Ustawienie własnego przycisku w Live Chat

Live Chat umożliwia szybką i sprawną komunikację z klientami. Dzięki niemu jesteś do dyspozycji klienta cały czas i możesz szybko zareagować na wszystkie zapytania i problemy klienta.

Personalizacja przycisku w Live Chat pozwala Ci ustawić swój customowy przycisk, np. z logiem Twojej firmy, a także jego pozycje w dowolnym miejscu na stronie. Po przyciśnięciu rozwija się okno czatu na ekranie, w którym użytkownik może rozpocząć konwersację z konsultantem lub zostawić dla niego wiadomość, jeżeli konsultant jest offline.


Główne kroki:

  1. Przejdź do ustawień live chatu
  2. Ukryj przycisk
  3. Kod JavaScript
  4. Jak zmienić wygląd okna live chatu

1. Pierwszym niezbędnym krokiem do spersonalizowania własnego przycisku jest ukrycie domyślnego przycisku z systemu. Można to zrobić wchodząc w tryb edycji Live Chatu lub przy tworzeniu czatu w pierwszym kroku ustawień.

Aby otworzyć okno edycji istniejących chatów, należy udać się do sekcji: Menu → Komunikacja WWW → Live Chat → Panel Live Chat → Edytuj LiveChaty

Aby przejść do edycji wybranego chatu, kliknij w ikonę wyróżnioną na widoku poniżej.


2. W ustawieniach okna Live Chatu na samym dole znajduje się checkbox Ukryj przycisk. Po zaznaczeniu tej opcji, po prawej stronie ekranu w podglądzie zniknie przycisk, który rozwija okno Live Chatu.


3. Kod JavaScript.

window.smLiveChat = {
    enabled: false, 
    toggleChat: function() 
};
enabled: false, – czy live chat już się załadował
toggleChat: function() – pokaż/ukryj czat
window.smLiveChat.toggleChat = function () {
    return toggleResult;
};
Możliwe wartości dla toggleResult:
  • Czat się nie otworzył, oczekiwanie na odpowiedź z serwera
toggleResult = {
    success: false,
    opened: false,
    code: 1,
    reason: "Waiting for response from server"
};
  • Czat otworzył się poprawnie
toggleResult = {
    success: true,
    opened: boolean
};
  • Czat się nie otworzył:
toggleResult = {
    success: false,
    opened: false,
    code: 2,
    reason: "No chat available for current location"
};

Natomiast w momencie, gdy na stronie wyświetli się czat wywoła się funkcja:

window.smLiveChatAfterInitCallback: function()

4. Jak zmienić wygląd okna Live Chatu?

Aby dodać własną grafikę i zmienić wygląd okna Live Chatu, znajdź w skrypcie INSERT_IMAGE_URL i tam umieść URL obrazka.

Następnie skopiuj poniższe i umieść przed zamknięciem sekcji body.

    (function(){
        var imgUrl = 'INSERT_IMAGE_URL';
        var C_NAME = 'smlccl';
        var IS_COOKIE_CREATED = false;
        var onImgClick = function(div){
            if(!IS_COOKIE_CREATED){
                smCreateCookie(C_NAME, 'true', 365 * 5);
                IS_COOKIE_CREATED = true;
                div.remove();
            }
        };
        var createAndInsertImage = function(chat, chatIframe){
            var img = document.createElement('img');
            var imgStyle = 'margin: 0!important;padding: 0!important;border: 0!important;z-index: 98!important;cursor: pointer!important;';
            img.setAttribute('src', imgUrl);
            img.setAttribute('style', imgStyle);
            var div = document.createElement('div');
            var bottom = ( parseInt(window.getComputedStyle(chatIframe).getPropertyValue('bottom')) + 70 ) + 'px';
            var divStyle = 'position:fixed;right: 25px!important;z-index: 98!important;';
            div.setAttribute('style', divStyle);
            div.style.bottom = bottom;
            var clearListener = chatIframe.contentWindow.document.body.addEventListener('click', function(){
                onImgClick(div);
            }, true);
            img.onclick = function(){
                if(window.smLiveChat){}
                window.smLiveChat.toggleChat();
                onImgClick(div);
            };
            div.appendChild(img);
            chat.appendChild(div);
            window.addEventListener('resize', function(){
                div.style.bottom = ( parseInt(window.getComputedStyle(chatIframe).getPropertyValue('bottom')) + 70 ) + 'px';
            });
            return div;
        };
        var smInsertImageToChat = function(){
            var chats = document.getElementsByClassName('bhr-chat');
            var chatIframes = document.getElementsByClassName('bhr-chat__launch');
            if(chats.length && chatIframes.length) {
                var chat = chats[0];
                var chatIframe = chatIframes[0];
                createAndInsertImage(chat, chatIframe);
            }
        };
        var clientWidth = function () { return Math.max(window.innerWidth, document.documentElement.clientWidth);};
        window.smLiveChatAfterInitCallback = function(){
            if(typeof smReadCookie == 'function' && smReadCookie(C_NAME) !== 'true' && clientWidth() > 480){
                smInsertImageToChat();
            }
        };
    })();

WAŻNE: Pamiętaj aby powyższy kod wstawić w znacznikach script.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024