Skonfiguruj protokół DKIM z SALESmanago

Protokół DKIM (DomainKeys Identified Mail) to metoda uwierzytelniania e-maili, która wykorzystuje podpisy kryptograficzne do weryfikacji domeny nadawcy. Protokół dodaje cyfrowy podpis do każdej wychodzącej wiadomości, dzięki czemu serwery odbierające pocztę mogą potwierdzić, że wiadomość faktycznie pochodzi z twojej organizacji.

Protokół DKIM jest obecnie wymagany przez Gmail i Yahoo, dlatego stał się obowiązkowy dla klientów SALESmanago. Przeczytaj poniższy artykuł i skonfiguruj protokół DKIM dla swojej domeny, aby zachować możliwość wysyłania e-maili na adresy @gmail.com i @yahoo.com.


Spis treści

  1. Podstawowe informacje
  2. Szybkie podsumowanie: Konfiguracja DKIM
  3. Wdrażanie protokołu DKIM dla twojej domeny
    1. Krok 1. Ustal, gdzie możesz edytować ustawienia DNS
    2. Krok 2. Odszukaj właściwe miejsce w ustawieniach DNS
    3. Krok 3. Dodaj protokół DKIM
    4. Krok 4. Zautomatyzuj weryfikację DKIM przez SALESmanago poprzez dodanie specjalnego rekordu TXT (ZALECANE)

1. Podstawowe informacje

W innym artykule >> możesz przeczytać o nowych wymogach Gmail i Yahoo nałożonych na nadawców masowych wysyłek e-mail. Najprawdopodobniej wymogi te będą mieć zastosowanie do tych klientów SALESmanago, którzy używają:

  • konta Email Marketing SALESmanago lub
  • zewnętrznego konta wysyłkowego (SMTP), a przy tym wysyłają (regularnie lub sporadycznie) ponad 5000 e-maili dziennie.

Brak obowiązkowych protokołów uwierzytelniania – SPF, DKIM oraz DMARC – może poważnie obniżyć dostarczalność wiadomości klientów SALESmanago, dlatego wdrożenie tych protokołów jest teraz wymagane przez SALESmanago.

Przeczytaj poniższe instrukcje, aby dowiedzieć się, jak zaimplementować protokół DKIM.


2. Szybkie podsumowanie: Konfiguracja DKIM

WAŻNE:

  • Przed wdrożeniem protokołu DKIM upewnij się, że nie został on już wdrożony dla twojej domeny.
  • Twoja konfiguracja DKIM musi zostać zweryfikowana przez SALESmanago. Możesz umożliwić SALESmanago automatyczną weryfikację poprzez dodanie kolejnego rekordu TXT do ustawień DNS. W przeciwnym razie skontaktuj się z naszym działem Support  i poproś o weryfikację.

Poniższa tabela podsumowuje wpisy DNS wymagane do wdrożenia protokołu DKIM.

Pamiętaj, że szczegóły zaznaczone na zielono to tylko placeholdery, które muszą zostać zastąpione twoimi własnymi danymi.

Protokół Nazwa Rodzaj Wartość TTL
DKIM salesmanago._domainkey.example.com CNAME salesmanago._domainkey.smgrid.com 3600
salesmanago2._domainkey.example.com CNAME salesmanago2._domainkey.smgrid.com 3600

Ponadto zalecamy dodanie kolejnego rekordu TXT, który umożliwi SALESmanago automatyczną weryfikację własności twojej domeny. W ten sposób unikniesz konieczności skontaktowania się z naszym działem Support po wdrożeniu DKIM.

Pamiętaj, że szczegóły zaznaczone na zielono to tylko placeholdery, które muszą zostać zastąpione twoimi własnymi danymi.

RekordNazwaRodzajWartośćTTL
Automatyczna weryfikacja DKIM przez SALESmanagoexample.comTXTsmv=clientId3600

UWAGA: Swoje ID Klienta możesz sprawdzić na platformie SALESmanago, przechodząc do Menu → Integracje → Centrum Integracji →  API → zakładka API v2.


3. Wdrażanie protokołu DKIM dla twojej domeny

Protokół DKIM wdraża się zazwyczaj w ustawieniach DNS (Domain Name System) danej domeny.

Ponadto zalecamy dodanie kolejnego rekordu, który umożliwi SALESmanago automatyczną weryfikację twojej konfiguracji DKIM, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.

WAŻNE:

  • Poniższe instrukcje mają charakter ogólny. Rzeczywisty proces może wyglądać inaczej w zależności od platformy eCommerce, rejestratora domen, dostawcy hostingu bądź dostawcy CDN, z których usług korzystasz.
  • Przed wdrożeniem protokołu DKIM upewnij się, że nie został on już wdrożony dla twojej domeny. Prawdopodobnie możesz to sprawdzić w tym samym panelu sterowania/użytkownika/konfiguracji, w którym możesz dodać nowy rekord – po prostu sprawdź listę istniejących rekordów.
  • Twoja konfiguracja DKIM musi zostać zweryfikowana przez SALESmanago, aby  potwierdzić własność twojej domeny. Możesz umożliwić SALESmanago automatyczną weryfikację własności domeny poprzez dodanie kolejnego rekordu TXT do ustawień DNS (zob. Krok 4). W ten sposób unikniesz konieczności skontaktowania się z naszym działem Support, a tym samym zaoszczędzisz czas.

Krok 1. Ustal, gdzie możesz edytować ustawienia DNS

W zależności od sposobu, w jaki zbudowana jest twoja witryna, rozważ te cztery możliwości:

  • Sklep internetowy założony na platformie eCommerce (np. Shopify, BigCommerce): Zaloguj się na swoje konto i znajdź ustawienia DNS. Przykładowo, w Shopify należy przejść do Settings → Domains → Domain settings → Edit DNS settings.
  • Domena zakupiona za pośrednictwem dostawcy usług hostingowych (np. OVH, A2 Hosting): Zaloguj się na swoje konto hostingowe i przejdź do panelu sterowania (panelu użytkownika, panelu konfiguracji domeny, itp.).
  • Domena zakupiona za pośrednictwem rejestratora domen (np. GoDaddy, OVH): Zaloguj się na konto domeny i przejdź do panelu sterowania (panelu użytkownika, panelu konfiguracji domeny, itp.).
  • Strona internetowa obsługiwana za pośrednictwem Content Delivery Network (CDN) (np. Cloudflare): Zaloguj się na swoje konto CDN i przejdź do panelu sterowania (panelu użytkownika, panelu konfiguracji domeny, itp.).

W przypadku Cloudflare, przejdź do DNS → Records:

Przeczytaj więcej o zarządzaniu rekordami DNS w Cloudflare >>

UWAGA: Jeżeli masz więcej niż jedną domenę, upewnij się, że wybierasz tę, którą chcesz skonfigurować.


Krok 2. Odszukaj właściwe miejsce w ustawieniach DNS

Po zalogowaniu się na konto umożliwiające edycję ustawień DNS, odszukaj miejsce, w którym możesz dodawać rekordy dla swojej domeny. Miejsce to (sekcja, zakładka, itp.) może się nazywać, np.: Ustawienia DNS (DNS settings), Edytor stref DNS (Zone editor), Zarządzanie DNS (DNS Management), Konfiguracja serwera nazw (Name server configuration) czy też Zarządzanie rekordami DNS (DNS record management).

Możliwe, że zobaczysz przyciski w rodzaju Dodaj rekord CNAME (Add CNAME record) oraz Dodaj rekord TXT (Add TXT record); możliwe również, że musisz kliknąć przycisk pozwalający dodać rekord, a następnie wybrać rodzaj rekordu z listy. Jeżeli nie możesz znaleźć opcji dodawania rekordu dla swojej domeny, zapoznaj się z artykułami pomocy swojego dostawcy usług (platformy eCommerce, rejestratora domen, dostawcy hostingu, dostawcy CDN) bądź skontaktuj się z jego działem obsługi klienta.

Aby wdrożyć wymagany protokół DKIM, musisz dodać dwa rekordy typu CNAME. Dodatkowo zalecamy dodanie trzeciego rekordu, który umożliwi SALESmanago automatyczną weryfikację twojej konfiguracji DKIM, co pozwoli ci zaoszczędzić czas.


Krok 3. Dodaj protokół DKIM

Dodaj dwa rekordy CNAME dla swojej domeny. Po dodaniu rekordów prawdopodobnie zobaczysz kilka pól, które pozwolą ci je zdefiniować. Zwróć uwagę na trzy pola opisane poniżej.

REKORD CNAME (1):

  • Host (Nazwa hosta, Nazwa, Domena; Host name, Name, Domain, itp.): W tym polu wprowadź następującą wartość:

salesmanago._domainkey.example.com

Pamiętaj, aby zastąpić fragment zaznaczony na zielono swoimi własnymi danymi.

PRZYKŁADY:

salesmanago._domainkey.twojafirma.com

salesmanago._domainkey.twojsklep.pl

salesmanago._domainkey.twojeecommerce.com.pl

WSKAZÓWKI:

  • Po uzupełnieniu pola Host możesz zauważyć, że na końcu wprowadzonej wartości została dodana kropka. Nie próbuj jej usuwać – jest to wymagany element formatowania.
  • Jeżeli masz wątpliwości, które pole jest polem Host, popatrz na istniejące rekordy i sprawdź, które pole zawiera adresy domen.
  • Wartość tekstowa (Wartość główna, Treść; Main value, Record, Content, itp.): W tym polu wprowadź następującą wartość:

salesmanago._domainkey.smgrid.com

  • TTL (Time to Live – czas życia): Zalecamy ustawić czas TTL (Time to Live) na 1 godzinę (3600 sekund).

Dodaj gotowy rekord poprzez kliknięcie Zapisz, OK, Gotowe, itp.

Następnie dodaj drugi rekord CNAME, opisany poniżej.

REKORD CNAME (2):

  • Host (Nazwa hosta, Nazwa, Domena; Host name, Name, Domain, itp.): W tym polu wprowadź następującą wartość:

salesmanago2._domainkey.example.com

Pamiętaj, aby zastąpić fragment zaznaczony na zielono swoimi własnymi danymi.

PRZYKŁADY:

salesmanago2._domainkey.twojafirma.com

salesmanago2._domainkey.twojsklep.pl

salesmanago2._domainkey.twojeecommerce.com.pl

  • Wartość tekstowa (Wartość główna, Treść; Main value, Record, Content, itp.): W tym polu wprowadź następującą wartość:

salesmanago2._domainkey.smgrid.com

  • TTL (Time to Live – czas życia): Zalecamy ustawienie czasu TTL (Time to Live) na 1 godzinę (3600 sekund).

Dodaj gotowy rekord poprzez kliknięcie Zapisz, OK, Gotowe, itp.

WAŻNE:

  • Na tym etapie twoja konfiguracja DKIM musi zostać sprawdzona przez SALESmanago (zob. Krok 4 poniżej).
  • Protokół DKIM zostanie wdrożony dla twojej domeny w ciągu kilku godzin, ale mogą minąć nawet 24 godziny, zanim zmiany będą widoczne w ustawieniach twojej domeny (opóźnienie to jest spowodowane propagacją DNS).

Krok 4. Zautomatyzuj weryfikację DKIM przez SALESmanago poprzez dodanie specjalnego rekordu TXT (ZALECANE)

Po wdrożeniu protokołu DKIM (poprzez dodanie dwóch rekordów CNAME opisanych powyżej), własność twojej domeny musi zostać zweryfikowana przez SALESmanago. Wymóg ten ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa twojego konta i twoich e-maili, a także ochronę klientów SALESmanago przed phishingiem.

Własność twojej domeny może zostać potwierdzona automatycznie, jeżeli w ustawieniach DNS twojej domeny dodasz kolejny rekord TXT. Jest to opcja zalecana, ponieważ przyśpieszy to proces weryfikacji, pozwalając ci zaoszczędzić czas.

W przeciwnym razie, gdy tylko wdrożysz protokół DKIM, prosimy o kontakt pod adresem: support@salesmanago.com i zgłoszenie konieczności zweryfikowania własności domeny przez naszych specjalistów.

Jeżeli chcesz skorzystać z opcji zautomatyzowanej, dodaj kolejny rekord TXT dla twojej domeny i wypełnij jego pola w następujący sposób:

  • Host (Nazwa hosta, Nazwa, Domena; Host name, Name, Domain, itp.): W tym polu wprowadź nazwę domeny wraz z domeną najwyższego poziomu, np:

twojafirma.com, twojsklep.pl, twojeecommerce.com.pl

  • Wartość tekstowa (Wartość główna, Treść; Main value, Record, Content, itp.): W tym polu wprowadź następującą wartość:

smv=clientId

Pamiętaj, aby zastąpić fragment zaznaczony na zielono własnym ID Klienta.

Swoje ID Klienta możesz sprawdzić na platformie SALESmanago, przechodząc do Menu → Integracje → Centrum Integracji →  API → zakładka API v2.

  • TTL (Time to Live – czas życia): Zalecamy ustawić czas TTL (Time to Live) na 1 godzinę (3600 sekund).

Kliknij Zapisz, OK, Gotowe, itp., aby dodać gotowy rekord. Teraz własność twojej domeny zostanie zweryfikowana przez SALESmanago automatycznie.

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące konfiguracji protokołów uwierzytelniania, bądź jeśli chcesz, aby twoja konfiguracja została zweryfikowana przez naszego specjalistę, skontaktuj się z nami pod adresem: support@salesmanago.com.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024