Przydatne linki
Kreator tworzenia kampanii Facebook pozwala w prosty sposób przygotować kampanię reklamową dostosowaną do odpowiedniej grupy odbiorców. Dzięki niemu możemy zaplanować budżet, dopasować go do ilości wyświetleń oraz skutecznie promować posty. W systemie SALESmanago kreator pozwala na stworzenie czterech rodzajów kampanii:
- promuj posty,
- skieruj klientów do witryny,
- zwiększ liczbę konwersji,
- promuj katalog produktów
WAŻNE: Aby stworzyć kampanię za pomocą kreatora konieczna jest autoryzacja konta reklamowego z SALESmanago. Po więcej informacji kliknij tutaj >>
Aby promować post idź do zakładki Social Media -> Utwórz kampanię Facebook, a następnie wybierz pierwszą opcję: promuj posty.
[A] USTAWIENIA:
[A1] Status kampanii – aby kampania została aktywowana wybieramy opcję „on”. W każdej dowolnej chwili możemy aktywować, bądź dezaktywować kampanię.
[A2] Nazwa – podajemy nazwę kampanii.
[A3] Konto reklamowe – wybieramy konto reklamowe, którego będziemy używać przy tworzeniu danej kampanii.
[A4] Grupa odbiorców – w tym miejscu wybieramy grupę odbiorców (custom audience), do których zamierzamy promować posty wewnątrz danej kampanii reklamowej.
[A5] Fanpage – wybieramy fanpage, którego posty chcemy promować.
[A6] Następne – klikamy, aby przejść do kolejnego ekranu.
[B] BUDŻET
Podstawowe ustawienia:
[B1] Budżet – ustaw maksymalną kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na reklamę. Dwie opcje są dostępne: dzienny, czyli maksymalna kwota codziennie przeznaczana na reklamy oraz całkowity, gdzie wprowadzona przez ciebie kwota będzie stanowić maksymalne środki jakie przeznaczysz na wyświetlanie reklam.
[B2] Harmonogram – ustawiając harmonogram, masz wpływ na to czy reklamy będą wyświetlane
Zaawansowane ustawienia:
[B3] Optymalizacja pod kątem wyświetlania reklamy – wybierając sposób wyświetlania reklam użytkownikom na podstawie oczekiwanego celu. Do wyboru mamy: aktywność związana z postem, wyświetlenia, unikatowy dzienny zasięg.
[B4] Kwota oferty – kwota określa efektywność optymalizacji wyświetlania reklamy. Będzie porównywana ze stawkami innych reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do tych samych grup odbiorców.
[B5] Termin naliczania opłat – wybierz termin, kiedy dokonasz zapłaty za reklamę.
[B6] Planowanie wyświetlania reklam – możesz zaplanować wyświetlania reklam w określonych godzinach oraz w konkretne dni tygodnia.
[B7] Typ wyświetlania – standardowe (zalecane) lub przyśpieszone (przydatne zwłaszcza do promowania nachodzących wydarzeń)
[B8] Następne – kliknij aby przejść dalej.
[C] REKLAMA
[C1] Post – wybieramy post, który chcemy promować.
[C2] Znaczniki URL – dodaj parametry, które zostaną następnie dodane do adresu URL (opcjonalne). Np. jeśli parametry URL zostały wyszczególnione jako key2=val1&key, a reklama zawiera adres URL www.przyklad.com?key1=, zostanie on zaktualizowany jako www.przyklad.com2=key2=val1&key.
[C3] Podgląd – w tym miejscu pojawi nam się podgląd wybranego wcześniej postu, który chcemy promować w zależności od miejsca wyświetlania na Facebooku.
[C4] Zapisz – aby zapisać kampanię kliknij „zapisz”.
Stworzona kampania będzie zapisana i dostępna do podglądnięcia w START -> SOCIAL MEDIA -> ANALITYKA KAMPANII FACEBOOK.
Więcej informacji o analityce znajduje się tutaj >>