Integracja z web beaconami

Co to jest web beacon

Web beacon to element osadzony na stronie www albo w emailu, dzięki któremu możesz śledzić interakcje użytkowników z treścią i funkcjami strony, nawet jeśli URL strony nie zmienia się wskutek tej interakcji.

W SALESmanago web beacony służą do monitorowania interakcji użytkowników z elementami strony – np. sliderów, porównywarek, dynamicznych menu, filtrów. Web beacon może zbierać na przykład informacje o tym, jakie filtry ustawił użytkownik w kategoriach produktowych sklepu internetowego. Takie dane mogą pomóc lepiej zrozumieć klienta, a ponieważ w tej sytuacji URL się nie zmienia, do wykrycia interakcji potrzebny jest web beacon.


Działanie

  1. Dane zebrane z web beaconów pokazują się na kartach kontaktów w CRM → Lista kontaktów → Szczegóły → Profile
  2. Możesz dodać web beacony na każdej podstronie z aktywnym kodem monitorującym SALESmanago.
  3. Web beacony przyjmują format sm('event', { name: 'nazwa' }); 

Przykład: dla wydarzenia „pobranie ebooka” będzie to sm('event', { name: 'pobranieEbooka' }); . Na karcie kontaktu, w zakładce Profile → Bieżące wizyty, pojawi się wpis, który w URL będzie mieć „smEvent:pobranieEbooka

webbies


Zastosowanie

Dane z web beacona możesz wykorzystać np. zeby automatycznie przypisywać tagi macierzami segmentacji.

  • jeśli chcesz przypisać tag, kiedy web beacon wykryje interakcję z elementem, wykorzystaj zwykłą macierz segmentacji.
  • jeśli chcesz przypisać tag o interakcji z elementem oraz dodatkową wartością o szczegółach interakcji (np. jakie filtry zaznaczył użytkownik) wykorzystaj dynamiczną macierz segmentacji.

weaaaa

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808