Opcje zapisywania e-maili

W artykule objaśniono opcje zapisywania e-maili na platformie SALESmanago, jak również działanie funkcji autozapisu oraz znaczenie komunikatów o błędach, które mogą zostać wyświetlone w kreatorach SALESmanago.

Po zakończeniu pracy z kreatorem e-maili na platformie SALESmanago możesz zapisać rezultaty jako szkic lub gotowy e-mail.

Jeżeli edytujesz uprzednio zapisany e-mail, możesz wybrać, czy chcesz zaktualizować zakolejkowane wiadomości o nową wersję czy też zapisać swoją pracę jako nowy e-mail.


Spis treści

  1. Opcje zapisywania oraz dalsze kroki
    1. Opcje dostępne po zapisaniu nowego e-maila
    2. Opcje dostępne po zapisaniu edytowanego e-maila
    3. Opcje dostępne po zapisaniu e-maila z dynamiczną ramką produktową
  2. Funkcja autozapisu
  3. Komunikaty o błędach

1. Opcje zapisywania oraz dalsze kroki

Po zakończeniu pracy z kreatorem e-maili, możesz zapisać tworzony e-mail jako szkic lub gotową do wysłania wiadomość. Obie opcje znajdziesz w prawym górnym rogu ekranu:

E-maile zapisane jako szkice, w tym wersje zapisane automatycznie, znajdziesz na Liście szkiców (Menu → E-mail Marketing → Szkice).

Gotowe e-maile znajdziesz na Liście e-maili.

Dowiedz się więcej o Liście e-maili >>

Po kliknięciu na przycisk Zapisz i zakończ zobaczysz informację, że e-mail został zapisany. Zobaczysz również kilka opcji, które różnią się w zależności od sytuacji (patrz poniżej).


A. Opcje dostępne po zapisaniu nowego e-maila

W przypadku nowo utworzonej wiadomości, jeżeli wybierzesz opcję: Zapisz i zakończ, wiadomość pojawi się na Liście e-maili, a w kreatorze pojawi się nowe okno:

Wybierz jedną z trzech dostępnych opcji:

[1] Przejdź do listy – kliknij tutaj, aby przejść do Listy e-maili. Twój nowo zapisany e-mail będzie się znajdować na górze listy.

[2] Kontynuuj edycję – wybierz tę opcję, aby pozostać w kreatorze i kontynuować pracę nad e-mailem.

[3] Wyślij… – wybierz tę opcję, aby przejść do ekranu wysyłki, zdefiniować niezbędne ustawienia i wysłać wiadomość (lub zaplanować jej wysyłkę).


B. Opcje dostępne po zapisaniu edytowanego e-maila

W przypadku edycji uprzednio zapisanego e-maila, po kliknięciu na Zapisz i zakończ zobaczysz ekran podobny do tego opisanego w sekcji 2.A powyżej. W tym przypadku dostępne są jednak dwie dodatkowe opcje:

Tutaj możesz wybrać, czy chcesz zapisać edytowaną wersję jako nową wiadomość, czy też zaktualizować o nową wersję wszystkie mailingi, w których edytowany e-mail jest obecnie wykorzystywany.

Przykładowo, jeżeli zedytowany e-mail jest obecnie:

  • zaplanowany do wysyłki;
  • używany w Regule Automatyzacji bądź procesie Workflow;
  • używany jako e-mail cykliczny/urodzinowy/z potwierdzeniem subskrypcji;
  • zaplanowany do wysyłki jako jeden z wariantów w teście A/B,

możesz wybrać opcję zaktualizuj zakolejkowane e-maile, aby w ramach tych mailingów została wysłana nowa, edytowana wersja e-maila.

WAŻNE: Pamiętaj, aby wybrać odpowiednią opcję (zaktualizuj zakolejkowane e-maile/nie aktualizuj) przed kliknięciem na jeden z dostępnych przycisków (Przejdź do listy, Kontynuuj edycję, Wyślij…).


C. Opcje dostępne po zapisaniu e-maila z dynamiczną ramką produktową

Jeżeli umieścisz dynamiczną ramkę produktową w e-mailu utworzonym w kreatorze Drag and Drop/Email Design Studio, albo umieścisz placeholder produktu w kreatorze HTML/ZIP/FreeMarker, to po kliknięciu na Zapisz i zakończ zobaczysz następujący ekran:

E-mail został zapisany, a ty możesz teraz przejść do Listy e-maili lub pozostać w kreatorze i kontynuować edycję. Nie masz jednak do wyboru opcji Wyślij, która pozwoliłaby przejść do ekranu wysyłki. Wynika to z faktu, że e-maile z dynamicznymi ramkami produktowymi mogą być wysyłane jedynie w ramach Reguł Automatyzacji bądź procesów Workflow.

Aby wysłać e-mail zawierający dynamiczną ramkę produktową lub placeholder produktu, przejdź do Menu → Procesy Automatyzacji → Reguły Automatyzacji/Workflow. Utwórz lub edytuj Proces Automatyzacji, zawierając w nim Akcję: Wyślij e-mail do Kontaktu. W ustawieniach akcji wybierz z listy właściwy e-mail zawierający dynamiczną ramkę produktową (lub placeholder produktu).

Zdefiniuj wszystkie pozostałe ustawienia i kliknij na Zapisz zmiany. Teraz możesz kontynuować konfigurację Procesu Automatyzacji.

Dowiedz się więcej o Procesach Automatyzacji >>


2. Funkcja autozapisu

Wszystkie kreatory e-maili dostępne na platformie SALESmanago posiadają funkcję autozapisu. Informacja o automatycznym zapisaniu e-maila pojawia się obok jego nazwy, w lewym górnym rogu ekranu:

Dzięki funkcji autozapisu twoja praca jest zapisywana na bieżąco. W przypadku awarii systemu, chwilowego braku zasilania lub błędnego kliknięcia, masz możliwość odzyskania ostatniej automatycznie zapisanej wersji wiadomości. Podczas ponownej edycji e-maila (lub szkicu) w kreatorze pojawi się pytanie, czy chcesz przywrócić wersję zapisaną automatycznie.

  • Email Design Studio:
  • Kreatory Drag & Drop, HTML, ZIP, URL, FreeMarker:

Kliknij Odrzuć zmiany/Edytuj zapisaną wersję, aby zrezygnować z wszystkich zmian, które nie zostały zapisane przez ciebie, i pracować na ostatniej świadomie zapisanej wersji.

Kliknij Zaakceptuj zmiany/Edytuj szkic, aby przywrócić wersję zapisaną automatycznie.


3. Komunikaty o błędach

We wszystkich kreatorach SALESmanago nie możesz zapisać wiadomości e-mail jako gotowej do wysyłki, jeżeli brakuje w niej dowolnego spośród następujących elementów:

  • nazwa wiadomości,
  • temat wiadomości,
  • konto wysyłkowe,
  • link opt-out lub – w przypadku e-maili z potwierdzeniem subskrypcji – link opt-in.

Jeżeli brakuje któregokolwiek z tych elementów, a ty klikniesz na przycisk Zapisz i zakończ, zobaczysz odpowiedni komunikat.

PRZYKŁADY:

Aby zapisać e-mail jako gotowy, uzupełnij wszystkie brakujące elementy.

WSKAZÓWKA: Te cztery elementy (nazwa, temat, konto wysyłkowe, link opt-in/opt-out) nie są wymagane do zapisania wiadomości jako szkic.


Ponadto przy próbie zapisania e-maila w Email Design Studio możesz zobaczyć następujące komunikaty:

  • Niepoprawne ustawienia ramki produktowej:

Ten komunikat może dotyczyć następujących widżetów: Ramka produktowa Dynamiczna: wybierz strategię oraz Ramka produktowa Statyczna: wybierz produkty. Przejdź do ustawień tych widżetów i sprawdź, które pola są podświetlone na czerwono.

W przypadku tych dwóch widżetów, niezbędne jest wybranie Katalogu Produktowego / Feedu Produktowego XML oraz, odpowiednio, określenie strategii doboru produktów (główny scenariusz) lub wybranie co najmniej jednego produktu.

Czytaj więcej o Ramkach produktowych w Email Design Studio >>

  • Błędna struktura e-maila:

Ten błąd wystąpi, jeżeli umieścisz w swoim e-mailu sekcję warunkową, ale nie skonfigurujesz jej poprawnie. Sekcja warunkowa jest skonfigurowana poprawnie, jeżeli:

– każdy wariant zawiera przynajmniej jeden widżet,
– dla każdego z wariantów wybrano co najmniej jeden warunek wyświetlania (wyjątkiem jest wariant określony jako domyślny).

Nieprawidłowo skonfigurowana sekcja warunkowa będzie wyróżniona czerwoną ramką. Przejdź do ustawień tej sekcji i sprawdź pola i komunikaty zaznaczone na czerwono.

Dowiedz się więcej o treściach warunkowych w Email Design Studio >>

  • Nieprawidłowe umieszczenie linku opt-out w strukturze warunkowej:

Ten błąd wystąpi, jeżeli spróbujesz umieścić link opt-out w sekcji warunkowej. Aby móc zapisać e-mail, umieść link opt-out w zwykłej (niewarunkowej) sekcji.

Dowiedz się więcej o widżecie Link opt-out w Email Design Studio >>

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024