Zastosowanie w marketingu

Powiadomienia Web Push to krótkie wiadomości, które wyślesz prosto na urządzenie osoby, do której chcesz dotrzeć. Możesz wysłać je natychmiast lub zaplanować wysyłkę na konkretny termin. Powiadomienie Web Push składa się z małej ikony, tytułu i krótkiej wiadomości, a jeśli wybierzesz wariant Rich Web Push, to wtedy będzie miało także atrakcyjną grafikę w większym rozmiarze. Jest podlinkowane do wybranej strony WWW. Powiadomienia Web Push wyświetlają się po uruchomieniu przeglądarki, nawet poza twoją stroną WWW. Co więcej, powiadomienia Web Push nie wymagają od osób subskrybujących pozostawienia danych osobowych – wystarczy zgoda na ich otrzymywanie.


Spis treści

  1. Historia powiadomień Web Push
  2. Rodzaje powiadomień Web Push
  3. Zgoda na otrzymywanie powiadomień Web Push
  4. Korzyści z zastosowania powiadomień Web Push
  5. Kompatybilność powiadomień Web Push
  6. Przykłady zastosowania powiadomień Web Push

1. Historia powiadomień Web Push

Powiadomienia Web Push w momencie pojawienia się na rynku stanowiły ciekawą alternatywę dla innych kanałów komunikacji marketingowej. Pozwalały marketerom na szybkie dotarcie nawet do tych klientów, którzy nie zostawili swojego adresu e-mail. Dużą zaletą powiadomień Web Push było to, że wyświetlały się na ekranach nawet wtedy, gdy osoby, do których były skierowane korzystały z przeglądarki, ale nie znajdowały się na stronie czy profilu social media nadawcy. Z czasem okazało się, że grupy konsumenckie doceniły ten kanał komunikacyjny i bardzo dobrze reagowały na powiadomienia. A im lepiej powiadomienia są dopasowane do ich potrzeb, tym większe zaangażowanie i zyski generują.

  • Powiadomienia Push mogą generować wysoki ROI dla firm – do 2200% i zwiększyć dzienny ruch na stronie nawet o 25%. (Gravitec).
  • Średnia dostarczalność powiadomień Web Push wynosi 80%. Zależy to od urządzenia, z którego korzysta odbiorca. (PushPushGo).
  • Średni CTR powiadomień Web Push wynosi około 15%. Jednak w przypadku kampanii z intrygującym contentem, powiadomień transakcyjnych lub targetowanych na małe grupy użytkowników, CTR może sięgać nawet 30% (Gravitec), podczas gdy średni współczynnik klikalności dla kampanii mailowych wynosi ok. 2,5% (Campaign Monitor).
  • W 2020 roku notyfikacje Web Push zakończyły rok ze współczynnikiem konwersji na poziomie 28%, co w skali rok do roku daje wzrost o 478% (Omnisend).

W tej sytuacji wyzwaniem staje się uczynienie powiadomień Web Push jeszcze bardziej efektywnymi, łatwiejszymi do wdrożenia i dopasowanymi do potrzeb konsumenckich. Połączenie ich z silnikami rekomendacji opartymi na AI oraz danymi CDP sprawiło, że powiadomienia Web Push weszły na zupełnie nowy poziom.


2. Rodzaje powiadomień Web Push

Powiadomienia Web Push występują w dwóch wersjach:

Powiadomienie Web Push 

Tak wygląda przykładowe powiadomienie Web Push wyświetlone na przeglądarce Chrome (ikona, tytuł i treść). Graficzna forma powiadomienia może się różnić w zależności od przeglądarki, na której jest wyświetlane, ponieważ możliwości powiadomień Web Push oraz Rich Web Push są regulowane zarówno przez system operacyjny działający na danym urządzeniu, jak i same przeglądarki.

Powiadomienie Rich Web Push

Powiadomienie Rich Web Push to rozszerzona wersja powiadomienia Web Push. Rozwiązanie to pozwala na prowadzenie komunikacji w niestandardowy sposób, nawet z anonimowymi użytkownikami. Podczas gdy standardowy Web Push umożliwia na zamieszczenie krótkiego tekstu w sąsiedztwie małej grafiki, Rich Web Push pojawia się na ekranie jako atrakcyjny baner z dużą grafiką.

Porównanie przykładowych powiadomień Web Push i Rich Web Push (wyświetlane na przeglądarce Chrome)

Graficzna forma powiadomienia może się różnić w zależności od przeglądarki, na której jest wyświetlane, ponieważ możliwości powiadomień Web Push jak i Rich Web Push są regulowane zarówno przez system operacyjny działający na danym urządzeniu, jak i same przeglądarki.

Powiadomienia Web Push oraz Rich Web Push są podlinkowane do wskazanego landing page. Co więcej, oba rodzaje powiadomień mogą mieć dodatkowo dwa przyciski odsyłające do różnych stron WWW. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie przeglądarki będą pokazywać przyciski i rozróżniać linki. Domyślnym linkiem dla każdego powiadomienia będzie ten, na który przekierowywany jest kontakt po kliknięciu w powiadomienie. Szczegółowe informacje o wyświetlaniu przycisków w różnych przeglądarkach znajdziesz w sekcji Kompatybilność powiadomień Web Push.

Oba rodzaje powiadomień mogą występować zarówno w jako Web Push i Dynamic Web Push. Powiadomienia Dynamic Web Push to wiadomości z osobistymi rekomendacjami dobranymi na podstawie danych klienta, które mogą być wysyłane zarówno jako komunikacja masowa, jak i 1 do 1.


3. Zgoda na otrzymywanie powiadomień Web Push

Powiadomienia Web Push mogą być wysłane do każdego użytkownika, który wyrazi zgodę na ich otrzymywanie w formularzu zgody. Czytaj więcej na temat formularzy zgody powiadomień Web Push >>

Tak wygląda przykładowy formularz zgody na otrzymywanie powiadomień Web Push.

Powiadomienia Web Push wysyłane są przez przeglądarkę. Ciasteczka monitorujące przypisywane przez SALESmanago nie są powiązane z ciasteczkiem na zgodę powiadomień. Zatem samo wyczyszczenie ciasteczek nie zlikwiduje zgód na wysyłanie powiadomień. Po wyczyszczeniu ciasteczek i ponownym wejściu na stronę użytkownik ponownie zobaczy formularz zgody, a powiadomienia będą do niego wysyłane niezależnie od tego, czy ponownie wyrazi zgodę.


4. Korzyści z zastosowania powiadomień Web Push

Włączenie powiadomień Web Push i Rich Web Push do komunikacji marketingowej niesie ze sobą wiele korzyści. Warto wśród nich wymienić kilka najważniejszych:

  • Docierasz zarówno do anonimowych, jak i zidentyfikowanych osób i angażujesz je oferując im treści dostosowane do ich potrzeb – w tym wielojęzyczne wersje powiadomień i formularzy zgody – w jednym z najlepszych opartych na zgodzie kanałów komunikacji.
  • Wykorzystujesz wieloaspektowe dane CDP do precyzyjnego targetowania kampanii i wzbogacenia strategii omnichannel – wybierasz, czy wolisz komunikować się z grupami konsumenckimi za pomocą komputera stacjonarnego, telefonu komórkowego czy obu tych urządzeń.
  • Zwiększasz wielokrotnie grono odbiorców komunikatu. Dzięki powiadomieniom Web Push dotrzesz do kontaktów o statusie opt-in, niemonitorowanych i tych ze statusem opt-out, a nawet tych, które nie znajdują się w bazie. Powiadomienie wysyłane jest do wszystkich osób, które wyrażą zgodę na ich otrzymywanie, dzięki czemu możesz również przekonwertować anonimowe kontakty w zidentyfikowane.
  • Pozostajesz w kontakcie z osobami, które są zainteresowane twoją ofertą, ale nie są jeszcze gotowe aby zostawić dane kontaktowe.
  • Wysyłasz powiadomienie wprost na urządzenie wskazanej osoby w czasie rzeczywistym. Przekłada się to na 30-krotnie wyższy odsetek kliknięć niż w przypadku masowych e-maili.
  • Narzędzie wdrażasz szybko, nawet jeśli nie masz zdolności kodowania. W kilka chwil możesz korzystać z potężnego narzędzia, które umożliwia tworzenie skutecznych kampanii.
  • Reagujesz bezpośrednio na zachowania kontaktów – możesz utworzyć powiadomienie jako akcję w odpowiedzi na wybrane zdarzenie w regułach automatyzacji. Czytaj więcej na temat akcji: Wyślij powiadomienie Web Push >>
  • Możesz do woli korzystać z bogactwa funkcji takich jak personalizacja 1:1, szczegółowa analityka kampanii czy możliwość wyboru urządzenia, na które chcesz wysyłać powiadomienia Web Push.
  • Trafiasz na wiele rynków jednocześnie – tworząc różne wersje językowe formularzy zgody i powiadomień w jednym prostym kroku.

A jeśli dodatkowo zdecydujesz się na powiadomienia Dynamic Web Push:

  • Wzbogacisz swoją strategię marketingową o powiadomienia krótkie, oparte na danych klienta i wielojęzyczne wiadomości z osobistymi rekomendacjami wyświetlane w oknie przeglądarki, które mogą być wysyłane zarówno w formie masowej, jak i komunikacji 1 do 1.
  • Ulepszasz wielopoziomowe procesy workflow za pomocą spersonalizowanych w oparciu o CDP powiadomień, które stanowią część omnichannel customer experience.
  • Wykorzystasz zaawansowane opcje targetowania oparte na danych CDP i wyślesz doskonale spersonalizowane powiadomienia do zidentyfikowanych subskrybentów w twojej bazie danych.
  • Zwiększysz przychody w sklepie dzięki dynamicznym, zautomatyzowanym powiadomieniom 1 do 1 opartym na poprzednich wizytach i preferencjach klientów.
  • Wzmocnisz relacje z klientami, wysyłając im idealnie dopasowane wiadomości z istotnymi treściami, aby poprawić ich Customer Experience.
  • Przeanalizujesz, jak zaangażowanie wygenerowane dzięki powiadomieniom 1 do 1 oraz masowym powiadomieniom Dynamic Web Push przekłada się na sprzedaż z twoich zautomatyzowanych kampanii.

5. Kompatybilność powiadomień Web Push

Obecnie powiadomienia Web Push wysyłane z SALESmanago są wspierane na:

 ChromeFirefoxSafariOpera
OSXTakTakTak
iOS
AndroidTakTakTak
MacTakTakTak
WindowsTakTakTak
LinuxTakTakTak

W przypadku powiadomień Rich Web Push wysyłanych z SALESmanago kompatybilność prezentuje się następująco:

 ChromeFirefoxSafariOpera
OSX
iOS
AndroidTakTak
Mac
WindowsTakTak
LinuxTakTak

Przyciski

Przyciski na powiadomieniach Web Push i Rich Web Puch obsługują tylko Chrome i Opera (na każdym systemie operacyjnym). Należy jednak zaznaczyć, że Opera nie rozróżnia linków i nawet jeżeli użyjesz różnych, to kontakt zostanie przekierowany do linku głównego.


6. Przykłady zastosowania powiadomień Web Push

Jak wykorzystać powiadomienia Web Push 2.0 w eCommerce, aby zaangażować klientów i zwiększyć sprzedaż? Oto kilka pomysłów:

  • Uzupełnij swój omnichannel i użyj szybkich powiadomień Dynamic Web Push, aby wysłać swoim odbiorcom spersonalizowane, angażujące treści, omijając zajęte skrzynki odbiorcze i nieprzerwane strumienie SMS-ów.
  • Z łatwością przygotuj natywne lub graficzne formularze zgody i zacznij ich używać natychmiast dzięki bezkodowej implementacji.
  • Korzystaj z najlepszych praktyk marketingu opartego na zgodzie. Stopniowo buduj zaufanie i wzmacniaj relacje z grupami konsumentów, zaczynając od powiadomień, które nie wymagają od nich pozostawienia danych kontaktowych.
  • Przygotuj się na nadchodzące zmiany w algorytmie Google. Zacznij używać powiadomień Web Push jako alternatywy dla pop-upów i formularzy. Unikaj kar SEO za niewygodne treści na stronie i nadal komunikuj się z osobami, które śledzą twoją markę.
  • Obejdź mocno rozpowszechnione blokery reklam. Wykorzystaj fakt, że wtyczki blokujące reklamy nie mają żadnego wpływu na dostarczanie powiadomień Web Push i prowadź rozmowę ze swoimi klientami i klientkami nawet jeśli blokują reklamy.
  • Informuj o obniżkach cen i ofertach specjalnych nawet wtedy, gdy użytkownicy nie są aktywni na twojej stronie. Wykorzystaj wielojęzyczną, nakręcaną AI treść powiadomień Web Push, aby serwować kontaktom informacje, które je zaangażują i spowodują wzrost współczynnika konwersji.
  • Wykorzystaj personalizację i mechanizm zakupów impulsywnych combo, aby uzyskać wyższe wskaźniki konwersji dzięki spersonalizowanym rekomendacjom i powiadomieniom Web Push o porzuconym koszyku.
  • Wykorzystaj dane CDP, aby zaadresować wiele etapów relacji kontaktów z marką: od nowego, poprzez aktywnego, aż po klienta/klientkę uśpionych z wysokim ryzykiem churnu. Wysyłaj powiadomienia Web Push, które są dostosowane do ich potrzeb, atrakcyjne i angażujące.

A w przypadku powiadomień Dynamic Web Push:

  • Uzupełnij swoją kampanię omnichannel, wysyłając klientom atrakcyjne powiadomienia Dynamic Web Push, aby skłonić ich do przejścia na stronę produktu.
  • Zwiększ przychody, polecając produkty ostatnio oglądane w witrynie, wysyłając personalizowane 1-do-1 powiadomienia Dynamic Web Push do monitorowanych subskrybentów tego kanału.
  • Odzyskaj porzucone koszyki w nowym kanale poprzez wysyłanie atrakcyjnych wizualnie powiadomień zawierających automatycznie spersonalizowane oferty z produktami pozostawionymi w koszyku.
  • Przygotuj masową kampanię Dynamic Web Push, w której każdy z twoich monitorowanych kontaktów zobaczy idealnie spersonalizowane rekomendacje produktów na podstawie swoich preferencji.
  • Zachęć swoich odbiorców do powrotu na stronę, wysyłając im dopasowane rekomendacje produktowe za pomocą powiadomień Dynamic Web Push z wykorzystaniem zaawansowanych silników rekomendacji opartych na AI.
  • Prowadź skuteczny, spersonalizowany remarketing nie tylko w sieciach reklamowych i we własnym sklepie, ale także w kanale opartym na przeglądarce, który omija zgody marketingowe i blokery reklam.
  • Wykorzystaj dane first-party z CDP, aby spersonalizować zarówno treść, jak i adresowanie Dynamic Web Push.
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024