Analityka testów A/B

W artykule wyjaśniono sposób interpretowania analityki testów A/B wiadomości e-mail.

Testy A/B są jednym z najlepszych sposobów na optymalizację komunikacji elektronicznej oraz zwiększanie skuteczności kampanii e-mail. Test A/B możesz przeprowadzić z wykorzystaniem dowolnych dwóch wiadomości z Listy e‑maili (ale nie e‑maili z potwierdzeniem subskrypcji).

Aby zobaczyć wyniki testu A/B, przejdź do

Kanały → Email Marketing → Lista e-maili → Testy A/B


Spis treści

  1. Podstawowe informacje
  2. Analityka testów A/B

1. Podstawowe informacje

Na platformie SALESmanago możesz przeprowadzać testy A/B wiadomości e-mail, które pozwalają sprawdzić skuteczność dwóch wariantów e-maila na niewielkim procencie docelowych odbiorców. Najczęstszą praktyką jest przygotowanie dwóch wariantów e-maila, które różnią się między sobą drobnymi szczegółami, takimi jak temat czy główny baner, i sprawdzenie, który z wariantów jest bardziej skuteczny pod względem wskaźnika Open Rate (OR) bądź Click-Through Rate (CTR).

WSKAZÓWKA: Jeżeli chcesz przetestować efektywność tematu e-maila lub ustalić najlepszy czas na wysyłkę wiadomości, zaleca się wybór zwycięskiego e-maila na podstawie wyższego OR.

Jeżeli chcesz przetestować efektywność treści e-maila, zaleca się wybór zwycięskiego e-maila na podstawie wyższego CTR.

Zwycięski e-mail możesz wysłać do pozostałych odbiorców z grupy docelowej (tzn. do Kontaktów, które nie otrzymały żadnego z testowanych e-maili).

Dowiedz się więcej o konfiguracji i wysyłce testów A/B >>

Niezależnie od tego, czy twój test A/B nadal trwa, czy został zakończony, możesz sprawdzić jego aktualne wyniki i porównać skuteczność obu testowanych wariantów. Aby to zrobić, przejdź do Menu → Kanały → Email Marketing → Lista e-maili, a następnie wybierz zakładkę Testy A/B [1].

Zobaczysz listę ukończonych oraz trwających testów A/B.

Tutaj możesz sprawdzić podstawowe informacje o każdym teście, jak również stworzyć nowy test, poprzez kliknięcie na przycisk + Nowy test A/B w prawym górnym rogu ekranu.

Dowiedz się więcej o Liście e-maili >>

Aby zobaczyć wyniki testu A/B, znajdź go na liście.

WSKAZÓWKA: Aby szybko znaleźć pozycję na liście, użyj pola wyszukiwania [A]. Jeżeli masz kilka grup testów A/B, możesz zawęzić listę, wybierając odpowiednią grupę z rozwijanego menu [B]. Możesz również wybrać jeden lub więcej filtrów [C].

Kiedy znajdziesz interesujący cię test, kliknij na Szczegóły [1] w kolumnie Akcje.

Otworzy się nowe okno z pełną analityką wybranego testu A/B (zob. sekcja 2 poniżej).


2. Analityka testów A/B

Po kliknięciu na Szczegóły otworzy się nowe okno, które zawiera trzy zakładki:

Zakładka Porównanie [A] zawiera szczegółowe wyniki testu A/B, przedstawione w formie przejrzystej tabeli:

Oprócz nazw oraz tematów obu e-maili, w tabeli możesz sprawdzić następujące dane:

  • Wszystkie wiadomości – liczba e-maili wysłanych w ramach testu A/B.
  • Nieudane – liczba wiadomości, którch wysyłka się nie udała (twarda zwrotka).
  • Zaplanowane – liczba wiadomości, które pozostały do wysłania w dniu i o godzinie określonej w ustawieniach testu A/B.
  • Unikalne otwarcia – wskaźnik OR osiągnięty przez każdy z wariantów e-maila. Kliknij na przycisk Kto?, aby zobaczyć listę Kontaktów, które otworzyły wiadomość e-mail.
  • Unikalne kliknięcia – wskaźnik CTR osiągnięty przez każdy z wariantów e-maila. Kliknij na przycisk Kto?, aby zobaczyć listę Kontaktów, które kliknęły na link umieszczony w wiadomości e-mail.
  • Wypisane kontakty – liczba Kontaktów, które kliknęły na link opt-out. Kliknij na przycisk Kto?, aby zobaczyć listę Kontaktów, które zrezygnowały z subskrypcji.
  • Wybrane kontakty – tutaj możesz zobaczyć segmenty, selektory oraz filtry zastosowane przy definiowaniu grupy odbiorców danego testu A/B.

Jeżeli podczas konfiguracji e-maila nie wybrano opcji automatycznej wysyłki zwycięskiego wariantu, możesz wysłać go teraz. Porównaj wyniki osiągnięte przez oba warianty i wyślij zwycięską wiadomość do pozostałych Kontaktów (tzn. Kontaktów, które nie otrzymały żadnego z testowych e-maili).

W ostatnim wierszu tabeli (Wyślij zwycięski e-mail) znajdują się dwa przyciski:

Jeżeli uznasz, że test A wypadł lepiej, kliknij na Wyślij A; jeżeli uznasz, że wyniki testu B są bardziej zadowalające, kliknij na Wyślij B. W obu przypadkach wiadomość e-mail zostanie wysłana (lub zaplanowana) natychmiast po kliknięciu na wybrany przycisk.

Jeżeli chcesz śledzić dalsze wyniki e-maila, przejdź do Menu → Kanały → Email Marketing → Analityka e-maili → zakładka Wysłane.

Dowiedz się więcej o Analityce e-maili >>

Zakładki [B] zawierają podgląd obu testowanych wariantów oraz podstawowe informacje na ich temat:

Kliknij na Test A lub Test B, aby zobaczyć, jak oba e-maile wyglądają na różnych urządzeniach, przejrzeć ich szczegóły (nazwa oraz grupa) oraz ich ustawienia (konto wysyłkowe, temat i preheader).

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024