Przydatne linki
Kluczowa informacja to parametr, który odnosi się do konkretnej cechy lub preferencji Kontaktu. Składa się ona z dwóch części: atrybutu oraz wartości. Atrybut mówi o tym, czego dotyczy informacja, a wartość pozwala ją określić ilościowo. Dzięki Zdarzeniu Kontakt uzupełnił Kluczową informację możesz automatycznie dostosować komunikację z klientem w momencie kiedy tylko poda Kluczowe informacje za pomocą Centrum Preferencji Klienta. W praktyce oznacza to, że jeżeli system zarejestruje podanie Kluczowej informacji, wtedy zostanie uruchomiona reguła.
Aby użyć Zdarzenia Zdarzenie: Kontakt uzupełnił Kluczową informację, należy przejść do
Procesy Automatyzacji → Reguły Automatyzacji → Dodaj nową regułę → Elementy → Dodaj Zdarzenia
Spis treści
1. Informacje ogólne
Reguła Automatyzacji to proces, który reaguje na zachowania Kontaktów w różnych kanałach. Składa się z 2 lub 3 elementów podstawowych:
- Zdarzenie, czyli coś, co musi się wydarzyć i zostać zarejestrowane przez system, aby zainicjować (uruchomić) regułę.
- Warunek (opcjonalnie), czyli założenie, które musi zostać spełnione, żeby reguła została zainicjowana (uruchomiona) dla danego Kontaktu.
- Akcja, czyli to, co robi system po wystąpieniu zdarzenia inicjującego regułę.
Jednym ze Zdarzeń dostępnych w systemie SALESmanago jest podanie przez Kontakt w Centrum Preferencji Klienta Kluczowej Informacji.
2. Dodawanie Zdarzenia do Reguły
[1] Wybór Zdarzenia – po wybraniu zakładki Elementy przejdź do Zdarzeń i znajdź na liście Zdarzenie: Kontakt uzupełnił Kluczową informację. Możesz również wpisać nazwę tego Zdarzenia w wyszukiwarce. Następnie przeciągnij Zdarzenie na panel.
[2] Ustawienia Zdarzenia – kliknij przycisk, aby wybrać Kluczową Informację, której podanie przez Kontakt uruchomi Regułę Automatyzacji.
3. Ustawienia Zdarzenia
[1] Kluczowa informacja – wybierz z listy Kluczową informację, której podanie przed Kontakt uruchomi Regułę Automatyzacji. Na liście znajdują się wszystkie Kluczowe Informacje, które zostały utworzone w systemie.
Aby zachować ustawienia, kliknij przycisk Zapisz zmiany. Teraz możesz kontynuować tworzenie swojej Reguły.