Centrum Segmentacji Kontaktów – Dodawanie segmentu

 

Centrum Segmentacji Kontaktów pozwala zarówno na zarządzanie istniejącymi segmentami, ale także na tworzenie nowych. Dodawanie nowego segmentu jest proste i intuicyjne. Dzięki predefiniowanym elementom można łatwo i szybko wyodrębnić istotne grupy odbiorców. System pozwala na przechowywanie 50 różnych segmentów.

 

Aby stworzyć nowy segment w Centrum Segmentacji Kontaktów w SALESmanago przejdź do 

Odbiorcy → Segmentacja → Centrum Segmentacji → + Dodaj nowy segment

 

Spis treści

  1. Ogólne informacje
  2. Dane
  3. Filtry

1. Ogólne informacje

 

Kreator segmentów pozwala krok po kroku stworzyć szczegółowe grupy odbiorców korzystając z hiper-segmentacji, która uwzględnia zainteresowania i zachowania konsumentów w celu zrozumienia ich indywidualnych preferencji. Dzięki wstępnie zdefiniowanym grupom odbiorców moduł pozwala angażować wszystkie kontakty w bardzo spersonalizowany sposób. Konstrukcja kreatora umożliwia wybór predefiniowanych grup, jak na przykład “klienci z wysokim ryzykiem churnu” jednym kliknięciem. 


2. Dane

 
 

[1] Nazwa segmentu – wprowadź nazwę segmentu, dzięki której łatwo go będzie później zidentyfikować.

[2] Opis segmentu (opcjonalne) – dodaj opis, który będzie dodatkowym wyjaśnieniem jaka grupa odbiorców do niego trafia.

[3] Wybierz kontakty – dodaj kontakty lub grupy kontaktów, które będa tworzyć segment; do wyboru masz dwie metody.

  • [A] Wprowadź kryteria – wpisz ręcznie kryteria wyboru kontaktów i wybierz pożądany element z listy sugestii.
  • [B] Wybierz z listy – w pojawiającym się oknie wybierz interesującą grupę selektorów i zaznacz w razie potrzeby dodatkowe opcje.
 
 

Zacznij od rozwinięcia okna wyboru [1]. Następnie zacznij wpisywać nazwę predefiniowanego segmentu [2] lub przeglądać listę [3]. Dodaj wszystkie interesujące cię grupy kontaktów i kliknij Zapisz aby zachować efekt pracy.

[4] Wyklucz kontakty (opcjonalne) – jeśli jest taka potrzeba, wyklucz z grupy kontakty, które nie powinny się znaleźć w danym segmencie, mimo że spełniają warunki podane w poprzednim kroku [3]

  • [C] Wprowadź kryteria – wpisz ręcznie kryteria wyboru kontaktów i wybierz pożądany element z listy sugestii
  • [D] Wybierz z listy – w pojawiającym się oknie wybierz interesującą grupę selektorów i zaznacz w razie potrzeby dodatkowe opcje

[5] Dalej – kliknij aby przejść do kolejnego kroku tworzenia segmentu.

WAŻNE: Poszczególne selektory rozszerzają grupę kontaktów, czyli są rozpatrywane jako połączone spójnikiem „lub”. Oznacza to, że żeby znaleźć się w segmencie kontakt musi spełniać przynajmniej jeden z zaznaczonych warunków. 

Listę wszystkich segmentów wraz z opisem znajdziesz we wpisie:

Predefiniowane segmenty do adresowania wysyłek>>


3. Filtry

 

Opcja filtrowania pozwala na jeszcze dokładniejsze określenie grupy docelowej. 

 
 

Aby dodać filtr kliknij przycisk +Dodaj filtr [1].

 
 

Następnie z rozwijanej listy wybierz filtr lub filtry każdorazowo określając kryteria filtrowania w wybranym zakresie. Gdy grupa jest gotowa kliknij Dalej by przejść do podsumowania, gdzie możesz zapisać grupę przyciskiem Zapisz.

WAŻNE: Filtry są rozpatrywane jako połączone spójnikiem „i”. Oznacza to, że żeby znaleźć się w segmencie kontakt musi spełniać wszystkie zaznaczone warunki. 

Bardziej szczegółowe informacje o filtrach znajdziesz we wpisie:

Zaawansowane możliwości adresowania wiadomości – filtrowanie>>

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024