Przydatne linki
W artykule wyjaśniono, jak utworzyć i skonfigurować wiadomość e-mail służącą do potwierdzenia zapisu do newslettera, a więc wiadomość zawierającą link opt-in.
E-mail Marketing pozostaje jednym z najbardziej efektywnych kanałów marketingowych, generującym bardzo wysokie ROI. Aby móc wysyłać treści marketingowe w formie e-maili, w pierwszej kolejności musisz uzyskać zgodę docelowego odbiorcy. Jeżeli ktoś wyrazi zainteresowanie otrzymywaniem twojego newslettera, najlepszą praktyką marketingową jest zastosowanie mechanizmu double opt-in, czyli poproszenie Kontaktu o potwierdzenie subskrypcji za pośrednictwem wiadomości e-mail.
Zauważ, że na platformie SALESmanago mechanizm double opt-in jest obowiązkowy w przypadku subskrypcji za pośrednictwem narzędzi Lead Generation (formularze, pop-upy, landing page’e).
Aby utworzyć e-mail z potwierdzeniem subskrypcji, przejdź do:
Kanały → Email Marketing → Lista e-maili → zakładka Potwierdzenia subskrypcji → + Nowe potwierdzenie subskrypcji
Spis treści
- Podstawowe informacje
- Tworzenie e-maila z potwierdzeniem subskrypcji
- Dodawanie linku opt-in
- Konfiguracja mechanizmu double opt-in
1. Podstawowe informacje
E-mail Marketing pozostaje jednym z najbardziej efektywnych kanałów marketingowych, który generuje bardzo wysokie ROI. Newsletter możesz jednak wysyłać wyłącznie do tych Kontaktów, które wyraziły zgodę na taką formę komunikacji marketingowej.
Zgoda marketingowa odnosi się do dobrowolnego, wyraźnego, świadomego i jednoznacznego wskazania rodzaju komunikacji, którą dana osoba chce otrzymywać (i zezwala na przetwarzanie jej danych w tym celu). Każda osoba może w dowolnej chwili sprawdzić zgody marketingowe udzielone danej firmie oraz zarządzać nimi.
Zgodę marketingową możesz uzyskać za pośrednictwem różnych kanałów, m.in., pop-upów oraz powiadomień Web Push. Jeżeli ktoś wyrazi zainteresowanie otrzymywaniem twojego newslettera (np. poprzez wypełnienie formularza), najlepszą praktyką marketingową jest zastosowanie mechanizmu double opt-in, a więc poproszenie takiej osoby o potwierdzenie subskrypcji za pośrednictwem wiadomości e-mail.
WAŻNE: Mechanizm double opt-in jest obowiązkowy w przypadku subskrypcji za pośrednictwem wszelkich narzędzi Lead Generation (formularze, pop-upy, landing page’e).
Mechanizm double opt-in pozwala:
- ograniczyć liczbę nieprawidłowych adresów e-mail w bazie danych – co przyczynia się do wyższego wskaźnika dostarczalności, oraz
- upewnić się, że Kontakt rzeczywiście chciał zapisać się na newsletter, a więc jest zainteresowany oferowanymi przez ciebie treściami – co przyczynia się do wyższych współczynników otwarć i klikalności (OR oraz CTR).
Dla twojej wygody, na Liście e-maili (Menu → Kanały → Email Marketing → Lista e-maili) znajduje się oddzielna zakładka na e-maile służące do potwierdzania subskrypcji:
Tutaj możesz zobaczyć wszystkie istniejące e-maile z potwierdzeniem subskrypcji oraz sprawdzić podstawowe informacje na ich temat. Aby stworzyć nowy e-mail z potwierdzeniem subskrypcji, kliknij na przycisk + Nowe potwierdzenie subskrypcji w prawym górnym rogu ekranu.
2. Tworzenie e-maila z potwierdzeniem subskrypcji
Na Liście e-maili, w zakładce Potwierdzenia subskrypcji, kliknij na + Nowe potwierdzenie subskrypcji. Następnie wybierz kreator SALESmanago, w którym chcesz przygotować swój nowy e-mail.
Zaprojektuj atrakcyjną wiadomość, która zachęci odbiorców do potwierdzenia zapisu do twojego newslettera.
UWAGA: Podczas tworzenia e-maila z potwierdzeniem subskrypcji możesz wykorzystać dowolne widżety, podobnie jak w standardowej wiadomości. Jedynym wyjątkiem jest link opt-out, który nie może zostać umieszczony w e-mailu z potwierdzeniem subskrypcji.
Najważniejszym elementem e-maila z potwierdzeniem subskrypcji jest link opt-in.
Przeczytaj sekcję 3 poniżej, aby dowiedzieć się, jak wstawić link opt-in do tworzonej wiadomości.
3. Dodawanie linku opt-in
Tworząc nowy e-mail z potwierdzeniem subskrypcji, pamiętaj, aby umieścić w nim link opt-in.
- W kreatorze Drag & Drop dodaj do wiadomości widżet Link opt-in (zauważ, że jest on dostępny tylko wówczas, gdy tworzysz e-mail z potwierdzeniem subskrypcji):
Przejdź do ustawień widżetu i wybierz, czy chcesz zamieścić link opt-in w formie tekstu [A] czy przycisku [B].
Możesz edytować domyślny tekst oraz przycisk, tak aby pasowały do tożsamości twojej marki.
- W kreatorach HTML, ZIP, URL oraz FreeMarker dodaj placeholder opt-in do dowolnego elementu, takiego jak tekst, przycisk bądź obraz. Możesz to zrobić ręcznie, dodając do kodu placeholder $opt-in$, lub zaznaczyć wybrany element, kliknąć na przycisk Wstaw placeholder [1] i z listy placeholderów [2] wybrać Opt-in URL:
Dowiedz się więcej o personalizacji przy użyciu placeholderów >>
3.A Link opt-in – opcje zaawansowane
Standardowy link opt-in (wstawiony w postaci placeholdera: $opt-in$) przekierowuje użytkownika do standardowego ekranu SALESmanago, informującego o potwierdzeniu zapisu na listę mailingową. Możesz jednak użyć linku opt-in, który doda tag do Kontaktu oraz przekieruje go na wybraną przez ciebie stronę internetową.
Więcej informacji o tych zaawansowanych opcjach znajdziesz w artykule poświęconym personalizacji przy użyciu placeholderów >>
4. Konfiguracja mechanizmu double opt-in
Kiedy e-mail z potwierdzeniem subskrypcji będzie gotowy, skonfiguruj jego wysyłkę w odpowiedzi na działania Kontaktów (np. wypełnienie formularza zawartego w pop-upie).
Dowiedz się, jak skonfigurować e-maile z potwierdzeniem subskrypcji (mechanizm double opt-in) >>