E-maile dynamiczne charakteryzują się całkowicie spersonalizowaną treścią, która odnosi się do zainteresowań każdego kontaktu, do którego zostanie wysłana wiadomość. W e-mailu dynamicznym mogą być automatycznie dobierane produkty, które np. użytkownik oglądał, bądź poprzez kliknięcie zaznajomił się ze szczegółami produktu. Informacje o produktach zaciągane są z pliku XML Twojego sklepu. W kreatorze e-maili dynamicznych wykorzystujących scenariusz możesz wybrać gotowe scenariusze na podstawie którego dobierane będą typy produktów do Twojego e-maila dynamicznego.
WAŻNE: Do wykorzystania tej funkcji systemu potrzebny jest odpowiednio przygotowany plik XML. Zalecamy upewnić się czy plik XML jest poprawny oraz czy miał wykonaną transformatę. Żeby zlecić transformatę oraz w razie jakichkolwiek wątpliwości, skontaktuj się z bok@salesmanago.pl
Korzyści:
- wysyłka wiadomości z indywidualnie spersonalizowaną treścią
- budowanie atmosfery zaufania z klientem
- zwiększone wyniki sprzedaży
Dowiedz się jak dodać plik XML do systemu
Dowiedz się jak poprawnie przygotować plik XML oraz do czego może on zostać wykorzystany
Aby stworzyć e-mail dynamiczny wykorzystujący scenariusz przejdź do
PROCESY AUTOMATYZACJI => KREATOR => E-MAILE DYNAMICZNE
Spis treści
-
- Stwórz wiadomość e-mail lub stwórz nową
- Widget Ramka produktowa
- Dobierz scenariusz
- Dostosuj ustawienia wysyłki wiadomości
1. Stwórz wiadomość e-mail lub stwórz nową
Pierwszym krokiem, który należy podjąć jest stworzenie wiadomości lub wybranie gotowej wiadomości z listy, na której znajdują się tylko te e-maile, które zawierają ramkę produktową. W pierwszym przypadku należy kliknąć [ + ] Stwórz nową, po czym nastąpi przekierowanie do kreatora wiadomości e-mail.
W przypadku wyboru gotowej wiadomości:
[1] Wybierz – po wybraniu wiadomości, wyświetli się ona po prawej stronie ekranu w podglądzie wiadomości.
[2] – zobacz jak wyświetla się wiadomość kolejno na ekranie monitora, na tablecie lub na smartphonie.
[3] Dalej – przejdź do ustawień wysyłki wiadomości z porzuconym koszykiem.
Tworzenie wiadomości w kreatorze
W systemie SALESmanago możesz tworzyć wiadomości w zaawansowanym kreatorze Drag&Drop Email Designer. Odnajdziesz tam różnorodne widgety, które dodasz do wiadomości i skomponujesz w spójną całość bez pomocy programistów. Sam proces tworzenia wiadomości jest bardzo prosty i szybki, ponieważ polega on na przeciąganiu i upuszczaniu do niej wybranych elementów. Unikalne technologie zastosowane w kreatorze oraz prosta i intuicyjna obsługa zapewnia maksymalne efekty.
Dowiedz się więcej o tworzeniu wiadomości w Drag&Drop Email Designer
2. Widget Ramka Produktowa
Widget Ramka Produktowa służy do zaciągania do wiadomości spersonalizowanych treści. Takie treści mogą zawierać rekomendacje produktowe z przedmiotami, które były ostatnio oglądane przez użytkownika. Widget ma w odpowiednich polach wpisany kod, który zaciąga odpowiednie dane o produktach z pliku XML i przenosi je do wiadomości.
Ustawienia ogólne
[1] Układ – wybierz jeden z trzech dostępnych układów w jakim będą wyświetlały się produkty w ramce.
[2] Maksymalna liczba produktów w elemencie – za pomocą slidera wybierz maksymalną liczbę produktów, które będą się wyświetlały w jednej ramce produktowej.
WAŻNE: W przypadku wiadomości z porzuconym koszykiem, jeżeli liczba produktów z koszyka będzie przekraczała maksymalną liczbę produktów w elemencie, wtedy wiadomość zostanie zapełniona do maksymalnej liczby produktów w elemencie, np. jeżeli w koszyku będą 4 produkty, a maksymalna liczba produktów w elemencie będzie wynosiła 3, wówczas zostaną umieszczone 3 produkty z koszyka. Jeśli chodzi o wiadomość z ostatnio oglądanymi produktami, jeżeli użytkownik oglądał 2 produkty, a maksymalna liczba produktów wynosi 4, wtedy wiadomość zostanie zapełniona dodatkowymi dwoma produktami, które zostaną wybrane na podstawie informacji kategoria.
[3] Liczba produktów w wierszu – za pomocą slidera ustaw maksymalną liczbę produktów, jaka będzie pojawiała się w wierszu. Jeżeli ustawisz jeden produkt w wierszu, podczas gdy maksymalna liczba produktów w elemencie będzie większa niż jeden, wówczas kolejne produkty będą przeniesione niżej.
[4] Kolor tła – z palety kolorów wybierz kolor tła. Aby to zrobić najpierw należy odhaczyć okienko przezroczyste, które pojawia się nad paletą kolorów.
Pola produktowe
W tej zakładce możesz wybrać informacje o produkcie. Standardowo pojawiają się: nazwa, opis, cena, kategoria. Jeżeli plik XML zawiera niestandardowe informacje na temat produktu (np. cena promocyjna lub detal) możesz je dodać naciskając + przy wybranej informacji. W efekcie pojawi się ona w polu tekstowym obok innych informacji.
W polu tekstowym możesz dowolnie formatować czcionkę z informacjami o produktach, zmieniać jej rodzaj, wielkość, justowanie, pogrubienie, kolory, dodawać punktory itp. Dodatkowo, możesz umieszczać dowolne, edytowalne teksty przed lub po jednostkach informacyjnych o produkcie. Przykład: Możesz dopisać „Specjalnie dla Ciebie” przed informacją cena. Wtedy w wiadomości przy jednostce cena wyświetlać się będzie ten tekst.
Przycisk
W tej zakładce możesz dostosować szczegółowy wygląd przycisku.
[1] Tekst na przycisku – w tym polu wprowadź tekst, który będzie pojawiał się na przycisku przekierowującym na stronę z produktem.
[2] – wybierz kolor czcionki na przycisku.
[3] – wybierz kolor tła przycisku.
[4] Szerokość przycisku – w tym polu ustaw szerokość przycisku w pikselach lub ustaw go za pomocą strzałek.
[5] Wysokość przycisku – w tym polu ustaw wysokość przycisku w pikselach lub ustaw go za pomocą strzałek.
[6] Zaokrąglenie – wybierz stopień zaokrąglenia krawędzi przycisku.
WAŻNE: Ponieważ link do przycisku, który przekierowuje użytkownika na stronę produktu jest dodawany automatycznie, nie trzeba w tej zakładce dodawać podlinkowania do przycisku.
3. Dobierz scenariusz
Po stworzeniu e-maila, kolejnym krokiem jest dobór scenariusza. Aby to zrobić najpierw należy wybrać scenariusz e-maila (7 dostępnych scenariuszy), w tym jeden własny (pozwala na wybranie scenariusza doboru produktu osobno dla każdego pola produktowego). Następnie, po wybraniu scenariusza e-maila możesz ustawić scenariusz doboru produktu. Scenariusze dobierają się automatycznie do liczby produktów w e-mailu (np. jeżeli w scenariuszu jest 5 produktów, tyle samo się będzie wyświetlać).
Można wybrać gotowy scenariusz, co pozwala na szybkie stworzenie e-maila dynamicznego, edytować gotowy scenariusz lub stworzyć od podstaw swój własny.
[1] Wybierz scenariusz e-maila – z rozwijanej listy wybierz jeden z siedmiu scenariuszy. Scenariusz e-maila określa jaki typ produktów będzie wyświetlał się w wiadomości.
[2] Scenariusz doboru produktu – z rozwijanej listy wybierz jeden ze sposobów doboru produktów. Scenariusz doboru produktu umożliwia wybranie typu produktu dla każdego pola produktowego.
[3] Uzupełnianie produktami – w przypadku kiedy nie zostanie dobrana wystarczająca ilość produktów (np. zabraknie produktów z pliku XML lub będzie za mało rekomendacji dla danego kontaktu), w tym miejscu można wybrać mechanizm zastępczy. W nim można określić jakie produkty zostaną dobrane. Domyślnie są ustawione produkty ostatnio oglądane, a rekomendacje nie są starsze niż 14 dni.
WAŻNE: Każdy scenariusz e-maila zawiera ustawiony, rekomendowany scenariusz doboru produktu. Można zmienić scenariusz doboru produktu, ale spowoduje to, że scenariusz e-maila zmieni się na Własny.
Produkty z porzuconego koszyka i powiązane – w tym scenariuszu możliwe są trzy sposoby doboru produktów:
- produkty pozostawione w koszyku
- produkty współkupowane z produktem dodanym do koszyka (zasada działania mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które zostały kupione przez innych użytkowników przy zakupie produktu dodanego do koszyka)
- produkty dodawane razem do koszyka z produktem dodanym do koszyka (zasada działania mechanizmu: wyświetlają się produkty, które zostały również dodane do koszyka razem z produktem dodanym do koszyka)
Produkty z porzuconego koszyka i oglądane podczas wizyty – w tym scenariuszu możliwe są dwa sposoby doboru produktów:
- produkty pozostawione w koszyku
- produkty ostatnio oglądane
Produkty ostatnio oglądane i podobne – w tym scenariuszu możliwe są dwa sposoby doboru produktów:
- produkty ostatnio oglądane
- produkty z tej samej kategorii, co ostatnio oglądane
Produkty ostatnio oglądane i współoglądane – w tym scenariuszu możliwe są dwa sposoby doboru produktów:
- produkty ostatnio oglądane
- produkty współoglądane z ostatnio oglądanym (zasada mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które były oglądane przez innych użytkowników razem z ostatnio oglądanym produktem)
WinBack – Produkty współkupowane i dobrane do kupionego produktu – w tym scenariuszu możliwe są cztery sposoby doboru produktów
- produkty współkupowane z produktem kupowanym (zasada działania mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które kupowali inni użytkownicy przy zakupie danego produktu)
- produkty dodawane razem z produktem kupowanym (zasada działania mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które inni użytkownicy dodawali do koszyka przy zakupie danego produktu)
- produkty współoglądane z produktem kupowanym (zasada działania mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które oglądali inni użytkownicy przy zakupie danego produktu)
- produkty współkupowane z produktem ostatnio oglądanym (zasada działania mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które zostały zakupione przez innych użytkowników, oglądając produkty)
Własny – w tym scenariuszu możliwy jest dowolny dobór produktów:
- produkty pozostawione w koszyku
- produkty ostatnio oglądane
- produkty z tej samej kategorii, co przeglądane
- produkty z tej samej marki, co przeglądane
- produkty z tej samej kategorii i marki, co przeglądane
- produkty współkupowane z produktem ostatnio oglądanym
- produkty dodawane razem do koszyka z ostatnio oglądanym
- produkty współoglądane z ostatnio oglądanym
- produkty współkupowane z produktem dodawanym do koszyka
- produkty dodawane razem do koszyka z produktem dodanym do koszyka
- produkty współoglądane z produktem dodanym do koszyka
- produkty współkupowane z produktem kupowanym
- produkty dodawane razem do koszyka z produktem kupowanym
- produkty współoglądane z produktem kupowanym
WAŻNE: W przypadku braku dostępu do wybranego mechanizmu, należy skonsultować się z działem Customer Success, by go uruchomić.
4. Dostosuj ustawienia wysyłki wiadomości
Ostatnim krokiem jest wprowadzenie ustawień wysyłki wiadomości.
[1] Nazwa – w tym polu znajduje się nazwa e-maila pod jaką możesz ją znaleźć w systemie. Chcąc zmienić temat i nadawcę wiadomości musisz odznaczyć okno Zmień temat oraz nadawcę wiadomości. Wyświetlą Ci się dodatkowe pola.
[2] Temat wiadomość – wprowadź temat wiadomości w tym polu, który będzie się wyświetlał użytkownikowi jako temat e-maila. Wprowadzając temat możesz śledzić postęp zmian po prawej stronie ekranu na podglądzie wiadomości. Do tematu możesz dodać proste ikony (przycisk po prawej).
[3] Konto wysyłkowe – z rozwijanej listy wybierz adres e-mail, z którego zostanie wysłana wiadomość. Naciskając przycisk [ + ] możesz szybko dodać kolejne konto wysyłkowe.
Dowiedz się jak dodać konto wysyłkowe
[4] Sklep internetowy – z rozwijanej listy wybierz sklep internetowy, z którego będą zaciągane produkty.
[5] Moment wysyłki – wybierz jedną z trzech opcji, kiedy chcesz wysłać e-mail ze scenariuszem (po porzuconym koszyku, po wizycie, po zakupie).
[6] Wyślij po X godzinach po (porzuconym koszyku, wizycie, zakupie) – za pomocą slidera wybierz po jakim czasie zostanie wysłana wiadomość od porzucenia koszyka/wizyty/zakupu. Zakres wynosi od 1 do 100 godzin. Po ustawieniu wysyłki e-maila po konkretnej ilości godzin od wybranego zdarzenia, tak naprawdę zostanie on wysłany po czasie dwukrotnie większym od określonego.
PRZYKŁAD:
1) Jeśli ustawisz wysyłkę e-maila godzinę po porzuceniu koszyka to zostanie on wysłany dwie godziny po porzuceniu koszyka.
2) Jeśli ustawisz wysyłkę e-maila dwie godziny po porzuceniu koszyka to zostanie on wysłany po czterech godzinach.
[7] Nazwa kampanii Google Analytics – przy kreacji finalnej wiadomości możesz jeszcze raz zmienić parametr campaign, który będzie dodany do linku jako jeden z parametrów UTM.
[8] Test wiadomości – wybierz adres e-mail na który zostanie wysłana wiadomość testowa.
[9] Podgląd – po tym jak wprowadzisz adres e-mail do testu wiadomości będziesz mieć możliwość sprawdzenia jak wyglądają produkty.
[10] Generuj HTML – po tym jak wprowadzisz adres e-mail do testu wiadomości, wygeneruj HTML, w tym trybie będziesz mógł edytować wiadomość.
[11] Wyślij test – kliknij by wysłać wiadomość testową.
[12] Podgląd – możesz zobaczyć jak wiadomość będzie wyglądała na ekranie monitora, tableta i smartphona.
[13] Zakończ – po wprowadzeniu wszystkich zmian kliknij, aby zakończyć proces tworzenia e-maila dynamicznego.
Istnieje możliwość zapisania wiadomości jako szkicu i aktywować ją później lub możesz od razu przejść do wysyłki.