CRM: ZARZĄDZAJ LEADAMI

 

Zakładka Zarządzaj leadami w panelu CRM jest szczególnie przydatna w codziennej pracy działów, które bezpośrednio współpracują z leadami. Lejki sprzedażowe ułatwiają analizę i zarządzanie procesem sprzedaży przede wszystkim w sektorze B2B oraz w kanale offline. Cały proces sprzedaży podzielony zostaje na fazy ze względu na stopień zaawansowania negocjacji handlowych i prawdopodobieństwo podpisania umowy (prawdopodobieństwo rośnie wraz ze stopniem zaawansowania negocjacji). Ogółem wszystkich działań handlowych jest właśnie lejek sprzedaży. Realizacja procesu sprzedaży polega na przesuwaniu prospektów do wyższych faz (po spełnieniu odpowiednich warunków) aż do momentu podpisania umowy.

Tak wygląda przykładowy lejek sprzedażowy:
kampania_6

>> Zobacz, jak stworzyć nowy lejek

 

Jak to działa?

Za pomocą zakładki Zarządzaj leadami nie stworzysz nowych lejków sprzedażowych, ale będziesz mógł łatwo zarządzać własnymi procesami sprzedażowymi na własnej grupie klientów. Twoi sprzedawcy otrzymują bezpośredni dostęp do własnej grupy kontaktów. Każdy użytkownik w systemie zobaczy wyłącznie kontakty, których jest głównym właścicielem.

Przykład:

Stworzyłeś lejek sprzedażowy, który pokazuje przepływ kontaktów, począwszy od dodania do systemu, a skończywszy na statusie klienta. Taki lejek może zawierać tysiące kontaktów na każdym etapie, co stanowi spory problem dla organizacji pracy sprzedawców. Dzięki panelowi Zarządzaj leadami, poszczególny sprzedawca zobaczy jedynie swoje kontakty i będzie mógł monitorować etapy lejka, w którym aktualnie się znajdują. Tym samym z łatwością wybierze klientów do skontaktowania w pierwszej kolejności, ustali priorytety operacyjne, przeanalizuje swoją efektywność sprzedażową i zidentyfikuje potencjalne problemy w lejku.

 

Korzyści

  • uporządkujesz własne działania sprzedażowe,
  • efektywnie zarządzisz swoimi kontaktami,
  • sprawnie kontrolujesz przemieszczanie się kontaktu między etapami lejka,
  • łatwo przeciągniesz kontakty pomiędzy etapami lejka za pomocą drag and drop,
  • zobaczysz najważniejsze informacje sprzedażowe w jednym miejscu.

 

PRZEJDŹ DO CRM => ZARZĄDZAJ LEADAMI


  1. Jak rozpocząć pracę w panelu Zarządzaj Leadami?
  2. Sortowanie

 

Jak rozpocząć pracę w panelu Zarządzaj Leadami?

  1. Stwórz lejek sprzedażowy w zakładce Kampanie i lejki. Więcej >>>
  2. Zdefiniuj sposób przenoszenia kontaktów między etapami. Możesz to zrobić ręcznie lub automatycznie. Więcej >>>
  3. Przejdź do zakładki CRM => Zarządzaj leadami, aby wyświetlić dany lejek.

[1] Twoje kontakty w lejku sprzedażowym w nawiasie znajduje się adres e-mail użytkownika systemu.

[2] Wybierz z listy wcześniej utworzonych lejków ten, na którym chcesz rozpocząć swoją pracę. Na ekranie wyświetli się wybrany lejek z podziałem na etapy oraz kontaktami do nich przypisanymi.

[3] Szukaj – w tym miejscu możesz wyszukać kontakt po nazwie lub adresie e-mail.

[4] Sortowanie etapu – przeczytaj poniżej o możliwościach sortowania.

[5]  Liczba kontaktów na każdym etapie lejka – liczba kontaktów, których użytkownik jest głównym właścicielem na poszczególnym etapie.

 

Sortowanie

Kliknij, aby rozwinąć możliwości sortowania. Sortowanie jest szczególnie przydatne podczas kontaktowania się z poszczególnymi klientami. Jeśli priorytetem jest kontakt z najnowszymi kontaktami czy tymi, którzy są szczególnie zaangażowani – łatwo odnajdziesz kontakty spełniające wybrane kryteria.

Możesz posortować etap lejka:

a) po dacie dodania kontaktu do lejka:

  • od najnowszych
  • do najstarszych

b) po dacie utworzenia kontaktu:

  • od najnowszych
  • od najstarszych

c) po scoringu:

  • od najwyższych
  • od najniższych

UWAGA: Możesz wybrać tylko jeden rodzaj sortowania dla wszystkich etapów lejka. W momencie zmiany sortowania w którymkolwiek z etapów inne etapy zostaną automatycznie posortowane w analogiczny sposób.

 


Więcej

>> Jak utworzyć lejek sprzedażowy w zakładce Kampanie i lejki

>> Jak wykorzystać lejek sprzedażowy

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas