Jak sprawdzić, czy kod monitorujący działa prawidłowo?

Podstawową korzystania z SALESmanago jest prawidłowe dodanie kodu monitorującego. Dzięki temu skryptowi, mamy możliwość podglądu analityki z wizyt monitorowanych kontaktów i anonimowych wizyt B2B oraz zliczamy kliknięcia w mailingach.

Sprawdź, jak dodać kod monitorujący i na jakiej zasadzie działa monitorowanie kontaktów >>

TESTOWANIE DZIAŁANIA KODU MONITORUJĄCEGO:

Opcja: 1.

Wygenerowanie linka do strony z parametrami SALESmanago. W tym celu należy:

  • dodać swój adres do bazy jako nowy kontakt (CRM -> Dodaj nowy kontakt),
  • przejść na kartę kontaktu i tam wybrać opcję GENERUJ URL [1],
  • wpisać link do strony, która jest monitorowana [2] i nacisnąć GENERUJ [3],
  • skopiować wygenerowany link [4] i wkleić w nowe okno przeglądarki,

generowanie_kodu

  • przeglądnąć monitorowaną stronę, tak aby system mógł odnotować wizyty na stronie,
  • powrócić na kartę kontaktu w SALESmanago i odświeżyć program,
  • w zakładce WIZYTY powinna zostać odnotowana wizyta na monitorowanej stronie.

Opcja 2. 

Wysłanie maila z SALESmanago z linkiem przekierowującym  do strony z wklejonym kodem monitorującym. Należy pamiętać, aby do wysyłanych wiadomości wklejać pełne (nieskrócone) linki.

W tym celu należy:

  • przygotować wiadomość,
  • wysłać do siebie na pocztę,
  • odebrać wiadomość u siebie na poczcie i kliknąć w link przekierowujący na stronę monitorowaną,
  • przeglądnąć monitorowaną stronę, tak aby system mógł odnotować wizyty na stronie,
  • powrócić do systemu SALESmanago i wejść na kartę swojego kontaktu
  • w zakładce WIZYTY powinna zostać odnotowana wizyta na monitorowanej stronie.

Dowiedz się więcej:

Jeśli wizyty nie zostały odnotowane po kilku minutach od odwiedzin na stronie, prawdopodobnie kod nie został poprawnie wklejony. W takim wypadku należy upewnić się, czy wykonaliśmy wszystko zgodnie z instrukcją, a w razie problemów prosimy o kontakt na bok@salesmanago.pl.