację szablonu w programie

[2] Grupa – wybrać grupę w której ma się znajdować szablon – domyślnie jest to grupa default. Przy tworzeniu szablonu możemy dodać potrzebną grupę korzystając z przycisku lub wybrać jedną z istniejących,

[3] Szablon jest współdzielony – zaznaczenie tej opcji spowoduje, że szablon będzie dostępny i widoczny na innych kontach użytkowników ,

[4] Ten szablon jest dynamiczny – należy zaznaczyć, gdy przygotowany szablon jest dynamiczny (opcja zaawansowana),

[5] Użyj treści e-mail z URL – wybór tej opcji pozwala na wgranie szablonu, który znajduje się na serwerze zewnętrznym. W pojawiającym się oknie należy wkleić adres URL, pod którym znajduje się szablon. Jeśli w zakodowanym szablonie znajduje się informacja o temacie (w atrybucie title), to przy wysyłce temat wiadomości będzie pobierany z tego atrybutu ignorując temat wiadomości wprowadzony w systemie SALESmanago.

Tworzenie_szablonu_3

PODSTAWY TWORZENIA SZABLONU

[A] Dodawanie obrazków
Aby dodać obrazek do szablonu z naszego dysku, należy kliknąć przycisk galerii [1]:

dodawanie_szablonu3

Po kliknięciu przycisku pojawia się okno galerii:

edytor

Aby dodać obrazek klikamy przycisk „Wybierz plik” [2], po wybraniu interesującego nas obrazka klikamy przycisk „Wyślij” [3], po chwili obrazek pojawi się w oknie galerii [4]. Wstawiamy go do e-maila zatwierdzając operację klawiszem „Wstaw” [5].

Obrazek pojawia się w naszym e-mailu:

szablon4

Dodawanie obrazków in-line – więcej informacji TUTAJ >> 

[B] Dodawanie pól szablonu

Pole szablonu, to miejsce które w trakcie tworzenia docelowego e-maila będziemy mogli wypełnić unikatową treścią. Dodajemy je przyciskiem:

dodawanie_szablonu6

W pojawiającym się okienku podajemy nazwę pola [2] i operację zatwierdzamy klawiszem „Wstaw” [3]. Nazwa pola nie może zawierać spacji oraz polskich znaków.

Pole pojawia się w naszym e-mailu:

dodawanie_szablonu7

Oczywiście pola możemy też wpisać ręcznie, pamiętając o zastosowaniu nawiasów klamrowych.

W SALESmanago istnieje możliwość edycji źródła kodu HTML szablonu. Edytor ten uruchamiamy przyciskiem HTML lub Przełącz tryb edycji. Na dole artykułu znajdują się porady dotyczące kodu html pod programy pocztowe.

 

Gotowy szablon zapisujemy. Zawsze możemy wrócić do jego edycji wchodząc na listę szablonów E-MAIL MARKETING -> LISTA SZABLONÓW i klikając przycisk EDYTUJ. Możemy również usunąć szablon oraz go duplikować, a następnie edytować kopię.

F

 

Po zapisaniu szablonu przechodzimy do utworzenia wiadomości e-mail >>

 

WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE SZABLONÓW HTML

Zalecamy tworzenie szablonu w html. Poniżej kilka porad odnośnie tworzenia kodu szablonu:

  • najlepiej by szablon był jak najprostszy, bez CSS,
  • treści powinny być zawarte w tabelkach, nie w div’ach,
  • do pociętych grafik należy dodać style=”display: block; border: 0px”,
  • nie zalecamy stosowania cieni, border-radius, czy background: url, gdyż niektóre poczty nie czytają tych stylów,
  • szerokość tabelki nie powinna przekraczać 680px,
  • nie zamieszczamy skryptów, ramek, czy animacji flash,
  • nie umieszczamy formularzy, ani ankiet,
  • kod MUSI być zgodny ze standardem W3C dla html 4.01. Jeśli pojawią się błędy w kodzie, szablon nie wyświetli się poprawnie,
  • polskie czcionki należy kodować w standardzie charset=utf-8”,
  • w obrazkach warto stosować ALT’y. Opis z ALT pojawi się przed pobraniem obrazków w programie pocztowym oraz po najechaniu kursorem na grafikę.
  • rozważ dodanie do szablonu linku preview – hiperłącza, które pozwoli odbiorcy otworzyć email w oknie przeglądarki gdyby wiadomość nie wyświetliła się poprawnie w skrzynce.

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas