Integracja z OpenCart 2.x-3.x

OpenCart jest platformą eCommerce, która umożliwia swoim klientom sprzedaż internetową. Dzięki integracji z naszym systemem prześlesz z OpenCart do SALESmanago ważne dane, które możesz w łatwy sposób wykorzystać do zautomatyzowania działań marketingowych i tym samym zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie.

Aby pobrać wtyczkę do OpenCart, kliknij tutaj.


Spis treści

  1. Podstawowe informacje
  2. Zakres Integracji
  3. Instalacja
  4. Konfiguracja
    A. Ustawienia konta
    B. Ustawienia platformy
    C. Ustawienia Kodu Monitorującego
    D. Zakładka „O wtyczce”
  5. Opis techniczny
    A. Eventy
    B. Baza danych
    C. Kod monitorujący

1. Podstawowe informacje

W artykule znajdziesz szczegółowe informacje na temat integracji z platformą OpenCart. Wtyczka jest stale udoskonalana i dostępna za darmo dla naszych klientów.

Integracja pozwala gromadzić w systemie SALESmanago zdarzenia (takie jak dodanie do koszyka czy zakup) z wszystkich twoich sklepów funkcjonujących w obrębie multistore. Automatyczne przypisanie szczegółu dotyczącego lokalizacji ułatwia analizowanie i wykorzystywanie danych uzyskanych w wyniku integracji.

Sprawdź najnowszą wersję wtyczki >>


 

2. Zakres integracji

Podstawowy zakres integracji obejmuje:

  • przesyłanie zdarzeń zewnętrznych CART i PURCHASE zarówno dla kontaktów zalogowanych, jak i niezalogowanych, ale posiadających utworzone wcześniej ciasteczko smclient,
  • eksport danych archiwalnych dotyczących klientów i zamówień,
  • automatyczne dodawanie Kodu Monitorującego na stronę,
  • możliwość ustawienia tagów, jakie mają być przypisywane kontaktom przesyłanym do systemu przy rejestracji, logowaniu, zapisie na newsletter oraz po dokonaniu zakupu,
  • dodawanie parametru monitorującego do kontaktów zapisujących się przez formularz,
  • przesyłanie kontaktów wraz z ich danymi oraz tagami przypisanymi w sklepie,
  • aktualizację statusu opt-in w SALESmanago i opcjonalnie z SALESmanago.

 

2. Instalacja

Rozpocznij instalację poprzez pobranie wtyczki >>

Po pobraniu wtyczki zaloguj się do panelu swojego sklepu OpenCart i przejdź do instalatora rozszerzeń w bocznym menu: Extensions Installer.

 

Na tym ekranie kliknij Upload [3] i wgraj wcześniej pobrany plik.

Po pomyślnej instalacji zobaczysz zielony pasek postępu [1] i informację o poprawnym załadowaniu wtyczki, a także nowy wpis w historii instalacji [2].

Po zainstalowaniu wtyczki będzie ona dostępna w zakładce Extensions SALESmanago [1]. Znajdziesz tam listę wszystkich sklepów, które możesz skonfigurować. Możesz też sprawdzić ich status integracji (aktywne/nieaktywne) [2]. Aby przejść do konfiguracji konkretnego sklepu, kliknij ikonę ołówka [3].

 


4. Konfiguracja

Po uruchomieniu wtyczki zobaczysz ekran logowania. W odpowiednich polach podaj dane, z których korzystasz podczas logowania do SALESmanago. Jeżeli twoje konto SALESmanago znajduje się na innym (customowym) endpoincie, zaznacz opcję Use custom endpoint [1] i wpisz odpowiedni adres w polu poniżej [2].

Czasami podczas logowania mogą wystąpić drobne trudności. Możliwe przyczyny to:

  • niepoprawne dane logowania – aby rozwiązać ten problem, sprawdź poprawność danych, logując się nimi do panelu administracyjnego SALESmanago;
  • dwustopniowa weryfikacja (2FA) – jeśli korzystasz z tej metody logowania, skontaktuj się z działem Customer Success, aby uzyskać więcej informacji;
  • niepoprawny endpoint – jeśli twoje konto SALESmanago znajduje się na innym (customowym) endpoincie, skorzystaj z opcji Zmień endpoint.

A. Ustawienia konta

[1] Client ID – to identyfikator twojego konta SALESmanago. Po zalogowaniu do systemu znajdziesz go w Ustawienia Integracja. Ta wartość jest dodawana automatycznie, więc nie musisz jej edytować.

[2] Endpoint – wskazuje lokalizację twojego konta SALESmanago. Ta wartość jest dodawana automatycznie, więc nie musisz jej edytować.

[3] Store location – to identyfikator feedu produktowego. Pozwala dopasować zamówienia i transakcje z twojego sklepu OpenCart do feedu produktowego dodanego w SALESmanago. Wartość tego pola powinna zgadzać się z wartością pola location, skonfigurowanym w feedzie produktowym (SALESmanago Ustawienia Integracja Feedy Produktowe). Zedytuj dowolne z pól, tak aby oba miały jednakową wartość. Dzięki temu wykorzystasz dane, aby wyświetlać produkty w ramkach rekomendacji, newsletterach i powiadomieniach Web Push.

[4] Contact Owner – na rozwijanej liście znajdziesz dostępne w SALESmanago adresy e-mail, które mają nadaną rolę ownera, czyli właściciela kontaktów. Wybierz adres e-mail, do którego będą przypisane nowe kontakty przesyłane z twojego sklepu.

WAŻNE: Jeśli na liście rozwijanej nie ma adresu e-mail, którego szukasz, naciśnij przycisk odświeżenia. Spowoduje to pobranie aktualnej listy właścicieli kontaktów z SALESmanago.

[1] Use Double Opt-in – zaznacz, jeśli chcesz włączyć Double Opt-in. To mechanizm, który pozwoli ci uzyskać potwierdzenie subskrypcji od twoich kontaktów. W takim przypadku użytkownik musi potwierdzić zgodę na otrzymywanie treści marketingowych, klikając w link wysłany w osobnej wiadomości po zapisaniu się na newsletter. Działanie to jest zgodne z najlepszymi praktykami marketingu opartego na zgodzie, a przy okazji poprawia wskaźniki dostarczalności, otwieralności i konwersji przy wysyłce wiadomości e-mail.

 

Domyślnie e-mail potwierdzający zapis do newslettera zostanie wysłany w wersji językowej dostosowanej do przeglądarki odbiorcy. W przypadku wysyłki e-maili z potwierdzeniem subskrypcji skonfigurowanej w SALESmanago powyższe pola możesz pozostawić puste, aby dane pobrały się bezpośrednio z systemu. Jeśli chcesz wybrać konkretny szablon, uzupełnij wszystkie 3 pola [2, 3, 4].

[2] Identyfikator szablonu – do wysyłki potwierdzenia wykorzystaj szablon przygotowany w systemie SALESmanago. 

[3] Identyfikator konta e-mail – wskaż konto e-mail, znajdujące się w systemie SALESmanago, z którego zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca zapis na newsletter. 

[4] Temat wiadomości e-mail – wpisz temat wiadomości potwierdzającej zapis na newsletter.

Czytaj więcej o aktywacji Double Opt-in na platformach eCommerce >>

[5] Synchronize contact status from SALESmanago zaznacz checkbox, jeśli chcesz aktywować synchronizację wsteczną. Dzięki temu system będzie sprawdzał, czy kontakt rejestrujący się w sklepie znajduje się już w twojej bazie w SALESmanago. Jeżeli kontakt przy rejestracji pominie zaznaczenie zgody, to zarówno w systemie SALESmanago, jak i na platformie OpenCart będzie miał status opt-in.

[6] Callbacki to linki, które pozwalają na synchronizację statusów opt-in i opt-out pomiędzy SALESmanago a twoją platformą eCommerce. URL-e callbacków należy skopiować i wkleić w odpowiednie pola w ustawieniach systemowych SALESmanago (Ustawienia Inne Aplikacja). 

PRZYKŁAD: Jeżeli kontakt wypisze się z newslettera poprzez wiadomość e-mail (link opt-out), to dzięki callbackowi informacja ta zostanie przesłana do wtyczki, a następnie zmieni się status kontaktu w platformie OpenCart.

Czytaj więcej o ustawieniach callbacków >>

 

B. Ustawienia Platformy

[1] CART updates become new events after – z rozwijanej listy wybierz czas, po którym zdarzenie CART (koszyk) nie będzie już dłużej aktualizowane, a kolejne akcje klienta utworzą nowe zdarzenie CART. W wielu przypadkach klienci twojego sklepu dodają i usuwają produkty z koszyka. Dzięki tej opcji zdecydujesz, po jakim czasie takie zmiany stworzą nowe zdarzenie CART.

PRZYKŁAD: Jeśli wybierzesz „72h”, to zdarzenia koszyka będą aktualizowały się przez 3 dni, a późniejsze zmiany w koszyku utworzą w SALESmanago nowe zdarzenie.

WAŻNE: Aktualizacja koszyka możliwa jest tylko w ramach tej samej przeglądarki (jeżeli użytkownik zaktualizuje koszyk w innej przeglądarce lub na innym urządzeniu, to do SALESmanago zostanie dodane nowe zdarzenie zewnętrzne).

[2] Custom monitoring cookie lifetime – pozwala ustawić czas, przez jaki ciasteczka (pliki cookies) pozostają w przeglądarce użytkownika odwiedzającego stronę. Opcja ta ułatwia dostosowanie konfiguracji do zasad RODO. Po zaznaczeniu tego checkboxa pojawia się pole tekstowe [3].

[3] Monitoring cookie lifetime – określ (w dniach) czas życia ciasteczka smclient. Domyślnie ustawione są 3652 dni, czyli 10 lat. Możesz podać wartość w ułamku, np. 2.5.

[4] Ignored domains – jeśli chcesz, aby dla pewnych domen (adresów e-mail) nie wysyłały się kontakty do SALESmanago, podaj ich listę w tym polu. W szczególności możesz tu podać domeny maili tymczasowych oraz maili pośrednich, takich jak allegromail.com.

WAŻNE: Domeny oddzielaj przecinkami, bez użycia spacji (np. example.com, allegromail.com).

[5] Tags assigned during registration – te tagi będą przypisywane do kontaktu po zarejestrowaniu się w sklepie jako klient.

[6] Tags assigned during login – te tagi będą przypisywane do kontaktu po zalogowaniu się do sklepu.

[7] Tags assigned during newsletter sign-up – te tagi będą przypisywane do kontaktu po zapisaniu się na subskrypcję newslettera.

[8] Tags assigned during purchase – te tagi będą przypisywane do kontaktu po dokonaniu zakupu.

[9] Tags assigned during guest purchase – te tagi będą przypisywane do kontaktu po dokonaniu zakupu jako gość. 

WAŻNE: Po zapisaniu ustawień wszystkie tagi zostaną przetworzone: małe litery zostaną zamienione na wielkie, a spacje zostaną zamienione na znak podkreślenia (_).

 

C. Ustawienia kodu monitorującego

[1] Disable Monitoring Code – ta opcja pozwala wyłączyć automatyczne dodawanie Kodu Monitorującego. Przydaje się, kiedy kolejność ładowania skryptów powoduje problemy techniczne lub monitorowanie kontaktów na wszystkich stronach jest niepożądane. 

WAŻNE: Jeśli zdecydujesz się wyłączyć dodawanie Kodu Monitorującego, pamiętaj, aby dodać go ręcznie, np. w plikach szablonu.

[2] smcustom – zaznacz, jeżeli chcesz, aby do Kodu Monitorującego została dodana flaga _smcustom z wartością „true”. Jest ona potrzebna, aby korzystać z dynamicznych skryptów dodawanych automatycznie przez SALESmanago.

[3] smbanners – zaznacz, jeżeli chcesz, aby do Kodu Monitorującego została dodana flaga _smbanners z wartością „true”, która pozwala na używanie skryptu do banerów.

[4] Currently used JavaScript – podgląd aktualnego Kodu Monitorującego na twojej platformie. Edycja tego pola nie jest możliwa. 

WAŻNE: Zmiany w podglądzie kodu są widoczne dopiero po zapisaniu zmian.

 

D. Eksport

Eksport kontaktów oraz zdarzeń zewnętrznych pozwala w prosty sposób przekazać do SALESmanago dane zebrane jeszcze przed instalacją wtyczki.

Zanim przystąpisz do eksportu, zwróć uwagę na trzy rzeczy:

  1. Eksport kontaktów może odbywać się wielokrotnie, czyli dane kontaktów będą aktualizowane w bazie SALESmanago przy każdym zleceniu transferu.
  2. Eksporty zdarzeń zewnętrznych powinny być poprzedzone eksportem kontaktów. Upewnij się, że twoje kontakty znajdują się w bazie SALESmanago, zanim zlecisz transfer.
  3. Eksport zdarzeń zewnętrznych powinien odbyć się tylko raz, w przeciwnym razie przesyłane do SALESmanago dane zduplikują się.

Eksport klientów OpenCart jako kontakty – ta opcja pozwala eksportować kontakty, które zarejestrowały się na platformie, z zachowaniem ich statusu zgody na newsletter. 

[1] Zakres dat – ustaw przedział czasowy, który będzie brany pod uwagę przy eksporcie kontaktów.

[2] Dodaj tag do eksportowanych kontaktów – w tym miejscu wpisz tagi, które zostaną przypisane do kontaktów po eksporcie do SALESmanago. Tagi oddzielaj przecinkami bez spacji.

Eksport zamówień OpenCart jako zdarzenia zewnętrzne – ta opcja pozwala eksportować zamówienia (zakupy) klientów. Jeżeli wtyczka SALESmanago jest zainstalowana od pewnego czasu, eksport zdarzeń zewnętrznych powinien być ograniczony do daty instalacji wtyczki.

[3] Zakres dat – ustaw przedział czasowy, który będzie brany pod uwagę przy eksporcie zdarzeń.

 

E. Zakładka „O wtyczce”

Zakładka zawiera wszystkie dane dotyczące wtyczki, które ułatwiają rozwiązywanie ewentualnych problemów z integracją.

[1] Nasze strony pomocy – zbiór wpisów na stronie pomocy związanych z integracją wtyczki.

[2] Dane integracji – zbiór informacji na temat: wersji PHP serwera, wersji samej wtyczki OpenCart oraz tych wersji, które można zintegrować z SALESmanago, a także informacje na temat ustawień i konfiguracji wtyczki.

[3] Error log – spis błędów aplikacji powiązanych z wtyczką SALESmanago.


 

5. Opis techniczny

 

A. Eventy

Wtyczka korzysta z następujących eventów:

Admin:

  • admin/view/common/column_left/before,
  • admin/model/customer/customer/editCustomer/after,
  • admin/model/customer/customer/addCustomer/after.

Catalog:

  • catalog/model/account/customer/addCustomer/after,
  • catalog/model/account/customer/editCustomer/after,
  • catalog/model/account/customer/editNewsletter/after,
  • catalog/model/account/address/editAddress/after,
  • catalog/model/account/address/addAddress/after,
  • catalog/model/checkout/order/addOrder/after,
  • catalog/model/checkout/order/addOrderHistory/after,
  • catalog/controller/common/footer/before,
  • catalog/controller/checkout/cart/add/after,
  • catalog/controller/checkout/cart/edit/before,
  • catalog/controller/checkout/cart/remove/after,
  • catalog/controller/account/login/after,
  • catalog/controller/checkout/guest/save/after.

 

B. Baza danych

Wtyczka używa tabeli prefix_setting. Dla każdego zalogowanego sklepu (store) tworzy dwa wpisy:

 

setting_id

store_id

code

key

value

serialized

1

1

salesmanago

platform_settings

json_value*

0

2

1

salesmanago

configuration

json_value*

0

*Ustawienia są zapisane w formacie obiektu JSON. 

 

C. Kod monitorujący

Wtyczka SALESmanago dodaje Kod Monitorujący podczas akcji catalog/controller/common/footer/before. Z racji zawiłej mechaniki platformy OpenCart tworzy plik w catalog/view/javascript o nazwie sm_monit_{client_id}_{store_id}.js, a następnie załącza go do każdej strony metodą $this->document->addScript().

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Czerwiec 14 2022 Czerwiec 03 2022