Akcja: Wyślij email dynamiczny wykorzystując scenariusz

Akcja ta przesyła do użytkownika wiadomość e-mail z ostatnio oglądanymi produktami wykorzystując przy tym scenariusz. W ustawieniach akcji można wybrać jeden z wielu scenariuszy.

WAŻNE: Aby móc wysyłać e-maile, które będą zawierać rekomendacje produktowe należy przesłać do systemu pliki XML. 

Przejdź PROCESY AUTOMATYZACJI => REGUŁY AUTOMATYZACJI => DODAJ NOWĄ REGUŁĘ


Po dodaniu nowej reguły, wybierz zdarzenie, które ją uruchomi, a także jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby akcja została wykonana.

Następnie przejdź do ustawień akcji, by je dostosować:

[1] E-mail – z rozwijanej listy wybierz e-maila dynamicznego, którego chcesz wysłać.

[2] Źródło danych – z rozwijanej listy wybierz pliki XML, które zostaną użyte w wiadomości do wyświetlenia produktów.

[3] Scenariusz doboru – dzięki ramce produktowej zawartej w szablonie będą wyświetlały się w wiadomości ostatnio oglądane produkty. Z rozwijanej listy wybierz typy produktów, które będą zawarte w wiadomości. Możesz wybrać spośród:

  • produkty tej samej kategorii
  • produkty z tej samej kategorii w podobnej cenie – jeżeli wybierzesz ten scenariusz, wtedy w wiadomości produkty dopasują się według kategorii i w podobnym przedziale cenowym (produkty których cena jest o 25% wyższa lub niższa od głównego produktu),
  • produkty z tej samej kategorii na promocji – jeżeli wybierzesz ten scenariusz wtedy w wiadomości produkty będą dopasowane według kategorii i po promocyjnej cenie (w pliku XML znajdują się standardowo informacje: nazwa, kategoria, opis i cena, dodatkowo można w nim zawrzeć promocyjną cenę produktu),
  • produkty tego samego producenta
  • produkty tego samego producenta w podobnej cenie  – jeżeli wybierzesz ten scenariusz, wtedy w wiadomości produkty dopasują się według kategorii i w podobnym przedziale cenowym i będą pochodzić od tego samego producenta (produkty których cena jest o 25% wyższa lub niższa od głównego produktu),
  • produkty tego samego producenta nan promocji  – jeżeli wybierzesz ten scenariusz wtedy w wiadomości produkty będą dopasowane według kategorii i po promocyjnej cenie i będą pochodzić od tego samego producenta (w pliku XML znajdują się standardowo informacje: nazwa, kategoria, opis i cena, dodatkowo można w nim zawrzeć promocyjną cenę produktu).

WAŻNE: Jeżeli ramka produktowa pomieści osiem produktów, ale w pliku XML znajduje się więcej produktów, wówczas w wiadomości będzie zawarte tylko osiem produktów. W przypadku gdy w pliku XML znajduje sie tylko pięć produktów, wtedy w wiadomości zostanie zawarte tylko pięć produktów. 

[4] Wyślij po – po wystąieniu konkretnego zdarzenia, możesz ustawić czas po którym zostanie wysłana wiadomość do użytkownika.

[5] Dobierz optymalny czas wysyłki – wybór optymalnej daty/godziny pozwala na wysyłkę wiadomości indywidualnie dopasowanej do najwyższej aktywności kontaktu. To oznacza, że system sprawdzi kiedy kontakt jest najbardziej aktywny i w tym czasie wyśle do niego wiadomość. System obliczając aktywność kontaktu bierze pod uwagę aktywność kontaktu na stronie internetowej, reakcje na wiadomości e-mail (zarówno otwieralność jak i klikalność) oraz zdarzenia zewnętrzne takie jak zakup lub koszyk (w przypadku posiadania integracji platformy sklepowej z SALESmanago).

[6] Wyślij kopię e-maila do głównego właściciela kontaktu – zaznaczenie tej opcji spowoduje, że w momencie, kiedy wiadomość zostanie wysłana do kontaktu, w tym samym czasie, ta sama wiadomość zostanie wysłana do głównego właściciela kontaktu. Dzięki temu będzie wiadomo, kiedy akcja została uruchomiona.

[7] Wyślij kopię e-maila do dowolnego kontaktu CC – w tym miejscu możemy wpisać dowolny adres e-mail, na który ma zostać wysłana ta sama wiadomość, w tym samym czasie co do kontaktu, dla którego została uruchomiona akcja.

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień kliknij Zapisz zmiany.