Personal Shopping Inbox | Zastosowanie w marketingu

Personal Shopping Inbox, czyli innowacyjny widget stworzony dla eCommerce łączy w sobie zalety listy życzeń, centrum powiadomień, rekomendacji i informacji o programie lojalnościowym. Innymi słowy pozwala na zupełnie nowy rodzaj interakcji z odbiorcami. Jednocześnie jest niezwykle przydatnym źródłem danych zero- i first-party. Zdefiniuj na nowo doświadczenie zakupowe w Sklepie Online dzięki pierwszemu i jedynemu Personal Shopping Inbox, który zawiera Wiadomości Jeden do Jednego, Listy Życzeń, Oferty Specjalne i Rekomendacje.


Spis treści

1. Potrzeba spersonalizowanej komunikacji na stronie WWW
2. Informacje ogólne
3. Zakładki Personal Shopping Inbox
4. Korzyści z zastosowania Personal Shopping Inbox
5. Przykłady zastosowania Personal Shopping Inbox


1. Potrzeba spersonalizowanej komunikacji na stronie WWW

User Experience jest jednym z kluczowych czynników zapewniających atrakcyjność sklepu internetowego. Aby twoi klienci wracali, musisz sprawić, by czuli się komfortowo i maksymalnie uprościć (i uprzyjemnić) im korzystanie ze sklepu. Dbałość o to, by proces zakupów był spersonalizowany, prosty i satysfakcjonujący, może przynieść ci więcej korzyści niż tylko sfinalizowane transakcje. Istnieją pewne mechanizmy, które podnoszą doświadczenie sklepu internetowego na wyższy poziom. Jest to nieinwazyjna komunikacja, uproszczenie procesu zakupowego, zaspokojenie potrzeb klienta oraz odpowiednie wyważenie pomiędzy ilością a jakością polecanych produktów.

Zwłaszcza, że większy wybór dla klienta nie zawsze przekłada się na wzrost konwersji. Prawo Hicka mówi, że czas podjęcia decyzji rośnie wraz z liczbą i złożonością wyborów. A wraz z wydłużeniem czasu decyzji pogarsza się user experience. Dlatego należy starać się przedstawić odbiorcy ofertę, która jest jak najbardziej zwięzła i bliska jego potrzebom.

  • 40% kupujących uważa, że ich doświadczenia zakupowe byłyby lepsze, gdyby sprzedawcy oferowali listę życzeń, na której można zapisać interesujące ich przedmioty (Google) a 58% osób rezygnuje z zakupów w danej firmie z powodu słabego doświadczenia klienta. (Microsoft)
  • Pomagając ludziom szybko znaleźć to, czego chcą, poprzez pokazywanie im produktów opartych na ich zainteresowaniach i dotychczasowych zachowaniach, zwiększasz ich skłonność do zakupu. Zastosowanie personalizacji na stronie głównej może zwiększyć sprzedaż o 7%. (FreshRelevance)
  • Wdrożenie listy życzeń w sklepie internetowym zwiększa sprzedaż średnio o 19,3%. (Metrilo)
  • 75% klientów najchętniej kupuje od sprzedawcy, który rozpoznaje ich po imieniu i poleca produkty na podstawie poprzednich zakupów. Po wdrożeniu personalizacji, 93% firm odnotowuje wzrost współczynnika konwersji. (Econsultancy)
  • Nie wszyscy odwiedzający zamieniają się w kupujących podczas pierwszej sesji – w przypadku eCommerce odzieżowych przeglądają średnio 32 stron podczas jednej sesji. (Statista) 42% użytkowników zapisuje produkty w koszyku, a 31% korzysta z listy życzeń, aby dokonać zakupu później. (Baymard)

Jest więc jasne, że najwyższy czas poważnie podejść do kwestii personalizacji eCommerce, odpowiedniej komunikacji i mechanizmów rekomendacji, niezależnie od tego, czy wydaje się to sexy, czy nie. A Personal Shopping Inbox może być rozwiązaniem, którego szukasz.


2. Informacje ogólne

Personal Shopping Inbox to widget, który da się szybko i prosto zaimplementować na stronie swojego sklepu. Ta funkcjonalność to:

  • w pełni spersonalizowane listy życzeń, rekomendacje, wiadomości w jednym, spójnym, w pełni konfigurowalnym Shopping Inbox,
  • intuicyjny, bezkodowy, łatwy w użyciu kreator Personal Shopping Inbox,
  • mechanizm listy życzeń, dzięki któremu klienci mogą zapisywać produkty na później, a ty możesz przygotować jeszcze bardziej spersonalizowane rekomendacje,
  • osobista biblioteka wielojęzycznych powiadomień,
  • zaawansowane opcje targetowania i dopasowania czasowego powiadomień,
  • zaawansowana analityka przychodów generowanych przez Personal Shopping Inbox,
  • łatwo dostępne centrum informacji o Programie Lojalnościowym wzbogacone o spersonalizowane rekomendacje produktowe.

Na stronie przed rozwinięciem widget będzie się wyświetlać jako ikona lub przycisk. Po kliknięciu rozwija się i przyjmuje postać okienka z zakładkami. Może też być ustawiony tak, że po otwarciu strony widget jest od razu rozwinięty.  

Czytaj więcej o tym, jak stworzyć Personal Shopping Inbox >>

3. Zakładki Personal Shopping Inbox

Każdy użytkownik korzystający z Personal Shopping Inbox w sklepie online ma możliwość skorzystania z ustawionych przez ciebie zakładek. Każda z nich realizuje zupełnie inne cele marketingowe, jednak wszystkie będą wpływać pozytywnie na doświadczenie zakupowe klientów.

Powiadomienia

Zakładka powiadomienia do osobista, wielojęzyczna biblioteka powiadomień, w której użytkownicy będą otrzymywać wiadomości o nowościach w sklepie, ale także sprawdzać już otrzymane i odczytane powiadomienia.

W zakładce z aktualnościami stworzysz i wyślesz informacje o nowych produktach w twoim sklepie internetowym

Możesz także zdecydować się przesyłać powiadomienia z aktualizacjami dotyczącymi programu lojalnościowego, na przykład informować uczestników o zdobytych punktach lub nagrodach dostępnych na konkretnych progach. W ten sposób dostarczysz dodatkową motywację użytkownikom do zbierania punktów i robienia regularnych zakupów. 

Czytaj więcej o tworzeniu powiadomień Personal Shopping Inbox >>

Czytaj więcej o powiadomieniach Personal Shopping Inbox i ich analityce >>

Ostatnio oglądane produkty

W zakładce wyświetlisz klientom produkty, które oglądali podczas ostatniej wizyty na stronie. Odpowiednio dobrane rekomendacje pozwalają zwiększać prawdopodobieństwo zakupu i przekładają się na wzrost zysków w sklepie. 

Ulubione

Listy Życzeń to popularny mechanizm, który zwiększa zaangażowanie i przekłada się na wzrost konwersji. Zakładka Ulubione służy do wyświetlania produktów, które użytkownik polubił na twojej stronie i dodał do swojej listy życzeń. 

Pamiętaj, że aby skorzystać z tej funkcji, musisz najpierw dodać na stronie mechanizm „lubię to”.


4. Korzyści z zastosowania Personal Shopping Inbox

Personal Shopping Inbox zapewnia indywidualną przestrzeń dla wszystkich odwiedzających i przenosi ich doświadczenia zakupowe na zupełnie nowy poziom. Niesie to liczne korzyści:

  • Zwiększasz współczynnik konwersji w swoim eCommerce, pokazując klientom produkty oparte na ich transakcjach, zainteresowaniach i wcześniejszych zachowaniach w dedykowanej osobistej przestrzeni sklepu internetowego.
  • Poprawiasz retencję zidentyfikowanych oraz anonimowych klientów, wysyłając specjalne, indywidualnie przygotowane oferty, rabaty i rekomendacje produktów prosto do Personal Shopping Inbox.
  • Zwiększasz popularność swojego sklepu internetowego, pozwalając klientom tworzyć listy życzeń i wyszukiwać produkty, które wcześniej oglądali.
  • Łatwo tworzysz i błyskawicznie wdrażasz napędzane przez Customer Data Platform centrum komunikacji, które stanie się nowym źródłem przychodów za pomocą naszego w pełni konfigurowalnego, łatwego w obsłudze oraz intuicyjnego kreatora.
  • Wykorzystujesz dane First- i Zero-Party, które klienci pozostawiają podczas interakcji z Personal Shopping Inbox, aby wzmocnić swoją strategię rekomendacji i personalizacji.
  • Pozwalasz klientom na bezpośredni dostęp do danych o punktach Programu Lojalnościowego i dostępnych nagrodach z poziomu Personal Shopping Inbox.

5. Przykłady zastosowania Personal Shopping Inbox

Oto tylko kilka pomysłów na to, jak wykorzystać Personal Shopping Inbox, aby na nowo zdefiniować doświadczenie w twoim sklepie internetowym:

  • Ustaw oddzielną komunikację dla użytkowników anonimowych i zidentyfikowanych. Poproś anonimowych użytkowników o zapisanie się do newslettera, a zidentyfikowanych o pozostawienie większej ilości informacji w zamian za konkretne korzyści.
  • Wykorzystaj dane z listy życzeń do przygotowania kampanii e-mail z personalizowanymi rekomendacjami.
  • Zwiększaj Customer Lifetime Value poprzez wysyłanie spersonalizowanych powiadomień z ofertami specjalnymi, które będą przechowywane w osobistej skrzynce odbiorczej.
  • Motywuj klientów do regularnych zakupów, informując ich o zebranych punktach Programu Lojalnościowego, wymaganych do osiągnięcia kolejnego poziomu.
  • Wzbogać profile klientów o dane typu zero- i first-party wygenerowane podczas interakcji z Personal Shopping Inbox i wykorzystaj je w różnorodnych kampaniach.
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Kwiecień 30 2024