Przydatne linki
Kreator Alertu pozwala wysyłać automatyczne powiadomienia o bieżącej aktywności kontaktu na zdefiniowanej stronie do użytkownika systemu. Alert zostaje wysłany w momencie wejścia kontaktu na monitorowaną witrynę. Jeżeli w kreatorze zdefiniowane jest kilka stron, alert zostaje wysłany po odwiedzeniu przynajmniej jednej z nich. Alert zawiera podstawowe dane demograficzne wraz z krótką historią ostatniej aktywności kontaktu.
Ta opcja jest wyjątkowo przydatna dla działu handlowego/sprzedaży umożliwiając dotarcie prosto do klienta dzięki natychmiastowej informacji o jego zainteresowaniach.
Aby stworzyć alert aktywności użytkownika, przejdź do zakładki Procesy automatyzacji -> Kreator -> Alert
[A] Nazwa
[A1] Wprowadź nazwę alertu – aby rozpocząć ustawianie alertu, wprowadź dla niego nazwę.
Kliknij Następne, aby przejść dalej.
[B] Wybierz stronę
[B1] Odwiedzana strona (URL) – tu wybierz docelową stronę internetową. Po wejściu kontaktu na tę stronę alert zostaniee wysłany do użytkownika.
[B2] ** – jeżeli chcesz, aby alert wysyłany był po odwiedzeniu przez kontakt dowolnej podstrony, podaj tutaj jej adres URL (końcową część linku). W ten sposób możesz wyodrębnić grupę potencjalnych klientów zainteresowanych konkretnym tematem.
[B3] przez min – oznacza minimalny czas kontaktu na stronie powodujący wysłanie alertu.
Ważne: czas mierzony jest od wejścia na podstronę do przejścia na kolejną. Jeżeli strona zostanie wcześniej zamknięta, alert nie będzie wysłany.
Kliknięcie znaku „+” otwiera nowe rubryki do wybrania kolejnych stron.
Kliknij Następne, aby przejść dalej.
[C] Częstotliwość
[C1] Jak często chcesz otrzymywać alerty – wybierz, jak często alerty mają być wysyłane. Ich częstotliwość można wybrać według podanych opcji:
- raz na dzień,
- raz na tydzień,
- raz na miesiąc,
lub spersonalizować ile razy na dzień, tydzień, miesiąc chcesz otrzymywać powiadomienia:
- wybierz dokładnie.
Przykład: Jeśli wybierzesz opcję „raz na dzień”, a kontakt odwiedzi stronę kilka razy w ciągu dnia, dostaniesz tylko jeden alert w dany dzień.
Kliknij Następne, aby przejść dalej.
[D] Szczegóły
[D1] Kto ma otrzymywać alerty – wybierz odbiorcę alertu.
- Wyślij alert do mnie – alert zostanie dostarczony do użytkownika zalogowanego w danym momencie na stronie panelu.
- Wyślij alert do Głównego Właściciela kontaktu – alert zostanie dostarczony do osoby, do której przypisany jest kontakt, na przykład do handlowca, który ma przypisaną grupę kontaktów.
- dołącz na CC – oprócz alertu dostarczonego do mnie lub do Głównego Właściciela kontaktu można dodać kolejnego odbiorcę, lub odbiorców wpisując ich adresy e-mail (maksymalnie 255 znaków).
[D2] Opis alertu – dla alertu możesz stworzyć opis, który będzie zawarty w jego górnej części. Warto w tym miejscu dodać informacje, w jakim momencie dany alert jest wysyłany do użytkownika.
[D3] Dodaj załącznik – możesz także dodać załącznik. Treść takiego załącznika można wpisać ręcznie lub wprowadzić szablon Freemaker, a następnie wybrać format.
Kliknij Następne, aby przejść dalej.
[E] Podsumowanie
[E1] Podsumowanie Twojego alertu – jest to podsumowanie procesu tworzenia alertu:
- alert na: strona, którą kontakt musi odwiedzić, aby alert został wysłany,
- wysłany: jak często alert będzie wysyłany,
- adresat: na jaki adres e-mail będzie wysłany alert,
- treść załącznika: informacje o ewentualnie dodanym załączniku.
[E2] Aktywuj alert – aby aktywować powiadomienia, przełącz opcję z OFF na ON.
Kliknij Zapisz, żeby zapisać alert w systemie.
Gotowy alert będzie wyglądał następująco:
Więcej informacji znajdziesz tutaj>>
Analityka
W kreatorze Alertu dostępna jest analityka. Możesz dzięki temu poznać statystyki powiązane z tym kreatorem. Dowiedz się jak pracować z panelem analityki reguł automatyzacji >>
newsletter
Śledź nas