Integracja SALESmanago z Google Sheets przez LeadsBridge

Google Sheets to największy internetowy edytor, który całkowicie bezpłatnie umożliwia tworzenie arkuszy, korzystanie z wbudowanych formuł, tabeli, wykresów i licznych opcji formatowania. Jest to popularne narzędzie, z którego korzystają zarówno firmy, jak i indywidualni użytkownicy aby w obrębie grupy osób dzielić się danymi i udostępniać je w wprowadzone do dokumentu.

Korzyści:

  • Twoje kontakty zostaną w prosty sposób przeniesione do systemu SALESmanago
  • Sposób przenoszenia danych z arkusza pozwala na stworzenie bazy kontaktów wraz ze szczegółami
  • Jest to niezwykle wygodny sposób, aby zachować podział na wszystkie kategorie i mieć pewność, że po przeniesieniu kontaktów, podział ten zostanie zachowany

Poniżej znajduje się instrukcja jak krok po kroku przeprowadzić integrację. Zapoznaj się z naszym opisem integracji i krok po kroku zintegruj platformę SALESmanago z Google Sheets.


Spis treści:

  • KROK 1. Przygotowanie dokumentu Google Sheets
  • KROK 2. Logowanie do platformy LeadsBridge
  • KROK 3. Wybór integracji
  • KROK 4. Ustawienia
  • KROK 5. Dodanie Bridge’a
  • KROK 6. Bridge – ustawienia
  • KROK 7. Source
  • KROK 8. Destination
  • KROK 9. Fields Mapping
  • KROK 10. Test


KROK 1. Przygotowanie dokumentu Google Sheets

W pierwszym kroku przygotuj dokument Google Sheets i nazwij go w sposób, który ułatwi jego późniejsze odnalezienie.

WAŻNE: Pamiętaj aby dokument Google Sheets został przygotowany według standardów naszych plików do importu. Więcej informacji o tym jak przygotować plik do importu znajdziesz tutaj.

Przykładowy fragment dokumentu może wyglądać tak:


KROK 2. Logowanie do platformy LeadsBridge

Następnie zaloguj się na konto swojej platformy LeadsBridge.

W menu głównym po lewej stronie wybierz kolejno: Integrations → +Add New.


KROK 3. Wybór integracji

Zostaniesz automatycznie przekierowany do następującego widoku.

[1] Integration’s name – nazwij swoją integrację w sposób, który umożliwi Ci odnalezienie jej później na liście wszystkich integracji.

[2] Labels – dodaj etykietki, tagi, które również umożliwią odnalezienie konkretnej integracji na liście wszystkich integracji. Jest to pole nieobowiązkowe, jednak na potrzeby przyszłego filtrowania, etykiety z całą pewnością okażą się pomocne.

[3] Select integration – kliknij Browse a następnie odszukaj SALESmanago.

[4] Next – kliknij aby przejść do następnego kroku.

W ten sposób zakończył się pierwszy etap, gdzie wybrałeś 2 elementy, które zostaną ze sobą zintegrowane.


KROK 4. Ustawienia

Zostaniesz automatycznie przekierowany do następującego widoku. W tym kroku wprowadzisz ustawienia.

[1] URL – wprowadź adres strony internetowej

[2] Client ID – wprowadź indywidualne ID klienta

[3] API Secret – wprowadź API Secret

[4] Owner Email – wprowadź właściciela kontaktu, czyli podaj które konto w SALESmanago będzie właścicielem kontaktu

[5] Double Opt in behaviour when already opted in – w tym miejscu wybierz jeden z dostępnych scenariuszy w sytuacji gdy kontakt już posiada status opt in. Dostępne scenariusze:

  • Keep contact opted in and don’t send opt in email – zachowaj status opt in dla kontaktu i nie wysyłaj wiadomości email by potwierdzić ten status
  • Keep contact opted in and send opt in email – zachowaj status opt in dla kontaktu i wyślij wiadomość e-mail aby potwierdzić ten status
  • Opt out contact and send opt in email – przypisz kontaktowi status opt out i wyślij wiadomość email ze zgodą na wysyłki

[6] Use “Segment” as – w tym miejscu wybierz z rozwijanej listy etap w lejku

[7] Custom Fields – w tym miejscu możesz podać szczegóły niestandardowe na karcie kontaktu


KROK 5. Dodanie Bridge’a

Po przeprowadzeniu integracji SALESmanago i Google Sheets zostaniesz automatycznie przekierowany do strony głównej.

W menu głównym po lewej stronie wybierz kolejno Bridges → +Add new.


KROK 6. Bridge – ustawienia

W kolejnym kroku zostaniesz automatycznie przeniesiony do następującego widoku – zakładki Let’s start.

[1] Bridge’s name – podaj nazwę Bridge’a

[2] Labels – dodaj etykietki, tagi, które również umożliwią odnalezienie konkretnej integracji na liście bridges. Jest to pole nieobowiązkowe, jednak na potrzeby przyszłego filtrowania, etykiety z całą pewnością okażą się pomocne.

[3] Select Source – wybierz z rozwijanej listy Google Sheets

[4] Select Destination – wybierz z rozwijanej listy SALESmanago

[5] Next – kliknij, aby przejść do następnego kroku


KROK 7. Source

W kolejnym kroku zostaniesz przeniesiony do następującego widoku – zakładki Source.

[1] Source – wpisz: SALESmanago – Google Sheets

[2] Which Sheet? – znajdź swój arkusz, który stworzyłeś

[3] Filter Incoming Leads – kliknij jeśli chcesz przefiltrować leady, które zostaną zaciągnięte z arkusza

[4] Next – kliknij aby przejść dalej


KROK 8. Destination

Zostaniesz automatycznie przekierowany do następującego widoku – zakładki Destination.

[1] Destination – pole wypełnione automatycznie z nazwą integracji, możesz w tym miejscu wybrać inną opcję z rozwijanej listy lub zedytować wybraną.

[2] Which segment? – pole wypełnione automatycznie z opcją Send contacts to SALESmanago – wyślij kontakty do SALESmanago

[3] Double optin? – w tym miejscu wybierz czy chcesz aby kontakty otrzymaly maila potwierdzającego zapis do newslettera

[4] Do you also want to receive an email receipt each lead coming? – w tym miejscu wybierz czy chcesz otrzymywać wiadomość e-mail za każdym razem gdy nowe leady zostaną przeniesione do SALESmanago (YES) czy nie (NO).


KROK 9. Fields Mapping

Zostaniesz automatycznie przekierowany do następującego widoku – zakładki Fields Mapping.

[1] – są to elementy, które znajdują się na karcie kontaktu. Elementy możesz dodawać klikając rozwijaną listę [2] i potwierdzając przyciskiem Map this field.


KROK 10. Test

Zostaniesz automatycznie przekierowany do następującego widoku – Test.

W tym miejscu możesz przetestować swoją integrację.

[1] – w tym miejscu możesz wybrać czy chcesz przetestować integrację na nowym leadzie (Test with a new lead) czy na leadach już istniejących (Test with existing leads). Kliknij suwak aby wybrać jedną z tych opcji.

[2] Test now – kliknij aby rozpocząć testowanie

[3] Save & Publish – kliknij aby zapisz zmiany


Pamiętaj, że integracja SALESmanago z Google Sheets za pomocą LeadsBridge pozwala na automatyczne przeniesienie kontaktów z arkusza do systemu w sposób szybki i uporządkowany.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Kwiecień 23 2024