Podstawowe zasady scoringu kontaktów

Jednym z podstawowych sposobów odróżnienia kontaktów mało aktywnych od bardziej aktywnych jest przypisanie scoringu (czyli punktacji). Scoring kontaktu są to punkty przypisywane per kontakt za wykonanie konkretnej czynności. W systemie możesz odgórnie przypisać punkty za konkretne aktywności. Ponadto, możesz przypisać punkty przy użyciu odpowiedniej akcji w regułach automatyzacji.

A. Każdy. kto rozpoczyna pracę z SALESmanago. ma ustawione podstawowe punkty za aktywność.

B. Przyznawane punkty nie powinny być dużymi wartościami. Ułatwia to rozróżnianie kontaktów o odmiennym poziomie aktywności.

Przykład: 

  • za wejście na stronę: 2 pkt.
  • za otwarcie e-maila: 5 pkt.
  • za kliknięcie w e-mail: 3 pkt.

Jeśli użytkownik otrzyma wiadomość, otworzy ją, kliknie 4 linki, przejdzie na stronę – to wówczas za jednorazową aktywność użytkownik otrzyma: 2 pkt + 5 pkt + (4 × 3)  pkt =  łącznie 19 pkt.

 

DODATKOWE SPOSOBY PRZYPISYWANIA SCORINGU:

A. W regułach automatyzacji. Więcej informacji znajduje się tutaj >>

B. W zarządzaniu kontaktami. Więcej informacji znajduje się tutaj >>

Podstawowe zasady przypisywania scoringu możesz ustawić w USTAWIENIA → OGÓLNY SCORING. 

109PL

[1] Nowa wizyta na stronie – wejście bezpośrednie punkty zostaną przypisane za każdą nową wizytę na monitorowanej stronie.

[2] Nowa wizyta na stronie – wejście poprzez kliknięcie w reklamę – punkty zostaną przypisane za każdą wizytę na monitorowanej stronie z reklamy np. AdWords.

[3] Nowa wizyta na stronie – wejście przez wyszukiwarkę – punkty zostaną przypisane za każdą wizytę na monitorowanej stronie w wyniku przejścia z wyników wyszukiwania w wyszukiwarce np. Google.

[4] Przejście na każdą kolejną podstronę – punkty przyznawane za przejście w obrębie strony monitorowanej na inną podstronę w trakcie jednej wizyty.

[5] Otwarcie e-maila – punkty zostaną przyznane za każde otwarcie e-maila.

[6] Otwarcie e-maila wysłanego z własnego konta wysyłkowego (proxy) – punkty przyznawane za otwarcie e-maila wysłanego bezpośrednio ze zintegrowanego konta pocztowego klienta (integracja przez proxy).

[7] Kliknięcie maila z mailingu – punkty zostaną przyznane za każde kliknięcie w link w e-mailu .

[8] Kliknięcie w link w e-mailu wysłanym z własnego konta wysyłkowego (proxy) – punkty przyznawane za każde kliknięcie w link w e-mailu wysłanym bezpośrednio ze zintegrowanego konta pocztowego klienta (integracja przez proxy).

[9] Kliknięcie – Lubię to na Facebook – punkty zostaną przyznane za polubienie treści na stronie za pomocą widżetu lubię to na monitorowanej stronie.

[10] Kliknięcie – Nie lubię tego na Facebook – punkty zostaną przyznane za kliknięcie nie lubię za pomocą widżetu wgranego na monitorowanej stronie. 

WAŻNE: Podpunkty [9] i [10] będą zliczane, jeśli Twoje konto SALESmanago jest zintegrowane z Facebook. Więcej informacji >>

[11] Dodanie komentarza na stronie – punkty zostaną przyznane za pozostawienie komentarza na monitorowanej stronie, za pomocą widżetu.

[12] Usunięcie komentarza na stronie –  punkty zostaną przyznane za usunięcie komentarza na monitorowanej stronie, za pomocą widżetu.

Żeby zachować ustawienia, kliknij Zapisz.

 

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas