Integracja kodu monitorującego

Po aktywacji konta zostaje udostępniony kod monitorujący. Kod znajduje się na stronie głównej panelu (do czasu wykrycia przez SALESmanago kodu na stronie, może to potrwać od kliku minut do kilku godzin) lub w menu: Ustawienia -> Integracja (dostępny przez cały czas).

ededeeeeeeeeeeee

Skrypt należy wgrać na każdą stronę naszego serwisu, zaraz przed zakończeniem sekcji <body> lub <head> – przed znacznikiem zamykającym </body> lub </head>. Najlepiej, gdy istnieje możliwość, aby skrypt ten wgrać w szablon naszego serwisu, tak by ten sam kod znajdował się w jednym miejscu, a był drukowany identycznie na wszystkich stronach.

Kod powinien znaleźć się na każdej podstronie naszego serwisu lub serwisów, jednocześnie nie może on znajdować się w więcej niż jednym miejscu (np. jednocześnie w sekcji head i body). W takim przypadku np. wszystkie wizyty kontaktów byłyby liczone podwójnie.

UWAGA:

  • Na stronie nie mogą funkcjonować dwa kody monitorujące. Dwa kody wklejone na stronę mogą blokować prawidłowe monitorowanie użytkowników oraz wpływać na złe działanie systemu.
  • Jeśli mamy więcej niż jeden serwis we wszystkich stosujemy ten sam kod. SALESmanago pozwala na monitorowanie dowolnej liczby należących do nas serwisów.

PRZYKŁAD: prawidłowo wklejony kod  w CMS WordPress wgrany do pliku footer.php:

kodmonitorujacy

Rozpoznanie wklejonego kodu na stronie przez system SALESmanago nastąpi po pierwszych odwiedzinach z IP firmowego lub odwiedzinach kontaktów monitorowanych.

WAŻNE: jeżeli posiadamy stronę na platformie PrestaShop lub Magento to wprowadzenie kodu monitorującego działa inaczej ponieważ kod generowany jest automatycznie przez wtyczkę strony. Jak przeprowadzić poprawną integrację znajdziesz tutaj:


Przy prawidłowym monitorowaniu strony w programie SALESmanago na stronie startowej panelu w sekcji analityka oglądalności strony www [1] oraz profile behawioralne osób i firm na twojej stronie [2] powinny zostać odnotowane pierwsze wizyty.

 

analityka_ogladalnosci

 

profile_behawioralne


WIĘCEJ INFORMACJI JAK SPRAWDZIĆ POPRAWNOŚĆ DZIAŁANIA KODU MONITORUJĄCEGO ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ >>

Kod SALESmanago przypisuje dwa rodzaje cookies – smuuid, smclient i smids. Pierwsze odpowiada za monitorowanie wizyt anonimowych i B2B, jest przypisywane wszystkim, którzy odwiedzają stronę i akceptuję pliki cookie. Drugie ciasteczko odpowiada za monitorowanie konkretnego, zidentyfikowanego kontaktu. Ciasteczka są  przypisywane w przypadku:

  • kliknięcia w link z mailingu SALESmanago,
  • wypełnienia systemowego lub zintegrowanego przez API formularza,
  • kliknięcia w link wygenerowany na karcie kontaktu,
  • kliknięcia w link wysłany z maila przez proxy.

Natomiast dzięki smids, jeżeli kod mamy zamieszczony na kilku różnych stronach, wystarczy, że kontakt kliknie w link do jednej z tych stron, aby był monitorowanych na wszystkich z tym samym kodem monitorującym.

Poprawne wklejenie skryptu jest niezbędne do monitorowania kontaktów! Jest to działanie, które powinniśmy wykonać w pierwszej kolejności po rozpoczęciu pracy w SALESmanago.

 

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas