Kreator: E-mail dynamiczny wykorzystujący scenariusz

E-maile dynamiczne charakteryzują się całkowicie spersonalizowaną treścią, która odnosi się do zainteresowań każdego kontaktu, do którego zostanie wysłana wiadomość. W e-mailu dynamicznym mogą być automatycznie dobierane produkty, które np. użytkownik oglądał, bądź poprzez kliknięcie zaznajomił się ze szczegółami produktu. Informacje o produktach zaciągane są z pliku XML Twojego sklepu. W kreatorze e-maili dynamicznych wykorzystujących scenariusz możesz wybrać gotowe scenariusze na podstawie którego dobierane będą typy produktów do Twojego e-maila dynamicznego.

WAŻNE: Do wykorzystania tej funkcji systemu potrzebny jest odpowiednio przygotowany plik XML. Zalecamy upewnić się czy plik XML jest poprawny oraz czy miał wykonaną transformatę. Żeby zlecić transformatę oraz w razie jakichkolwiek wątpliwości, skontaktuj się z bok@salesmanago.pl

Korzyści:

  • wysyłka wiadomości z indywidualnie spersonalizowaną treścią
  • budowanie atmosfery zaufania z klientem
  • zwiększone wyniki sprzedaży

Dowiedz się jak dodać plik XML do systemu

Dowiedz się jak poprawnie przygotować plik XML oraz do czego może on zostać wykorzystany

Aby stworzyć e-mail dynamiczny wykorzystujący scenariusz przejdź do

 PROCESY AUTOMATYZACJI => KREATOR => E-MAILE DYNAMICZNE


Spis treści

    1. Stwórz wiadomość e-mail lub stwórz nową 
    2. Widget Ramka produktowa
    3. Dobierz scenariusz 
    4. Dostosuj ustawienia wysyłki wiadomości

1. Stwórz wiadomość e-mail lub stwórz nową

Pierwszym krokiem, który należy podjąć jest stworzenie wiadomości lub wybranie gotowej wiadomości z listy, na której znajdują się tylko te e-maile, które zawierają ramkę produktową. W pierwszym przypadku należy kliknąć [ + ] Stwórz nową, po czym nastąpi przekierowanie do kreatora wiadomości e-mail.

W przypadku wyboru gotowej wiadomości:

[1] Wybierz – po wybraniu wiadomości, wyświetli się ona po prawej stronie ekranu w podglądzie wiadomości.

[2] – zobacz jak wyświetla się wiadomość kolejno na ekranie monitora, na tablecie lub na smartphonie.

[3] Dalej – przejdź do ustawień wysyłki wiadomości z porzuconym koszykiem.


Tworzenie wiadomości w kreatorze

W systemie SALESmanago możesz tworzyć wiadomości w zaawansowanym kreatorze Drag&Drop Email Designer. Odnajdziesz tam różnorodne widgety, które dodasz do wiadomości i skomponujesz w spójną całość bez pomocy programistów. Sam proces tworzenia wiadomości jest bardzo prosty i szybki, ponieważ polega on na przeciąganiu i upuszczaniu do niej wybranych elementów. Unikalne technologie zastosowane w kreatorze oraz prosta i intuicyjna obsługa zapewnia maksymalne efekty.

Dowiedz się więcej o tworzeniu wiadomości w Drag&Drop Email Designer


2. Widget Ramka Produktowa

Widget Ramka Produktowa służy do zaciągania do wiadomości spersonalizowanych treści. Takie treści mogą zawierać rekomendacje produktowe z przedmiotami, które były ostatnio oglądane przez użytkownika. Widget ma w odpowiednich polach wpisany kod, który zaciąga odpowiednie dane o produktach z pliku XML i przenosi je do wiadomości.

Ustawienia ogólne

[1] Układ – wybierz jeden z trzech dostępnych układów w jakim będą wyświetlały się produkty w ramce.

[2] Maksymalna liczba produktów w elemencie – za pomocą slidera wybierz maksymalną liczbę produktów, które będą się wyświetlały w jednej ramce produktowej.

WAŻNE: W przypadku wiadomości z porzuconym koszykiem, jeżeli liczba produktów z koszyka będzie przekraczała maksymalną liczbę produktów w elemencie, wtedy wiadomość zostanie zapełniona do maksymalnej liczby produktów w elemencie, np. jeżeli w koszyku będą 4 produkty, a maksymalna liczba produktów w elemencie będzie wynosiła 3, wówczas zostaną umieszczone 3 produkty z koszyka. Jeśli chodzi o wiadomość z ostatnio oglądanymi produktami, jeżeli użytkownik oglądał 2 produkty, a maksymalna liczba produktów wynosi 4, wtedy wiadomość zostanie zapełniona dodatkowymi dwoma produktami, które zostaną wybrane na podstawie informacji kategoria

[3] Liczba produktów w wierszu – za pomocą slidera ustaw maksymalną liczbę produktów, jaka będzie pojawiała się w wierszu. Jeżeli ustawisz jeden produkt w wierszu, podczas gdy maksymalna liczba produktów w elemencie będzie większa niż jeden, wówczas kolejne produkty będą przeniesione niżej.

[4] Kolor tła – z palety kolorów wybierz kolor tła. Aby to zrobić najpierw należy odhaczyć okienko przezroczyste, które pojawia się nad paletą kolorów.

Pola produktowe

W tej zakładce możesz wybrać informacje o produkcie. Standardowo pojawiają się: nazwa, opis, cena, kategoria. Jeżeli plik XML zawiera niestandardowe informacje na temat produktu (np. cena promocyjna lub detal) możesz je dodać naciskając + przy wybranej informacji. W efekcie pojawi się ona w polu tekstowym obok innych informacji.

W polu tekstowym możesz dowolnie formatować czcionkę z informacjami o produktach, zmieniać jej rodzaj, wielkość, justowanie, pogrubienie, kolory, dodawać punktory itp. Dodatkowo, możesz umieszczać dowolne, edytowalne teksty przed lub po jednostkach informacyjnych o produkcie. Przykład: Możesz dopisać „Specjalnie dla Ciebie” przed informacją cena. Wtedy w wiadomości przy jednostce cena wyświetlać się będzie ten tekst.

Przycisk

W tej zakładce możesz dostosować szczegółowy wygląd przycisku.

[1] Tekst na przycisku – w tym polu wprowadź tekst, który będzie pojawiał się na przycisku przekierowującym na stronę z produktem.

[2] – wybierz kolor czcionki na przycisku.

[3] – wybierz kolor tła przycisku.

[4] Szerokość przycisku – w tym polu ustaw szerokość przycisku w pikselach lub ustaw go za pomocą strzałek.

[5] Wysokość przycisku – w tym polu ustaw wysokość przycisku w pikselach lub ustaw go za pomocą strzałek.

[6] Zaokrąglenie – wybierz stopień zaokrąglenia krawędzi przycisku.

WAŻNE: Ponieważ link do przycisku, który przekierowuje użytkownika na stronę produktu jest dodawany automatycznie, nie trzeba w tej zakładce dodawać podlinkowania do przycisku. 


3. Dobierz scenariusz

Po stworzeniu e-maila, kolejnym krokiem jest dobór scenariusza. Aby to zrobić najpierw należy wybrać scenariusz e-maila (7 dostępnych scenariuszy), w tym jeden własny (pozwala na wybranie scenariusza doboru produktu osobno dla każdego pola produktowego). Następnie, po wybraniu scenariusza e-maila możesz ustawić scenariusz doboru produktu. Scenariusze dobierają się automatycznie do liczby produktów w e-mailu (np. jeżeli w scenariuszu jest 5 produktów, tyle samo się będzie wyświetlać).

Można wybrać gotowy scenariusz, co pozwala na szybkie stworzenie e-maila dynamicznego, edytować gotowy scenariusz lub stworzyć od podstaw swój własny.

[1] Wybierz scenariusz e-maila – z rozwijanej listy wybierz jeden z siedmiu scenariuszy. Scenariusz e-maila określa jaki typ produktów będzie wyświetlał się w wiadomości.

[2] Scenariusz doboru produktu – z rozwijanej listy wybierz jeden ze sposobów doboru produktów. Scenariusz doboru produktu umożliwia wybranie typu produktu dla każdego pola produktowego.

[3] Uzupełnianie produktami – w przypadku kiedy nie zostanie dobrana wystarczająca ilość produktów (np. zabraknie produktów z pliku XML lub będzie za mało rekomendacji dla danego kontaktu), w tym miejscu można wybrać mechanizm zastępczy. W nim można określić jakie produkty zostaną dobrane. Domyślnie są ustawione produkty ostatnio oglądane, a rekomendacje nie są starsze niż 14 dni.

WAŻNE: Każdy scenariusz e-maila zawiera ustawiony, rekomendowany scenariusz doboru produktu. Można zmienić scenariusz doboru produktu, ale spowoduje to, że scenariusz e-maila zmieni się na Własny.

Produkty z porzuconego koszyka i powiązane – w tym scenariuszu możliwe są trzy sposoby doboru produktów:

  • produkty pozostawione w koszyku
  • produkty współkupowane z produktem dodanym do koszyka (zasada działania mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które zostały kupione przez innych użytkowników przy zakupie produktu dodanego do koszyka)
  • produkty dodawane razem do koszyka z produktem dodanym do koszyka (zasada działania mechanizmu: wyświetlają się produkty, które zostały również dodane do koszyka razem z produktem dodanym do koszyka)

Produkty z porzuconego koszyka i oglądane podczas wizyty – w tym scenariuszu możliwe są dwa sposoby doboru produktów:

  • produkty pozostawione w koszyku
  • produkty ostatnio oglądane

Produkty ostatnio oglądane i podobne – w tym scenariuszu możliwe są dwa sposoby doboru produktów:

  • produkty ostatnio oglądane
  • produkty z tej samej kategorii, co ostatnio oglądane

Produkty ostatnio oglądane i współoglądane – w tym scenariuszu możliwe są dwa sposoby doboru produktów:

  • produkty ostatnio oglądane
  • produkty współoglądane z ostatnio oglądanym (zasada mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które były oglądane przez innych użytkowników razem z ostatnio oglądanym produktem)

WinBack – Produkty współkupowane i dobrane do kupionego produktu – w tym scenariuszu możliwe są cztery sposoby doboru produktów

  • produkty współkupowane z produktem kupowanym (zasada działania mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które kupowali inni użytkownicy przy zakupie danego produktu)
  • produkty dodawane razem z produktem kupowanym (zasada działania mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które inni użytkownicy dodawali do koszyka przy zakupie danego produktu)
  • produkty współoglądane z produktem kupowanym (zasada działania mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które oglądali inni użytkownicy przy zakupie danego produktu)
  • produkty współkupowane z produktem ostatnio oglądanym (zasada działania mechanizmu doboru: wyświetlają się produkty, które zostały zakupione przez innych użytkowników, oglądając produkty)

Własny – w tym scenariuszu możliwy jest dowolny dobór produktów:

  • produkty pozostawione w koszyku
  • produkty ostatnio oglądane
  • produkty z tej samej kategorii, co przeglądane
  • produkty z tej samej marki, co przeglądane
  • produkty z tej samej kategorii i marki, co przeglądane
  • produkty współkupowane z produktem ostatnio oglądanym
  • produkty dodawane razem do koszyka z ostatnio oglądanym
  • produkty współoglądane z ostatnio oglądanym
  • produkty współkupowane z produktem dodawanym do koszyka
  • produkty dodawane razem do koszyka z produktem dodanym do koszyka
  • produkty współoglądane z produktem dodanym do koszyka
  • produkty współkupowane z produktem kupowanym
  • produkty dodawane razem do koszyka z produktem kupowanym
  • produkty współoglądane z produktem kupowanym

WAŻNE: W przypadku braku dostępu do wybranego mechanizmu, należy skonsultować się z działem Customer Success, by go uruchomić.


4. Dostosuj ustawienia wysyłki wiadomości

Ostatnim krokiem jest wprowadzenie ustawień wysyłki wiadomości.

[1] Nazwa – w tym polu znajduje się nazwa e-maila pod jaką możesz ją znaleźć w systemie. Chcąc zmienić temat i nadawcę wiadomości musisz odznaczyć okno Zmień temat oraz nadawcę wiadomości. Wyświetlą Ci się dodatkowe pola.

[2] Temat wiadomość – wprowadź temat wiadomości w tym polu, który będzie się wyświetlał użytkownikowi jako temat e-maila. Wprowadzając temat możesz śledzić postęp zmian po prawej stronie ekranu na podglądzie wiadomości. Do tematu możesz dodać proste ikony (przycisk po prawej).

[3] Konto wysyłkowe – z rozwijanej listy wybierz adres e-mail, z którego zostanie wysłana wiadomość. Naciskając przycisk [ ] możesz szybko dodać kolejne konto wysyłkowe.

Dowiedz się jak dodać konto wysyłkowe

[4] Sklep internetowy – z rozwijanej listy wybierz sklep internetowy, z którego będą zaciągane produkty.

[5] Moment wysyłki – wybierz jedną z trzech opcji, kiedy chcesz wysłać e-mail ze scenariuszem (po porzuconym koszykupo wizyciepo zakupie).

[6] Wyślij po X godzinach po (porzuconym koszyku, wizycie, zakupie) – za pomocą slidera wybierz po jakim czasie zostanie wysłana wiadomość od porzucenia koszyka/wizyty/zakupu. Zakres wynosi od 1 do 100 godzin.  Po ustawieniu wysyłki e-maila po konkretnej ilości godzin od wybranego zdarzenia, tak naprawdę zostanie on wysłany po czasie dwukrotnie większym od określonego.

PRZYKŁAD: 
1) Jeśli ustawisz wysyłkę e-maila godzinę po porzuceniu koszyka to zostanie on wysłany dwie godziny po porzuceniu koszyka. 
2) Jeśli ustawisz wysyłkę e-maila dwie godziny po porzuceniu koszyka to zostanie on wysłany po czterech godzinach. 

[7] Nazwa kampanii Google Analytics – przy kreacji finalnej wiadomości możesz jeszcze raz zmienić parametr campaign, który będzie dodany do linku jako jeden z parametrów UTM.

[8] Test wiadomości – wybierz adres e-mail na który zostanie wysłana wiadomość testowa.

[9] Podgląd – po tym jak wprowadzisz adres e-mail do testu wiadomości będziesz mieć możliwość sprawdzenia jak wyglądają produkty.

[10] Generuj HTML – po tym jak wprowadzisz adres e-mail do testu wiadomości, wygeneruj  HTML, w tym trybie będziesz mógł edytować wiadomość.

[11] Wyślij test – kliknij by wysłać wiadomość testową.

[12] Podgląd – możesz zobaczyć jak wiadomość będzie wyglądała na ekranie monitora, tableta i smartphona.

[13] Zakończ – po wprowadzeniu wszystkich zmian kliknij, aby zakończyć proces tworzenia e-maila dynamicznego.

Istnieje możliwość zapisania wiadomości jako szkicu i aktywować ją później lub możesz od razu przejść do wysyłki.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024