Tworzenie wiadomości e-mail w Kreatorze ZIP

W artykule opisano, jak stworzyć wiadomość e-mail w Kreatorze ZIP SALESmanago.

Dzięki platformie SALESmanago prowadzenie działań z zakresu E-mail Marketingu jest łatwe i szybkie, a to za sprawą kreatorów e-mail zaprojektowanych tak, aby usprawnić cały proces: od przygotowania wiadomości do jej wysyłki. Kreator ZIP umożliwia ci załadowanie pliku ZIP zawierającego gotowy (lub prawie gotowy) szablon wiadomości e-mail, wraz z wszelkimi grafikami. Następnie możesz wprowadzić poprawki do swojego kodu lub go rozbudować, jednocześnie obserwując zmiany na podglądzie.

Projektuj atrakcyjne e-maile, aby angażować odbiorców i zachęcać ich do interakcji z twoją marką.


Spis treści

  1. Podstawowe informacje
  2. Przygotowanie pliku ZIP
  3. Tworzenie wiadomości e-mail
  4. Opcje zapisu

1. Podstawowe informacje

Platforma SALESmanago oferuje wiele sposobów na stworzenie idealnego e-maila, który przykuje uwagę odbiorców i zachęci ich do odwiedzenia twojej strony i dokonania zakupu.

Aby utworzyć e-mail w Kreatorze ZIP, przejdź do Menu → Kanały → Email Marketing. W prawym górnym rogu ekranu znajdziesz opcję utworzenia nowego e-maila:

Po kliknięciu na ten przycisk nastąpi przekierowanie do ekranu, na którym możesz wybrać jeden z kreatorów e-maili SALESmanago. Poniżej wyjaśniono, jak używać Kreatora ZIP.


2. Przygotowanie pliku ZIP

Pracę z kreatorem ZIP rozpocznij od zaimportowania pliku ZIP zawierającego szablon wiadomości e-mail, wraz z wszelkimi grafikami.

Jak przygotować plik ZIP do importu?

KROK 1: Utwórz plik index.html zawierający kod twojego e-maila.

KROK 2: Dołącz wszystkie obrazy zawarte w szablonie wiadomości e-mail. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • Zapisz wszystkie obrazy w osobnych plikach i dołącz je do pliku ZIP. W tym przypadku kod powinien wyglądać następująco:
  • Zaimportuj wszystkie obrazy do swojej galerii i skopiuj adresy URL plików:

Użyj adresów URL jako źródeł obrazów w pliku index.html. W tym przypadku kod powinien wyglądać następująco:

KROK 3: Dodaj plik index.html (wraz z ewentualnymi obrazami) do pojedynczego pliku ZIP. Pamiętaj, że plik ZIP nie może zawierać żadnych folderów (pliki muszą być zawarte bezpośrednio w katalogu głównym).

WAŻNE:

  • Zastosuj kodowanie UTF-8.
  • Wszelkie rozszerzenia w kodzie muszą być zapisane małymi literami, np.: .jpg, .png (NIE: .JPG, .PNG).

Kiedy twój plik ZIP będzie gotowy, przejdź do następnej sekcji.


3. Tworzenie wiadomości e-mail

Pracę z kreatorem ZIP zacznij od przygotowania pliku ZIP zgodnie z instrukcjami podanymi w Sekcji 2 powyżej. Kiedy plik będzie gotowy, przejdź do zakładki „ZIP”.

A. Zakładka „ZIP”

Załaduj uprzednio przygotowany plik ZIP do kreatora. W tym celu przeciągnij plik z lokalnego folderu i upuść we wskazanym miejscu:


Od razu zobaczysz podgląd swojego e-maila po lewej stronie ekranu. Zmieni się również zawartość zakładki „ZIP”, która teraz będzie zawierać edytor HTML.

Teraz możesz dowolnie edytować swój szablon e-mail (np. dostosować wyrównanie poszczególnych elementów bądź dodać grafikę).

[1] Edytor – obszar, na którym możesz zaprojektować swój e-mail. Możesz przełączać się pomiędzy zwykłym edytorem tekstowym a edytorem graficznym (zob. punkt [4] poniżej).

Efekty twojej pracy będą widoczne na podglądzie po lewej stronie ekranu.

[2] Włącz zawijanie tekstu – zdecyduj, czy chcesz, aby każda linijka kodu była wyświetlana w pojedynczym wierszu, czy też linijki mają być łamane przez edytor w celu dopasowania do rozmiaru okna.

[3] Powiększ okno edycji – kliknij tutaj, jeżeli chcesz powiększyć edytor, tak aby wypełnił całą przestrzeń kreatora. Możesz zminimalizować edytor, klikając na ten sam przycisk.

[4] Edytor tekstowy/graficzny – kliknij tutaj, aby przełączać się pomiędzy dwoma rodzajami edytorów: tekstowym i graficznym.

  • Wybierz edytor tekstowy, jeżeli chcesz pracować na kodzie HTML.
  • Wybierz edytor graficzny, jeżeli chcesz pracować w trybie WYSIWYG. Wpisuj tekst bądź używaj przycisków na górze, aby dodawać lub modyfikować treść.

Najedź myszką na przycisk, aby zobaczyć opis jego funkcji, np.:

Po ukończeniu wiadomości e-mail kliknij na Podgląd (w prawym górnym rogu ekranu), aby zobaczyć, jak wiadomość będzie wyglądać na różnych urządzeniach.


B. Zakładka „Ustawienia”


[1] Nazwa wiadomości – to pole jest obowiązkowe. Podaj nazwę, która umożliwi identyfikację nowej wiadomości na Liście e-maili. Nazwa ta służy tylko do celów wewnętrznych – twoje Kontakty jej nie zobaczą.

[2] Temat – to pole jest obowiązkowe. Podaj temat, który przyciągnie uwagę odbiorców i zachęci ich do otwarcia wiadomości. Ponad polem tematu zobaczysz ocenę jego skuteczności według SALESmanago Subject AI Grader, w skali od 0 do 10. Poniżej pola tematu możesz sprawdzić liczbę użytych znaków.

WSKAZÓWKA: Ponad 50% e-maili jest otwieranych na urządzeniach mobilnych. Większość klientów poczty elektronicznej, takich jak Gmail czy Yahoo!, wyświetla na urządzeniach mobilnych zaledwie od 33 do 43 znaków linii tematu (AWeber). Aby zoptymalizować linię tematu, nie przekraczaj długości 65 znaków, a najważniejsze informacje zawrzyj w pierwszych 30 znakach.

[3] Grupa – tutaj możesz przypisać nową wiadomość do wybranej grupy e-maili. Użyj listy, aby wybrać istniejącą grupę, lub kliknij na ikonę plusa, aby utworzyć nową grupę.

[4] Konto wysyłkowe – to pole jest obowiązkowe. Wybierz konto wysyłkowe, z którego zostanie wysłana wiadomość e-mail. Aby dodać nowe konto, kliknij na ikonę plusa.

[5] Ta wiadomość e-mail jest współdzielona – zdecyduj, czy e-mail powinien być dostępny dla innych użytkowników konta SALESmanago.

[6] Ta wiadomość ignoruje filtry wysyłek – zaznacz tę opcję, jeśli chcesz, aby wiadomość dotarła do wszystkich odbiorców wybranych na etapie wysyłki, niezależnie od zaawansowanych filtrów e-maili zastosowanych w Menu → Kanały→ Email Marketing → Ustawienia → Ustawienia wysyłki.

Dowiedz się więcej o wysyłce wiadomości e-mail z SALESmanago >>

Dowiedz się więcej o zaawansowanych filtrach i ustawieniach e-maili >>

[7] UTM kampanii (do monitorowania w Google Analytics) – zaznacz to pole, aby określić parametr utm_campaign wszystkich linków zawartych w twoim e-mailu. Dotyczy to wyłącznie linków prowadzących do strony internetowej (a nie np. mailto: czy tel:).

[8] Załącznik – zaznacz to pole, jeśli chcesz dodać załącznik do wiadomości e-mail. Wybierz plik, który chcesz załączyć, ze swojego Repozytorium, bądź przeciągnij go z lokalnego folderu i upuść we wskazanym miejscu.

WAŻNE: Każdy e-mail z załącznikiem większym niż 1 MB podlega moderacji.

Dowiedz się więcej o zasadach moderacji konta >>

Jeżeli załącznik jest większy niż 1 MB, zalecane jest umieszczenie takiego pliku na własnym serwerze i zawarcie w wiadomości linku, pod którym można go pobrać. Wysyłanie dużych załączników do dużych grup Kontaktów może spowodować, że wiadomość trafi do folderu spam.


4. Opcje zapisu

Po zakończeniu pracy możesz zapisać tworzony e-mail jako szkic lub gotową wiadomość. Obie opcje są dostępne w prawym górnym rogu ekranu:


Dowiedz się więcej o zapisie e-maili na platformie SALESmanago >>

E-maile zapisane jako szkice, w tym wersje zapisane automatycznie, są dostępne na Liście szkiców (Menu → Kanały → Email Marketing → Szkice).

Ukończone wiadomości e-mail są dostępne na Liście e-maili (Menu → Kanały → Email Marketing → Lista e-maili).

Dowiedz się więcej o Liście e-maili >>

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024