Przydatne linki
Jednym z podstawowych sposobów odróżnienia kontaktów mało aktywnych od bardziej aktywnych jest przypisanie scoringu (czyli punktacji). Scoring kontaktu są to punkty przypisywane każdemu kontaktowi za wykonanie konkretnej czynności. W systemie możesz odgórnie przypisać punkty za konkretne aktywności.
Korzyści:
- rozpoznawanie poziomu zaangażowania użytkowników na podstawie którego można przygotować strategie marketingowe
ABY SPRAWDZIĆ SCORING KONTAKTU NALEŻY PRZEJŚĆ DO
CDP => LISTA KONTAKTÓW => SZCZEGÓŁY (przy wybranym kontakcie)
Spis treści
- Informacje wstępne
- Podstawowe zasady przyznawania scoringu
- Dodatkowe sposoby przypisywania scoringu
1. Informacje wstępne
A. Każdy kto rozpoczyna pracę z SALESmanago ma ustawione podstawowe punkty za aktywność.
B. Przyznawane punkty nie powinny być dużymi wartościami. Ułatwia to rozróżnianie kontaktów o odmiennym poziomie aktywności.
Przykład:
- za wejście na stronę: 2 pkt.
- za otwarcie e-maila: 5 pkt.
- za kliknięcie w e-mail: 3 pkt.
Jeśli użytkownik otrzyma wiadomość, otworzy ją, kliknie 4 linki, przejdzie na stronę – to wówczas za jednorazową aktywność użytkownik otrzyma: 2 pkt + 5 pkt + (4 × 3) pkt = łącznie 19 pkt.
2. Podstawowe zasady przypisywania scoringu
Aby ustalić ogólnie zasady przyznawania scoringu przejdź do Procesy automatyzacji => Reguły automatyzacji => Reguły scoringu.
[1] Nowa wizyta na stronie – wejście bezpośrednie punkty zostaną przypisane za każdą nową wizytę na monitorowanej stronie.
[2] Nowa wizyta na stronie – wejście poprzez kliknięcie w reklamę – punkty zostaną przypisane za każdą wizytę na monitorowanej stronie z reklamy np. Google Ads.
[3] Nowa wizyta na stronie – wejście przez wyszukiwarkę – punkty zostaną przypisane za każdą wizytę na monitorowanej stronie w wyniku przejścia z wyników wyszukiwania w wyszukiwarce np. Google.
[4] Przejście na każdą kolejną podstronę – punkty przyznawane za przejście w obrębie strony monitorowanej na inną podstronę w trakcie jednej wizyty.
[5] Otwarcie e-maila – punkty zostaną przyznane za każde otwarcie e-maila.
[6] Otwarcie e-maila wysłanego z własnego konta wysyłkowego (proxy) – punkty przyznawane za otwarcie e-maila wysłanego bezpośrednio ze zintegrowanego konta pocztowego klienta (integracja przez proxy).
[7] Kliknięcie maila z mailingu – punkty zostaną przyznane za każde kliknięcie w link w e-mailu .
[8] Kliknięcie w link w e-mailu wysłanym z własnego konta wysyłkowego (proxy) – punkty przyznawane za każde kliknięcie w link w e-mailu wysłanym bezpośrednio ze zintegrowanego konta pocztowego klienta (integracja przez proxy).
[9] Dodanie komentarza na stronie – punkty zostaną przyznane za pozostawienie komentarza na monitorowanej stronie.
[10] Usunięcie komentarza na stronie – punkty zostaną przyznane za usunięcie komentarza na monitorowanej stronie.
Żeby zachować ustawienia, kliknij Zapisz.
3. Dodatkowe sposoby przypisywania scoringu
A. W regułach automatyzacji Więcej informacji
B. W zarządzaniu kontaktami Więcej informacji