Centrum Segmentacji Kontaktów pozwala zarówno na zarządzanie istniejącymi segmentami, ale także na tworzenie nowych. Dodawanie nowego segmentu jest proste i intuicyjne. Dzięki predefiniowanym elementom można łatwo i szybko wyodrębnić istotne grupy odbiorców. System pozwala na przechowywanie 50 różnych segmentów.
Aby stworzyć nowy segment w Centrum Segmentacji Kontaktów w SALESmanago przejdź do
Odbiorcy → Segmentacja → Centrum Segmentacji → + Dodaj nowy segment
Spis treści
- Ogólne informacje
- Dane
- Filtry
1. Ogólne informacje
Kreator segmentów pozwala krok po kroku stworzyć szczegółowe grupy odbiorców korzystając z hiper-segmentacji, która uwzględnia zainteresowania i zachowania konsumentów w celu zrozumienia ich indywidualnych preferencji. Dzięki wstępnie zdefiniowanym grupom odbiorców moduł pozwala angażować wszystkie kontakty w bardzo spersonalizowany sposób. Konstrukcja kreatora umożliwia wybór predefiniowanych grup, jak na przykład “klienci z wysokim ryzykiem churnu” jednym kliknięciem.
2. Dane
[1] Nazwa segmentu – wprowadź nazwę segmentu, dzięki której łatwo go będzie później zidentyfikować.
[2] Opis segmentu (opcjonalne) – dodaj opis, który będzie dodatkowym wyjaśnieniem jaka grupa odbiorców do niego trafia.
[3] Wybierz kontakty – dodaj kontakty lub grupy kontaktów, które będa tworzyć segment; do wyboru masz dwie metody.
- [A] Wprowadź kryteria – wpisz ręcznie kryteria wyboru kontaktów i wybierz pożądany element z listy sugestii.
- [B] Wybierz z listy – w pojawiającym się oknie wybierz interesującą grupę selektorów i zaznacz w razie potrzeby dodatkowe opcje.
Zacznij od rozwinięcia okna wyboru [1]. Następnie zacznij wpisywać nazwę predefiniowanego segmentu [2] lub przeglądać listę [3]. Dodaj wszystkie interesujące cię grupy kontaktów i kliknij Zapisz aby zachować efekt pracy.
[4] Wyklucz kontakty (opcjonalne) – jeśli jest taka potrzeba, wyklucz z grupy kontakty, które nie powinny się znaleźć w danym segmencie, mimo że spełniają warunki podane w poprzednim kroku [3]
- [C] Wprowadź kryteria – wpisz ręcznie kryteria wyboru kontaktów i wybierz pożądany element z listy sugestii
- [D] Wybierz z listy – w pojawiającym się oknie wybierz interesującą grupę selektorów i zaznacz w razie potrzeby dodatkowe opcje
[5] Dalej – kliknij aby przejść do kolejnego kroku tworzenia segmentu.
WAŻNE: Poszczególne selektory rozszerzają grupę kontaktów, czyli są rozpatrywane jako połączone spójnikiem „lub”. Oznacza to, że żeby znaleźć się w segmencie kontakt musi spełniać przynajmniej jeden z zaznaczonych warunków.
Listę wszystkich segmentów wraz z opisem znajdziesz we wpisie:
Predefiniowane segmenty do adresowania wysyłek>>
3. Filtry
Opcja filtrowania pozwala na jeszcze dokładniejsze określenie grupy docelowej.
Aby dodać filtr kliknij przycisk +Dodaj filtr [1].
Następnie z rozwijanej listy wybierz filtr lub filtry każdorazowo określając kryteria filtrowania w wybranym zakresie. Gdy grupa jest gotowa kliknij Dalej by przejść do podsumowania, gdzie możesz zapisać grupę przyciskiem Zapisz.
WAŻNE: Filtry są rozpatrywane jako połączone spójnikiem „i”. Oznacza to, że żeby znaleźć się w segmencie kontakt musi spełniać wszystkie zaznaczone warunki.
Bardziej szczegółowe informacje o filtrach znajdziesz we wpisie:
Zaawansowane możliwości adresowania wiadomości – filtrowanie>>